خانهاخبار
Goodix سازنده حسگر اثرانگشت درون نمایشگر Mate RS هوآوی است

Goodix سازنده حسگر اثرانگشت درون نمایشگر Mate RS هوآوی است

شرکت Goodix اعلام کرده که حسگر اثرانگشت درون نمایشگر Mate RS هوآوی را توسعه داده است؛ فبلت جدید هوآوی همچنین از یک حسگر اثرانگشت در پنل پشتی بهره می‌گیرد.
۱۳۹۷/۱/۱۰

شرکت Goodix، حسگر اثرانگشت درون نمایشگر خود را در ماه فوریه در نمایشگاه MWC 2018 در بارسلون به نمایش گذاشته بود و سازنده مذکور تأیید کرده است که جدیدترین پرچم‌دار هوآوی یعنی میت RS پورش دیزاین از این حسگر اثرانگشت درون نمایشگر بهره می‌گیرد.

هوآوی از سه گوشی‌هوشمند در مراسم خبری خود در تاریخ 27 مارس (7 فروردین) رونمایی کرد؛ P20 و P20 Pro به همراه Mate RS (پورش دیزاین) معرفی شده بودند. نسخه جدید فبلت‌های سری Mate به دو سنسور اثرانگشت مجهز شده‌ است؛ یک حسگر اثرانگشت با صفحه‌نمایش گوشی ادغام شده و سنسور اثرانگشت دیگری در قاب پشتی جای گرفته است. حسگر اثرانگشت اپتیکال که با صفحه‌نمایش Mate RS پورش دیزاین ادغام شده، توسط Goodix توسعه یافته است؛ حسگر اثرانگشت دیگری که در پنل پشتی قرار دارد، توسط Goodix طراحی شده اما یک سنسور اثرانگشت معمولی است. 

image

گوشی‌های Huawei P20 و Huawei P20 Pro نیز از حسگر اثرانگشت ساخت Goodix بهره می‌گیرند؛ هرچند، هیچ‌کدام از این گوشی‌ها با حسگر اثرانگشت اپتیکال ارائه نشده‌اند و حسگر اثرانگشت آن‌ها با دکمه‌ی فیزیکی Home ادغام شده است. سنسور اثرانگشت اپتیکال توسعه یافته توسط Goodix، تنها سنسور اپتیکال است که با پنل‌های OLED معمولی و انعطاف‌پذیر سازگاری دارد؛ برای اطلاع،  میت RS پورش دیزاین هوآوی از نمایشگر OLED انعطاف‌پذیر بهره می‌گیرد.

به جزء اعلام حسگر اثرانگشت جدید Goodix که در Mate RS پورش دیزاین به کار گرفته شده است، این شرکت ادعا می‌کند تاکنون نزدیک به 350 حسگر اثرانگشت را برای گوشی‌های هوشمند معرفی نموده و برای مدت زمان زیادی با هوآوی همکاری کرده است؛ ظاهراً پی 10، پی 10 پلاس، میت 10 و سری مدیاپد M5 به حسگر اثرانگشت ساخت شرکت Goodix مجهز شده‌اند. البته هیچ‌یک از این مدل‌ها از حسگر اثرانگشت اپتیکال بهره نمی‌گیرند و سنسور اثرانگشت آن‌ها با صفحه‌نمایش ادغام نشده است.

image

حسگر اثرانگشت اپتیکال Goodix که در نمایشگاه MWC 2018 از آن رونمایی شده بود، به عنوان رقیب حسگر اثرانگشت Clear ID سیناپتیکس شناخته می‌شود؛ گوشی Vivo X20 Plus UD از حسگر اثرانگشت Clear ID بهره می‌گیرد. حسگر اثرانگشت درون نمایشگر به سازندگان اجازه می‌دهد بدون نیاز به تعبیه دکمه‌ی فیزیکی Home یا جای‌گیری نامناسب حسگر اثرانگشت در قاب پشتی، محصولاتی تمام‌صفحه را ارائه دهند؛ در این روش، حسگر اثرانگشت زیر پنل نمایشگر جای می‌گیرد و هویت کاربران با لمس بخشی از نمایشگر امکان‌پذیر خواهد بود.

این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک، گوشی‌های هوشمند بیشتری با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر معرفی شود. به عنوان مثال، Galaxy Note 9 سامسونگ احتمالاً به سنسور اثرانگشت درون نمایشگر مجهز خواهد بود؛ شرکت کُره‌ای نزدیک به چندسال است که تلاش می‌کند محصولاتی را با حسگر اثرانگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش ارائه دهد اما تاکنون در تولید انبوه این سیستم احراز هویت ناموفق بوده است. با این‌حال، شایعاتی مبنی بر عرضه فبلت پرچم‌دار سامسونگ با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر منتشر شده است. همچنین شرکت شیائومی نیز به دنبال توسعه پرچم‌دار جدیدش با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر است؛ ظاهراً Xiaomi Mi 7 Plus به سنسور اثرانگشت اپتیکال مجهز خواهد شد. انتظار داریم محصولات بیشتری در سال 2019 به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز شده‌ باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)