خانهاخبار
مدیرعامل وان‌پلاس توییت‌اش را حذف کرد؛ بریدگی حاشیه در OnePlus 6 چه می‌شود؟

مدیرعامل وان‌پلاس توییت‌اش را حذف کرد؛ بریدگی حاشیه در OnePlus 6 چه می‌شود؟

مدیر عامل وان پلاس چند روز پیش در توییتر تأیید کرد که OnePlus 6 با بریدگی حاشیه و مشابه آیفون 10 اپل طراحی می‌شود اما اخیرا توییت خود را از شبکه توییتر حذف کرده است.
۱۳۹۷/۱/۱۰

کارل پی، مدیرعامل کمپانی وان پلاس، 28 مارس مقارن با 8 فروردین در توییتی به همراه تصویر رندر شده از گوشی onePlus 6 تأیید کرد که بریدگی حاشیه در قسمت بالای پنل نمایش این پرچمدار تازه طراحی می‌شود. نکته جالب توجه پس از انتشار این خبر و فراگیر شدن آن این است که کارل پی توییت خود را بدون هیچ توضیحی حذف کرد. در حال حاضر تنها نظریه‌ای که منطقی می‌رسد این است که کارل پی با انتقاد کاربران در این باره مواجه شده و حدس می‌زنیم که کاربران از این موضوع استقبال نکرده‌اند. پس از آنکه کمپانی اپل گوشی پرچمدار آیفون 10 خود را سال گذشته با آن طراحی ظاهری نامتعارف رسما معرفی کرد، بسیاری از سازندگان گوشی‌های همراه سعی کردند بریدگی حاشیه را به ترند تبدیل کنند و راه اپل را در طراحی محصولات اندرویدی تازه خود در پیش بگیرند. ایسوس گوشی Zenfone 5 خود را در ماه فوریه با طراحی شبیه آیفون 10 معرفی کرد و هوآوی هم از این طراحی در توسعه P20 خود بهره برد.

image

از طرفی به نظر می‌رسد تعداد کاربرانی که از این نوع حاشیه و بریدگی در بالای صفحه خوششان نمی‌آید، بسیار زیاد است. در این قسمت باید اشاره کنیم سایر برندهای جویای نام چینی مانند Oppo و Vivo هم که مانند وان پلاس توسط هلدینگ BBK اداره می‌شوند، اخیرا پرچمداران تازه 2018 خود را با طراحی بریدگی حاشیه رسما رونمایی کردند و به خیل پیروان اپل پیوستند. از آنجا که طراحی ظاهری Oppo R11S بسیار شبیه به OnePlus 5T به نظر می‌رسید، معتقدیم که OnePlus 6 هم احتمالا شبیه به R15 طراحی می‌شود و بریدگی حاشیه در قسمت بالای پنل نمایش آن هم قرار می‌گیرد. کارل پی در توییت حذف شده خود گفته بود که کاربران باید به بریدگی حاشیه صفحه نمایش علاقمند شوند و مصاحبه خود را با خبرگزاری The Verge به این جمله لینک کرده بود.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا مدیر عامل کمپانی چینی وان پلاس واقعا با انتقاد کاربران در این مورد مواجه شده و تصمیم گرفته است در طراحی OnePlus 6 تغییراتی اعمال کند؟ البته روند تغییر طراحی منطقی به نظر نمی‌رسد چراکه کارل پی شدیدا موافق طراحی بریدگی حاشیه است و پیش از این هم مطلبی درباره لزوم اعمال آن در طراحی گوشی منتشر کرده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Babak

۱۳۹۷/۱/۱۱
حذف پورت صوتی ۳/۵ میلی متری ، بریدگی (Notch ) افتضاح بالای صفحه ، اشتباهات محض بوده.
متاسفانه بعضی شرکتها همین روند رو در پیش گرفته اند.
بریدگی نه فقط بخاطر ظاهر نازیبا و غیر متعارفی که ایجاد کرده است ، باعث تاسفه.
بلکه دیدن عکس و تماشای ویدیو هم با اشکال مواجه است و بخشی از تصویر دیده نمیشه.
در هر صورت اون اپل دوره ی آقای استیو جابز نابغه کجا و الان کجا؟؟
اون سیستم عامل نرم و روان iOS با طراحی آقای اسکات فورستال کجا و الان کجا؟؟
ممکنه الان اپل در سودآوری شرکتش و فروش بیشتر ، موفق تر باشه ، ولی رضایت کاربران ، کمتر از قبل شده.