خانهاخبار
پرچمدار Xiaomi Mi 7 با بریدگی در بالای نمایشگر عرضه خواهد شد

پرچمدار Xiaomi Mi 7 با بریدگی در بالای نمایشگر عرضه خواهد شد

تصویر فاش شده از پنل جلوی گوشی Xiaomi Mi 7، نشان می‌دهد که پرچمدار 2018 شیائومی با طراحی مانند آیفون 10 عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۱/۸

شرکت اپل در اواخر سال 2017 از گوشی پرچمدار خود با نام iPhone X رونمایی کرد؛ کوپرتینونشین‌ها برای کاهش حاشیه‌های این مدل، بریدگی در بالای نمایشگر ایجاد کرده‌اند که جایگزین حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش می‌شود. درون این بریدگی، سنسور دوربین سلفی، سنسورهای لازم برای سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی و بلندگوی مکالمه جای گرفته است. 

با این‌حال، طراحی آیفون 1000 دلاری اپل باعث شده است تا شرکت‌های دیگر نظیر Huawei، ویوو و OPPO نیز به دنبال عرضه محصولات خود با طراحی مشابه باشند. به عنوان مثال، Vivo V9 و Vivo X21 نیز در بالای صفحه‌نمایش خود Notch دارند؛ ضمن اینکه OPPO R15 و OPPO R15 Dream Edition که اخیراً رونمایی شده‌اند، طراحی مشابهی را ارائه می‌دهند. طراحی متفاوت آیفون 10، باعث شده است تا هوآوی نیز گوشی‌های پرچم‌دار P20 و P20 Pro را با چنین طراحی ارائه دهد؛ هر دو مدل در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی دارند و البته حاشیه‌ی پایین نمایشگر را نیز حفظ کرده‌اند!

به‌تازگی، تصویری از پنل جلوی گوشی Xiaomi Mi 7 به‌دست آمده است که نشان می‌دهد شرکت شیائومی نیز به زودی به جمع سازندگانی خواهد پیوست که محصولاتی را با بریدگی در بالای نمایشگر ارائه داده‌اند.

image

تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید، پنل جلوی گوشی Xiaomi Mi 7 را با میان‌رده جدید شرکت Vivo یعنی Vivo X21 مقایسه می‌کند؛ باید اشاره کرد که پنل سمت چپ، مربوط به جدیدترین پرچمدار شیائومی و پنل سمت راست نیز مربوط به گوشی Vivo X21 است. همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، Xiaomi Mi 7 حاشیهی باریک‌تری نسبت به گوشی Vivo X21 خواهد داشت؛ ظاهراً ضخامت حاشیه‌ پایین نمایشگر در این گوشی، کم‌تر از میان‌رده 2018 شرکت Vivo است. با این‌حال در بریدگی بالای صفحه‌نمایش، گوشی Vivo X21 پیشتاز است زیرا ضخامت Notch آن در مقایسه با بریدگی به‌کار گرفته شده در گوشی Xiaomi Mi 7 کم‌تر است. 

ظاهراً گوشی جدید Xiaomi Mi 7 به یک دوربین سلفی مجهز خواهد بود؛ به همین جهت، خبری از عرضه آن با دوربین سلفی دوگانه نیست. ضمن اینکه به‌نظر می‌رسد پرچمدار 2018 شیائومی، نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه بالاتری در مقایسه با Vivo X21 خواهد داشت؛ لازم به‌ذکر است که در گوشی Vivo X21، نزدیک به 85.2 درصد از پنل جلوی گوشی با نمایشگر پوشانده شده است.

image

در حالی‌که گمان می‌رفت گوشی Xiaomi Mi 7 اولین پرچمدار چینی با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام باشد، شیائومی دیروز به صورت رسمی از گوشی Mi Mix 2S رونمایی کرد که تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام به آن قدرت می‌دهد. شایعه شده است پرچمدار 2018 شرکت شیائومی با قیمت 475 دلار به بازار عرضه خواهد شد؛ انتظار داریم نسخه پایه این گوشی نسبت به نسل قبل یعنی Xiaomi Mi 7 قیمت بالاتری داشته باشد.

همچنین بعید نیست قدرت‌مندترین نسخه از گوشی پرچمدار Xiaomi Mi 7 با هشت گیگابایت رم به بازار عرضه شود. گوشی Mi 6 فاقد نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد 18:9 بود، این در حالی است که نسل جدید آن با صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد 2 به 1 عرضه می‌شود؛ انتظار داریم Xiaomi Mi 7 با پنل نمایشگر 5.65 اینچی راهی بازار شود. براساس شایعات، پرچمدار نیمه دوم 2018 شیائومی به دوربین دوگانه و پنل پشتی از جنس شیشه مجهز شده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Genius Man

۱۳۹۷/۱/۹
قویترین در بین تمام تولیدات موبایل تا به امروز خواهد بود
بهترین دوربین را خواهد داشت دوربینی حتی بهتر از Mi Mix 2s
بهترین ساختار بدنه رو خواهد داشت شیک زیبا و خوش دست و چشم نواز...