خانهاخبار
پرچمدار Mi MIX 2S شیائومی با اسنپ‎‌دراگون 845 معرفی شد

پرچمدار Mi MIX 2S شیائومی با اسنپ‎‌دراگون 845 معرفی شد

شیائومی اولین پرچمدار 2018 خود را به نام Mi MIX 2S با اسنپ‌دراگون 845 و قابلیت‌های سطح بالای هوش مصنوعی معرفی کرد.
۱۳۹۷/۱/۷
image

شیائومی سرانجام پرچمدار تازه 2018 خود را تحت عنوان Mi MIX 2S معرفی کرد. این گوشی درواقع اولین پرچمدار چینی امسال است که با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 معرفی می‌شود. دوربین دوگانه اصلی هم یکی دیگر از نکات جالب توجه و ویژگی‌های سطح بالای Mi MIX 2S به شمار می‌رود که به قابلیت‍‌های نوینی مجهز شده است.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش Mi MIX 2S

Mi MIX 2S از نظر طراحی ظاهری بسیار شبیه به Mi MIX 2 به نظر می‌رسد و این شباهت مخصوصا در پنل جلوی آن‌ها دیده می‌شود. این پرچمدار تازه در ابعاد 150.86 × 74.9 × 8.1 میلی متر ساخته شده است و 189 گرم هم وزن دارد. شیائومی همچنین ضخامت حاشیه پایین را در این نسخه تازه کمی نسبت به نسل قبلی کاهش داده است. دوربین سلفی هم مانند Mi MIX 2 در گوشی مقابل در گوشه سمت راست حاشیه پایین تعبیه شده است. حاشیه بالای صفحه نمایش بسیار باریک طراحی شده است و تقریبا دیده نمی‌شود اما با این حال بلندگوی مکالمه را در خود جای داده است.

image

پرچمدار Mi MIX 2S از فریم آلومینیوم سری 7000 بهره می‌برد و چهار طرف بدنه سرامیکی‌اش خمیده طراحی شده است. این گوشی فعلا در دو رنگ معرفی شده و قرار است در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه شود. البته طراحی آن به گونه‌ایست که دور ماژول دوربین اصلی نسخه‌های سفید و مشکی آن به ترتیب با جزئیات نقره‌ای و طلایی تزیین شده است.

نسخه به روزرسانی شده Mi MIX 2S هم مانند نسخه اصلی سال گذشته صفحه نمایش IPS LCD Full Screen 2.0 در اندازه 5.99 اینچ دارد که وضوح تصویر فول اچ دی پلاس 2160 در 1080 ارائه می‌دهد. این صفحه نمایش با نسبت تصویر 18:9 همچنین بازه رنگی DCI-P3 را پشتیبانی می‌کند. همچنین لازم است اشاره کنیم که نسبت پنل نمایش به بدنه در Mi MIX 2S نسبت به Mi MIX 2 افزایش یافته است. البته جزئیات تخصصی‌تر درباره این موضوع در رویداد رونمایی از Mi MIX 2S توسط شیائومی منتشر نشد و همچنان منتظر خبرهای تکمیلی هستیم.

عملکرد، نسخه‌های مختلف و نرم افزار

Mi MIX 2S از پردازنده سطح بالای کوالکام اسنپ‌دراگون 845 با هوش مصنوعی Intelligence Engine (AIE) قدرت می‌گیرد. این گوشی همچنین از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 و باتری بزرگی با ظرفیت 3400 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد و اولین گوشی کمپانی شیائومی به شمار می‌رود که به امکان شارژ بی سیم مجهز شده است. Mi MIX 2S مانند آیفون‌های 2017 اپل از استاندارد Qi با توان 7.5 وات پشتیبانی می‌کند و پایه شارژ مخصوص آن همچنین می‌تواند برای شارژ کردن سایر گوشی‌های سازگار با این استاندارد هم به کار رود.

نسخه‌های مختلف Mi MIX 2S که امروز معرفی شدند، شامل این موارد هستند:

  1. 6 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه داخلی
  2. 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی
  3. 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی (نسخه King)

همه نسخه‌های Mi MIX 2S شیائومی از حافظه داخلی بالا بهره می‌برند و همچنین به درگاه کارت حافظه جانبی microSD مجهز شده‌اند. این گوشی به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو و پوسته اختصاصی MIUI 9.5 مجهز شده است که ویژگی‌های انحصاری متعددی را به آن اضافه می‌کند. براساس ادعای لی جون، مدیرعامل شیائومی، دستیار صوتی Xiao AI (تنها در چین در دسترس است) که امروز با Mi MIX 2S رسما معرفی شد، به قدری هوشمند طراحی شده است تا بتواند با دستیار هوشمند Siri اپل رقابت کند. این گوشی همچنین از Google ARCore پشتیبانی می‌کند.

دوربین سلفی و دوربین اصلی دوگانه با پشتیبانی از هوش مصنوعی

Mi MIX 2S اولین گوشی از سری پرچمداران Mi MIX شیائومی است که از دوربین اصلی با لنزهای دوگانه و چینش عمودی بهره می‌برد. این دوربین به لنز  اصلی زاویه باز 12 مگا پیکسلی Sony IMX363 با دیافراگم 1.8 مجهز شده که اندازه پیکسلی‌اش 1.4 میکرون است. لنز ثانویه 12 مگا پیکسلی‌ آن هم از نوع تله فوتو در نظر گرفته شده است که از بزرگنمایی اپتیکال تا دو برابر هم پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی Mi MIX 2S قادر است تصاویر فوق العاده‌ای در وضعیت بوکه افکت ثبت کند و پس زمینه را تا حد مناسبی نسبت به اشیا اصلی تار کند.

