خانهاخبار
OnePlus تأیید کرد؛ عرضه OnePlus 6 با طراحی مشابه آیفون 10!

OnePlus تأیید کرد؛ عرضه OnePlus 6 با طراحی مشابه آیفون 10!

رئیس OnePlus در مصاحبه با The Verge، مدعی شده است گوشی جدید این شرکت با طراحی مشابه با آیفون 10 عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۱/۱۱

به‌تازگی، شرکت OnePlus به صورت مستقیم تأیید کرده که OnePlus 6 با Notch همراه خواهد بود و طراحی بدون حاشیه برای آن درنظر گرفته شده است؛ تمامی این موارد با رندر رسمی از پرچم‌دار 2018 شرکت چینی تأیید شده است. وب‌سایت The Verge اخیراً مقاله اختصاصی را منتشر کرده است که به نقل از رئیس OnePlus، به دلایل این شرکت برای کنار گذاشتن طراحی قدیمی گوشی‌های پرچم‌دارش و عرضه محصولی با بریدگی در بالای نمایشگر می‌پردازد.

سازندگان اندرویدی زیادی در نمایشگاه MWC از گوشی‌هوشمند جدید خود با بریدگی در بالای نمایشگر رونمایی کرده‌اند؛ طراحی که گمان می‌رود مانند iPhone X اپل باشد و همین موضوع باعث شده است تا انتقادات زیادی به سوی سازندگان چینی روانه شود! البته هوآوی نیز اخیراً از گوشی P20 و P20 Pro رونمایی کرده است که هر دو مدل در بالای صفحه‌نمایش خود، بریدگی دارند. با این‌حال، رئیس OnePlus مدعی است که Notch موجود در گوشی OnePlus 6 کاملاً تفاوت دارد!

Carl Pei، بزرگی بریدگی بالای صفحه‌نمایش را در گوشی‌های هوشمند به انتخاب سازندگان وابسته می‌داند؛ به عبارت بهتر، قابلیت‌های یک گوشی در بزرگی Notch تأثیرگذار خواهد بود! البته با حذف حاشیه‌ی بالای نمایشگر و استفاده از یک بریدگی، کاربران فضای بیشتری در اختیار خواهند داشت زیرا آیکون‌های Status Bar به بالای نمایشگر منتقل می‌شوند و فضای خالی زیر Notch را اشغال نمی‌کنند. رئیس OnePlus همچنین تأیید کرده است که پرچمدار آینده این شرکت، بریدگی بزرگ‌تری در مقایسه با Essential Phone خواهد داشت؛ این در حالی است که ضخامت بریدگی نسبت به Notch آیفون 10 کم‌تر خواهد بود. ابعاد دقیق Notch گوشی OnePlus 6 که تا چند هفته آینده معرفی خواهد شد، 19.616 میلی‌متر در 7.687 میلی‌متر اعلام شده است.

image

Carl Pei به این موضوع اشاره دارد که پرچم‌دار آینده شرکت متبوع‌اش بالاترین نسبت صفحه‌نمایش به بدنه را در میان گوشی‌های OnePlus دارد؛ به طوری‌که می‌توان گفت بیشتر از 90 درصد از پنل جلوی گوشی به صفحه‌نمایش اختصاص یافته است. در مقایسه با دیگر گوشی‌های اندرویدی که وارد بازار شده‌اند، این رقم خارق‌العاده محسوب می‌شود؛ حتی این رقم در مقایسه با نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه آیفون 10 اپل بالاتر است!

در طی مصاحبه، رئیس OnePlus خاطر نشان کرده است که پرچم‌دار جدید این شرکت از جک هدفون 3.5 میلی‌متری استفاده خواهد کرد؛ به همین جهت، گوشی OnePlus 6 از تمامی معایب iPhone X الگوبرداری نکرده است! حذف جک هدفون از گوشی‌های هوشمند به بهانه پایین آوردن ضخامت دستگاه یا عدم فضای کافی درون گوشی، تِرند شده است اما ظاهراً OnePlus 6 از این موضوع پیروی نمی‌کند.

از آنجایی‌که OnePlus 6 در بالای صفحه‌نمایش خود زائده دارد، تیم سازنده ناچار شده است هزار برنامه را در فروشگاه پلی استور تست نماید تا سازگاری آن‌ها با این طراحی بررسی شود؛ برنامه‌هایی که در اجرا با مشکل مواجه شده‌اند، در یک حالت خاص اجرا خواهند شد تا مشکلی برای اجرای آن‌ها در پرچمدار جدید OnePlus وجود نداشته باشد. ضمن اینکه در هنگام پخش فیلم، متوجه بریدگی نخواهید شد!

در حال‌حاضر، مشخص نیست گوشی OnePlus 6 چه زمانی وارد بازار خواهد شد؛ هرچند، احتمالاً تنها چند هفته تا عرضه رسمی این گوشی فاصله داریم!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

PixelLover

۱۳۹۷/۱/۱۲
چینیا رو جون به جونشون کنی دست از کپی از طرح های اپل بر نمیدارن .
خود آیفون چه ظاهری داره که کپیش داشته باشه ؟؟؟
خود اپل متوسل شده به اکسسوری home button برای آیفون x ???

رامین

۱۳۹۷/۱/۱۱
کمپانی خاصیه ها هر سال یکی دوتا مدل قوی معرفی میکنه دیگه رفت تا سال اینده

Saeed

۱۳۹۷/۱/۱۱
خوب که اپل یه طراحی کرد تمام این گوشی های ساخت چین این کارو کنن