خانهاخبار
باتری Xperia XZ2 سونی بیش از سایر پرچمداران 2018 دوام می‌آورد!

باتری Xperia XZ2 سونی بیش از سایر پرچمداران 2018 دوام می‌آورد!

دوگانه پرچمدار Xperia XZ2 و XZ2 Compact سونی ماه گذشته با سروصدای فراوان رسما معرفی شدند. تازه‌ترین تحقیقات مستقل نشان می‌دهد که دوام باتری این گوشی‌ها از آیفون 10 اپل و گلکسی اس 9 سامسونگ هم بیشتر است.
۱۳۹۷/۱/۱۳

موسسه Strategy Analytics به دنبال تحقیقات مختلفی که در زمینه توانایی باتری‌های موجود روی گوشی‌های هوشمند انجام داده است اخیرا اعلام کرده که گوشی‌های Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact سونی از این نظر برترین گوشی‌های پرچمدار مدرن و موجود در بازار به شمار می‌روند. این دو گوشی چند هفته پیش رسما رونمایی شدند و گفته می‌شود که تحقیقات موسسه مذکور هم ابتدا توسط کمپانی سونی سفارش داده شده بود اما نهایتا به صورت مستقل به اجرا درآمد. براساس دستاوردهای این موسسه تحقیقاتی، گوشی Xperia XZ2 سونی قادر است با یکبار شارژ و در شرایط استفاده معمولی کاربران بیش از 36 ساعت دوام بیاورد و این مدت زمان در شرایط مشابه برای مدل Xperia XZ2 Compact هم معادل 34 ساعت و 20 دقیقه تخمین زده شده است. همچنین به نظر می‌رسد که عمر باتری گوشی‌های مختلفی ازجمله G6 ال جی، P10 هوآوی و آیفون 10 اپل در این شرایط حدودا 32 ساعت باشد در حالی که نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که Galaxy S9 سامسونگ با رکورد 27 ساعت بسیار عقب‌تر از همه گوشی‌های مذکور قرار داد.  گوشی چینی Oppo R11 هم براساس یافته‌های موسسه Strategy Analytics از ضعیف‌ترین باتری در این میان بهره می‌برد و قادر است در شرایط مشابه با سایر مدل‌های مذکور تنها 16 ساعت و نیم دوام بیاورد.

image

همان‌طور که اشاره کردیم، Strategy Analytics باتری این گوشی‌ها را در شرایطی با استفاده معمول مورد آزمایش قرار داده است. منظور از این شرایط معمول درواقع استفاده از برخی اپلیکیشن‌های مختلف به صورت هم زمان است که میزان مصرف انرژی باتری دستگاه را افزایش می‌دهند. این شرایط همچنین شامل تقریبا 16 ساعت استفاده دائمی از گوشی به عنوان یک کاربر معمولی است. تقریبا همه دستگاه‌های مذکور در طول اجرای آزمایش دوام عمر باتری با هشدارهای مختلف در جهت بهینه سازی روند مصرف انرژی مواجه شدند چراکه میزان نور صفحه نمایش آن‌ها در بالاترین سطح قرار گرفته بود و تنظیمات پخش صدای‌شان هم در سطح بیشینه قرار داشت. از طرفی سایر تنظیمات پیش فرض این گوشی‌ها به همان صورتی که سازنده معین کرده بود باقی ماند و تغییر داده نشد و همچنین لازم است ذکر کنیم که آزمایش مصرف انرژی باتری برای همه آن‌ها دو بار انجام شد و آنچه در ادامه به عنوان نتیجه نهایی مشاهده می‌کنید درواقع میانه این دو نتیجه است. متدی که در اجرای این آزمایش توسط Strategy Analytics به کار رفته نسبتا علمی است و موسسه مذکور هم ادعا می‌کند که این شیوه نشان دهنده نتیجه صحیح آزمایش طول عمر باتری است.

موسسه Strategy Analytics آزمایش طول عمر باتری گوشی را چندی پیش اجرا کرد اما گوشی‌های تازه‌ای از جمله سری P20 هوآوی و V30 و همچنین V30S ThinQ ال جی در این میان دیده نمی‌شوند. همان‌طور که می‌دانید، دوگانه Xperia XZ2 و XZ2 Compact سونی چندی پیش رسما معرفی شدند و امکان پیش خریدشان هم در حال حاضر در برخی کشورها ازجمله آمریکا برای کاربران علاقمند فراهم شده است. همچنین باید اشاره کنیم که این گوشی‌ها حالا وارد برخی کشورهای اروپایی هم شده‌اند و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده‌اند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

:)

۱۳۹۷/۱/۱۷
وقنی همه ی برند ها در مقابل سونی زانو میزنن .

محمد

۱۳۹۷/۱/۱۴
تا گوشی رو تو دستتون نگرفتین باور نکنین... البته بعید نیست که همچین باطری قوی ای داشته باشه.

Hamed

۱۳۹۷/۱/۱۳
تحقیقاتی که کردم و ویدیوهایی که در بوتیوب دیدم پرچمدار جدید سونی بسیار هم مشکل باطری دارد. هم در سرعت شارژ و هم در نگه داری شارژ. اونم با اون ضخامت عجیب و غریبش...

یاسر

۱۳۹۷/۱/۱۳
سلام
باتری های سونی خیلی دوام خوبی دارند اما خیلی دیر هم شارژ میشن که اصلا خوب نیست.
ضخامت شده آجر این دیگه تو این دوره خیلی بده که طراحی رو فدای باتری کنی.
الان پی ۲۰ معرفی شده با ضخامت کمتر و ظرفیت باتری بیشتر در ضمن حاشیه ها هم کمتر نسبت به سونی

امین

۱۳۹۷/۱/۱۳
پرچم سونی بالاست .