خانهاخبار
تصاویر Mi 6X شیائومی؛ یک کپی جدید از آیفون 10

تصاویر Mi 6X شیائومی؛ یک کپی جدید از آیفون 10

شرکت شیائومی در حال توسعه یک گوشی میان‌رده است که با نام تجاری Mi 6X عرضه خواهد شد. این مدل در قاب پشتی، از دوربین دوگانه مانند آیفون 10 بهره می‌گیرد و طراحی بدون حاشیه دارد.
۱۳۹۷/۱/۹

شرکت شیائومی، اخیراً از گوشی بدون حاشیه و پرچم‌دار خود با نام Mi Mix 2S رونمایی کرده است؛ این مدل قیمت بالایی دارد اما به‌نظر می‌رسد که شیائومی برای رونمایی از یک گوشی میان‌رده آماده می‌شود. مدل Mi 6X پس از چند ماه گمانه‌زنی، به‌تازگی در آزمون TENNA فاش شده است؛ گوشی جدید شیائومی، قابلیت‌هایی مانند آیفون 10 اپل دارد و البته قیمت کم‌تری نسبت به این گوشی خواهد داشت.

نمونه فاش شده از گوشی Xiaomi Mi 6X، رنگ قرمز دارد؛ در پنل جلوی گوشی، تنها بلندگوی مخاطب و دوربین سلفی جای گرفته است. با توجه به عدم جای‌گیری دکمه‌ی Home و تِرِند شدن طراحی بدون حاشیه برای گوشی‌های هوشمند، انتظار داریم گوشی Mi 6X با طراحی بدون حاشیه عرضه شود؛ البته عکس به اندازه کافی روشن نیست تا این موضوع تشخیص داده شود.

image

در پنل پشتی، شیائومی از دوربین دوگانه استفاده کرده است و حسگر اثرانگشت مدور جلب‌توجه می‌کند. دوربین دوگانه گوشی با چینش مشابه با دوربین اصلی iPhone X در قاب پشتی جای گرفته است؛ این گوشی از دوربین دوگانه بهره می‌گیرد که فلاش LED بین سنسورهای دوربین جای داده شده است. گوشی Xiaomi Mi 6X پنل پشتی از جنس فلز دارد؛ نوارهای پلاستیکی آنتن در بالا و پایین قاب پشتی جلب‌توجه می‌کند. با توجه به برآمدگی که دوربین دوگانه اصلی دارد، مشخص است که گوشی Mi 6X ضخامت کمی خواهد داشت.

در لیست مشخصات فاش شده از گوشی میان‌رده جدید شیائومی، اشاره می‌شود این مدل 158.88 میلی‌متر طول خواهد داشت و عرض آن نیز به 75.54 میلی‌متر می‌رسد. ضمن اینکه ضخامت گوشی Mi 6X شیائومی 7.3 میلی‌متر ذکر شده است. نمایشگر گوشی میان‌رده جدیدی که شیائومی ارائه خواهد داد، 5.99 اینچی بوده و جای‌گیری چنین نمایشگری به کمک حذف حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر ممکن بوده است. 

image

در لیست مشخصات گوشی Xiaomi Mi 6X اشاره می‌شود که این مدل به باتری 2910 میلی‌آمپر ساعت مجهز خواهد بود و از دو سیم‌کارت پشتیبانی خواهد کرد. از آنجایی‌که مدل مذکور در آزمون TENNA فاش شده است، انتظار داریم Xiaomi Mi 6X به‌زودی توسط شیائومی معرفی شود؛ هرچند، شیائومی به عرضه این گوشی اشاره نکرده است. بعید نیست در سه ماهه دوم، شرکت چینی از میان‌رده Mi 6X به صورت رسمی رونمایی کند.

باید اشاره کرد که جزئیات بیشتر گوشی جدید Xiaomi Mi 6X به شرح زیر است:

  • گوشی میان‌رده شیائومی از نمایشگر 5.99 اینچی با رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل استفاده می‌کند؛ پنل صفحه‌نمایش IPS LCD است.
  • Mi 6X به پردازنده نامشخص با هشت هسته پردازشی با فرکانس 2.2 گیگاهرتز مجهز شده است.
  • گوشی میان‌رده از چهار گیگابایت رم بهره می‌گیرد و به 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. نسخه رده‌بالای آن با شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد.
  • در قاب پشتی، شرکت شیائومی از دو سنسور 20 و 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است. برای عکاسی سلفی نیز گوشی جدید Mi 6X از سنسور 20 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد.
  • انرژی گوشی جدید شیائومی توسط یک باتری 2910 میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌شود.
  • روی این گوشی، سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 نصب شده است.

باید اشاره کرد که Mi 6X به رنگ مشکی، رز طلایی، طلایی، سفید، آبی، قرمز، صورتی، خاکستری و نقره‌ای عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Znb

۱۳۹۹/۱۱/۹
عزیزم فازت چیه اینجا بحث اون یکی. کپی هاس ن این کپی ک تو میگی?☹️?

milad

۱۳۹۷/۱/۱۰
ببخشید چون خودت ایفون داری یا ایفون دوست داری دلیل نمیشه که همه طراحی هایی که مبینی رو بگی کپیه . مثل اینه که بگی چرا همه گوشی ها مستطیلی هستند همه دارن از اولین سازنده گوشی کپی میکنن. خود ایفون هم کم کپی نکرده توی همین 5 سال اخیر اونم با منطق شما!!!

علی

۱۳۹۷/۱/۹
چه خوشگله

محمد مهدی

۱۳۹۷/۱/۹
تازگیا گوشیا چقدر مزخرف شدن همه از آیفون کپی میکنن.

saeed

۱۳۹۷/۱/۹
این چینی ها شورشو در آوردن واقعا اه