همچنین پس زمینه تصاویر بوکه افکت هم می‌توانند با 6 وضعیت مختلف مانند AI Dream Bokeh، Van Gogh Starry Night و سایر موارد تار شوند. هوش مصنوعی در دوربین اصلی Mi MIX 2S قادر است 206 صحنه عکاسی مختلف را هم تشخیص دهد و متن را به صورت زنده ترجمه یا واحد پول را تبدیل کند.

تصاویری که در نور کم توسط این دوربین ثبت می‌شوند هم به لطف ویژگی پردازش تصویر در حالت فریم چندگانه (Multi Frame Image Processing) بدون نویز خواهند بود و حداکثر جزئیات در آن‌ها ثبت خواهد شد. دوربین اصلی در Mi MIX 2S از ویژگی‌های دیگری هم مانند فوکوس خودکار پیکسلی دوگانه، فلش LED دوگانه و لرزشگیر تصویر 4 محوری پشتیبانی می‌کند و توانسته است امتیاز 101 را در ابزار بنچمارک DxOMark به دست آورد. البته امتیاز کلی آن 97 است و همچنان در رده بندی بعد از Pixel 2 XL گوگل و Galaxy S9 Plus سامسونگ قرار دارد. امتیاز 97 باعث شده است Mi MIX 2S در کنار آیفون 10 اپل و Mate 10 Pro هوآوی دیده شود.

دوربین سلفی 8 مگا پیکسلی Mi MIX 2S هم قادر است تصاویر سلفی بی نظیری را با ویژگی بوکه افکت و به کمک هوش مصنوعی ثبت کند. Mi MIX 2S به کمک همین دوربین از قابلیت تشخیص چهره هوشمند هم بهره می‌برد.

سایر ویژگی‌های Mi MIX 2S

دوربین سلفی Mi MIX 2S همچنین به عنوان ابزاری برای باز کردن قفل گوشی به کمک تشخیص چهره به کار می‌رود. حسگر اثرانگشت آن هم در پنل پشتی تعبیه شده است و در صورت تمایل می‌توانید از همین حسگر بیومتریک برای حفظ امنیت دستگاه خود بهره ببرید. این پرچمدار تازه از امکانات ارتباطی درگاه سیم کارت دوگانه، پورت ارتباطی USB Type-C، بلوتوث 5.0، Wi-Fi 802.11ac، پرداخت موبایلی NFC و 43 باند شبکه‌ از 226 کشور مختلف پشتیبانی می‌کند و مانند Mi MIX 2 سال گذشته، متاسفانه جک هدفون 3.5 میلی متری از طراحی‌اش حذف شده است.

قیمت و تاریخ عرضه

قیمت نسخه‌های مختلف Mi MIX 2S به ترتیب زیر است:

  1. 6 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه داخلی = 527 دلار
  2. 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی = 575 دلار
  3. 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظخ داخلی = 639 دلار

پایه شارژ بی سیم این گوشی هم تنها 15 دلار قیمت دارد. همه نسخه‌های 6 گیگابایتی Mi MIX 2 در رنگ مشکی عرضه می‌شود در حالی که نسخه مخصوص آن (King Edition) در یک نسخه سفید با بدنه سرامیکی روانه بازار خواهد شد. شیائومی اعلام کرده است که عرضه رسمی از گوشی‌ها از 3 آوریل (هفته آینده) آغاز می‌شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

Genius Man

۱۳۹۷/۱/۱۰
امتیاز ۱۰۱ در عکاسی
۹۷ در ضبط ویدئو

مهدی. م

۱۳۹۷/۱/۷
خود گوشی با امکانات فوق العاده ش و قیمت باور نکردنیش ی طرف.
همراهی مطالب مفید و حرفه‌ای سرکار خانم خیامی.
این سوال رو برای من نوعی پیش میاره که،؟،؟
پس واقعا کی وقتشه که این برند خوش ساخت و خوش قیمت در کنار.، هواوی، سامسونگ،....
و اپل ی که حتی کمترین پشتوانه خدماتی در کنار دیوایسهاش ارائه نمیشه.
بیاد و در بازار داغ داخلی حضور داشته باشه تا از قیمت عالی در کنار سخت افزار بروز بتونیم بهره ببریم.
جاداره که مجدد از مطالب کارشناسانه و هوشمندانه خانم خیامی تقدیر و تشکر کنم.

احسان

۱۳۹۷/۱/۷
ماشا الله این شیائومی کم کم داره از هواوی هم پیشی میگیره ، 8 گیگ رم!!!!! در کنار اسنپ دراگون 845 و هوش مصنوعی چه شووووود.
قیمتش هم خیلی پایین تر هست از سایر پرچم دارهای امسال
من قراره تابستون گوشی بخرم ، بی صبرانه منتظرم Mate 20 و Mate 20 pro تا تابستون رونمایی بشه از طرفی Note 9 هم معرفی بشه ، یه گوشی هوشمند همه فن حریف انتخاب کنم از بینشون تا چند سال راحت باشم

7tan

۱۳۹۷/۱/۷
فوق العاده خوش قیمت

رامین

۱۳۹۷/۱/۷
امتیاز 97 گرفته?افرین پیشرفت خوبی داشته