خانهاخبار
مقایسه iPad 9.7 جدید با iPad Pro 10.5 و iPad 9.7 نسل قبلی

مقایسه iPad 9.7 جدید با iPad Pro 10.5 و iPad 9.7 نسل قبلی

اپل روز گذشته از آیپد ارزان قیمت iPad 9.7 پرده برداشت. این تبلت تازه برای دانش آموزان طراحی شده است و در ادامه می‌توانید مقایسه آن را با نسل قبلی و همچنین آیپد پیشرفته‌تر iPad Pro 10.5 مطالعه کنید.
۱۳۹۷/۱/۸

کمپانی اپل روز گذشته یک رویداد رسمی برگزار کرد و در خلال آن از محصولات تازه‌ای رونمایی کرد. در این میان باید به iPad 9.7 اشاره کنیم که این غول تکنولوژی در ویدیوی معرفی آن به قابلیت بهره گرفتن از تکنولوژی AR در راستای تحقق اهداف آموزشی مانند کالبدشکافی مجازی اشاره کرد. این آیپد تازه سریع‌ترین یا پیشرفته‌ترین آیپد اپل نیست اما هدف والاتری دارد و می‌خواهد مناسب‌ترین آیپد برای فضای آموزشی کلاس درس باشد. این هدف بسیار جالب به نظر می‌رسد اما واقعا چه ویژگی‌ یا ویژگی‌هایی آن را از سایر نسخه‌های قبلی متمایز می‌کند؟

image

صفحه نمایش و طراحی ظاهری: تغییرات چشمگیری دیده نمی‌شود

جزئیات زیادی در این باره وجود ندارد که به آن‌ها اشاره کنیم. iPad 9.7 تازه اپل بسیار شبیه مدل 9.7 اینچی تقریبا ارزان قیمت پارسال به نظر می‌رسد و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم دارد. این مدل تازه هم از صفحه نمایش با وضوح تصویر بالا بهره می‌برد و حسگر اثرانگشت آن در دکمه خانه‌اش تعبیه شده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، پنل نمایش در مدل iPad Pro 10.5 نسبت به مدل 9.7 اینچی بزرگ‌تر طراحی شده اما لازم است به این موضوع هم اشاره کنیم که بدنه آن هم به طور کلی در ابعاد بزرگ‌تری طراحی شده است. برخی ویژگی‌های سطح بالا مانند ProMotion، Wide Colors و صفحه نمایش True Tone تنها در همین مدل بزرگ‌تر پشتیبانی می‌شوند.

image

نرم افزار و عملکرد: پشتیبانی از قلم استایلوس

iPad 9.7 به تازه‌ترین نسخه سیستم عامل iOS به صورت پیش فرض مجهز شده و در این مورد مانند سایر مدل‌های iPad است. کمپانی اپل در رویداد روز گذشته همچنین چند اپلیکیشن مختلف AR مبتنی بر آموزش را در کنار آیپدهای تازه خود معرفی کرد اما این برنامه‌ها همچنین روی سایر آیپدها هم قابل استفاده خواهند بود. جالب است بدانید که این غول تکنولوژی در حال حاضر امکانی را فراهم آورده است تا دانش اموزان مختلف بتوانند با حساب‌های کاربری اختصاصی خود وارد فضای نرم افزاری این آیپد تازه آموزشی شوند و از آن بهره ببرند.

image

ویژگی تازه این است که آیپد تازه 9.7 اینچی اپل را می‌توانید با قلمی که روز گذشته معرفی شد به کار ببرید. دانش آموزان به کمک این قلم استایلوس دیجیتالی قادر خواهند بود یادداشت برداری کنند یا نقاشی‌ها و طراحی‌های موردنیاز را به جزوات درسی خود بیفزایند. در حالی که همه آیپد پروها با این قلم سازگار هستند، آیپد 9.7 اینچی سال گذشته از آن پشتیبانی نمی‌کند.

این نکته را هم باید ذکر کنیم که iPad 9.7 تازه اپل برخلاف iPad Pro با Apple Smart Keyboard سازگار نیست. البته این آیپد می‌تواند تقریبا با همه کیبوردهای بلوتوثی سازگار شود و کمپانی Logitech هم قلم استایلوس 50 دلاری به نام Crayon دارد که می‌تواند جانشین مناسبی به جای قلم تازه و گران قیمت اپل باشد.

