خانهاخبار
ژاپن دیسپلی به دنبال تأمین‌‍ پنل LCD آیفون 6.1 اینچی

ژاپن دیسپلی به دنبال تأمین‌‍ پنل LCD آیفون 6.1 اینچی

آن‌طور که پیداست، ژاپن دیسپلی ناچار شده برای تولید گسترده پنل‌های LCD و کسب سرمایه لازم، بخشی از دارایی‌های خود را واگذار نماید. شرکت این شرکت، تأمین‌کننده پنل صفحه‌نمایش آیفون 6.1 اینچی اپل در سال 2018 است.
۱۳۹۷/۱/۱۴

شرکت اپل در سال 2018 از سه گوشی آیفون 5.8 اینچی با نمایشگر OLED، آیفون 6.1 اینچی با نمایشگر LCD و آیفون 6.5 اینچی با نمایشگر OLED رونمایی خواهد کرد و براساس شایعات، سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی به منظور تولید پنل‌های OLED لازم درنظر گرفته شده‌اند. با این‌حال، تولید پنل‌های نمایشگر برای مدل LCD به شرکت ژاپن دیسپلی واگذار خواهد شد و براساس یک گزارش جدید، این شرکت درنظر دارد با جذب سرمایه 517 میلیون دلاری، ظرفیت‌های لازم را برای تولید پنل LCD آیفون 2018 اپل فراهم آورد. آن‌طور که پیداست، ژاپن دیسپلی از طریق تخصیص سهم و فروش دارایی‌ها خود به دنبال تأمین بودجه لازم است.

سال گذشته، ژاپن دیسپلی با توجه به گرایش کوپرتینونشین‌ها به سمت پنل OLED، به فکر آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای تولید پنل OLED افتاد اما اپل درنظر دارد تا همچنان برخی از گوشی‌های هوشمند خود را با پنل LCD ارائه دهد. به همین جهت، ژاپن دیسپلی نیاز دارد تا از تأمین شرایط لازم برای دریافت سفارش اپل اطمینان حاصل نماید.

image

مدتی پیش اعلام شده بود که شرکت اپل به دنبال استفاده از پنل‌های LCD فول اکتیو شرکت JDI است که برخی از مزایای پنل‌های OLED را با هزینه کم‌تر ارائه می‌دهد. پنل‌های Full Active شرکت ژاپن دیسپلی در مقایسه با نمایشگرهای LCD معمولی، حاشیه‌های کم‌تری دارند و ضمن اینکه از انعطاف‌پذیری نسبی برخوردار هستند تا بتوان گوشی‌های هوشمندی با طراحی منحنی یا ... ارائه داد.

در صورتی‌که اپل در آینده‌ای نزدیک، نسبت به عرضه تمامی گوشی‌های آیفون با پنل OLED اقدام نماید؛ شرکت ژاپن دیسپلی با مشکل مواجه خواهد شد زیرا فعلاً ناچار است برای تولید پنل‌های LCD از ایده‌های بلندپروازانه خود برای تولید پنل‌های OLED دست بکشد.

هر سه آیفون جدیدی که اپل در سال 2018 معرفی خواهد کرد، طراحی بدون حاشیه دارند؛ به همین جهت، انتظار داریم آیفون‌های جدید اپل فاقد دکمه‌ی فیزیکی Home باشند و احتمالاً بدون حسگر اثرانگشت Touch ID ارائه شوند. پیش‌تر اعلام شده بود که آیفون 6.1 اینچی اپل نیز با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی ارائه می‌شود؛ البته این مدل، برخی از ویژگی‌های مدل 5.8 اینچی و 6.5 اینچی را ندارد و از جمله آن‌ها می‌توان به عرضه آیفون LCD اپل در سال 2018 با یک دوربین و عدم تجهیز  آن به قابلیت 3D Touch اشاره کرد. انتظار داریم در سال جدید میلادی، قیمت آیفون 5.8 اینچی اپل با 100 دلار کاهش مواجه شود؛ به همین جهت، بعید نیست آیفون پرچم‌دار 5.8 اینچی اپل در سال 2018 با قیمت پایه 900 دلار به فروش برسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)