پردازنده، حافظه، شبکه‌های ارتباطی

اپل تصمیم گرفته است از پردازنده A10 Fusion در iPad 9.7 (2018) خود بهره ببرد. این پردازنده همان تراشه داخلی آیفون 7 است و باعث شده تا آیپد 9.7 اینچی امسال قدرتمندتر از نسخه سال گذشته باشد اما توان مدل iPad Pro همچنان بیش‌تر از آن است.

iPad (2018)

 

iPad Pro 10.5

 

iPad (2017)

 

پردازنده Apple A10 Fusion

 

پردازنده Apple A10X Fusion

 

پردازنده Apple A9

 
حافظه داخلی 32 یا 128 گیگابایت

حافظه داخلی 

64 / 256 و 512 گیگابایت

حافظه داخلی 32 یا 128 گیگابایت

شبکه‌ ارتباطی: منحصرا Wi-Fi یا Wi-Fi به همراه شبکه سلولار

شبکه‌ ارتباطی: منحصرا Wi-Fi یا Wi-Fi به همراه شبکه سلولار

شبکه‌ ارتباطی: منحصرا Wi-Fi یا Wi-Fi به همراه شبکه سلولار

پشتیبانی از Apple payپشتیبانی از Apple payپشتیبانی از Apple pay

همچنین 200 گیگابایت فضای ذخیره رایگان در Apple Cloud Storage با iPad 9.7 تازه در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

دوربین و امکانات صوتی

البته کمپانی اپل در توسعه آیپد تازه خود مجبور بود برخی ویژگی‌های نه چندان لازم را حذف کند تا قیمت نهایی عرضه آن مناسب دانش آموزان باشد. بدین ترتیب برخی ویژگی‌ها دقیقا همان مواردی هستند که سال گذشته روی آیپد 9.7  نسل قبلی وجود داشتند. برای مثال، دوربین اصلی این مدل تازه 8 مگا پیکسلی است و از فیلم برداری با کیفیت 1080 پشتیبانی می‌کند و دوربین سلفی‌اش هم همچنان 1.2 مگا پیکسلی در نظر گرفته شده است. طراحی و کیفیت کلی امکانات صوتی هم در iPad 9.7 (2018) نسبت به مدل سال گذشته تغییرات چندانی نیافته است.

در مقایسه با آن، iPad Pro 10.5 ویژگی‌های جالب توجهی دارد. وضوح تصویر دوربین آن بیشتر است و می‌تواند نور بیشتری را از منظره وارد لنز کند. این دوربین همچنین از ویژگی لرزشگیر تصویر بهره می‌برد و می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 4K ضبط کند. علاوه بر این موارد بلندگوهای چهارگانه هم در این آیپد بزرگ تعبیه شده‌اند تا تجربه صوتی فوق العاده را برای کاربر فراهم آورند.

قیمت نهایی عرضه

اپل قرار است iPad 9.7 (2018) را به همراه Apple Pencil به قیمت 329 دلار روانه بازار کند و به مدارس آمریکا و برخی کشورهای دیگر هم برای خرید آن کمی تخفیف دهند.

iPad (2018)

iPad Pro (2017)

32 گیگابایتی، شبکه ارتباطی Wi-Fi، 329 دلار

64 گیگابایتی، شبکه ارتباطی Wi-Fi، 649 دلار

128 گیگابایتی، شبکه ارتباطی Wi-Fi، 429 دلار

256 گیگابایتی، شبکه ارتباطی Wi-Fi، 799 دلار

32 گیگابایتی، Wi-Fi و شبکه سلولار، 459 دلار

512 گیگابایتی، شبکه ارتباطی Wi-Fi، 999 دلار

128 گیگابایتی، Wi-Fi و شبکه سلولار، 559 دلار

64 گیگابایتی، Wi-Fi و شبکه سلولار، 779 دلار

 

256 گیگابایتی، Wi-Fi و شبکه سلولار، 929 دلار

 

512 گیگابایتی، Wi-Fi و شبکه سلولار، 1129 دلار

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

نازيلا

۱۳۹۸/۷/۱۴
عرضه*

Artin

۱۳۹۷/۱/۹
خدایی کدوم دانش اموزی 700 دلار بخاطر یه تبلت برای درسش میده ؟؟

نیما

۱۳۹۷/۱/۹
در جدول آخر سال ipad pro به اشتباه ذکر شده. این نسخه در سال ۲۰۱۷ ارزه شده نه ۲۰۱۸. لطفا اصلاح کنید. ممنون!