خانهاخبار
گمانه‌زنی‌ها درباره قیمت آیفون‌های 2018 اپل؛ 899 و 999 دلار!

گمانه‌زنی‌ها درباره قیمت آیفون‌های 2018 اپل؛ 899 و 999 دلار!

تحلیل‌گر موسسه RBC Capital در گزارش جدید خود، از کاهش قیمت 100 دلاری جانشین آیفون 10 خبر داده است و همچنین ادعا می‌کند مدل «پلاس» آن با نمایشگر 6.5 اینچی نزدیک به 1000 دلار قیمت خواهد داشت.
۱۳۹۷/۱/۷

هفته گذشته، اعلام شد که اپل به منظور کاهش قیمت نهایی آیفون‌های 2018 خود موفق شده است هزینه تولید آن‌ها را کاهش دهد؛ ضمن اینکه تحلیلگر KGI Securities به عرضه سه آیفون در ماه سپتامبر سال 2018 اشاره می‌کند. اپل به دنبال توسعه جانشین آیفون 10 است که نمایشگر 5.8 اینچی از نوع OLED دارد؛ ضمن اینکه مدل «Plus» آن با صفحه‌نمایش 6.5 اینچی OLED در دست توسعه است. به همراه این مدل‌ها، یک آیفون دیگر نیز با نمایشگر 6.1 اینچی از نوع LCD آماده می‌شود تا کاربران بتوانند برخی از ویژگی‌های آیفون 10 را با پرداخت قیمت کم‌تر تجربه کنند!

تمامی آیفون‌هایی که اپل در سال 2018 به بازار عرضه خواهد کرد، طراحی بدون حاشیه (edge-to-edge) دارند؛ اپل قرار است با حذف حاشیه‌ی بالای آن‌ها و استفاده از یک Notch، دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب را در جلوی گوشی جای دهد. ضمن اینکه در بریدگی بالای نمایشگر تمامی مدل‌ها، سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی جای خواهد گرفت که با تابش اشعه مادون قرمز، احراز هویت کاربران را امکان‌پذیر می‌کند.

image

به‌تازگی نیز تحلیل‌گر موسسه RBC Capital، اعلام کرده است که آیفون 10 اس و آیفون 10 اس پلاس با چه قیمتی به بازار عرضه خواهند شد. در یادداشتی که به دست MacRumors رسیده است، اشاره می‌شود که آیفون 1000 دلاری 2017 اپل در رسیدن به موفقیت ناکام بوده است؛ به همین جهت، کاهش قیمت آن تا 100 دلار در جهت افزایش فروش این مدل مؤثر واقع خواهد شد. به همین جهت، انتظار داریم جانشین آیفون 10 با برچسب قیمت 899 دلار به بازار عرضه شود؛ این در حالی است که تمامی قابلیت‌های نسل گذشته حفظ شده است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، هزینه تولید نسل جدید آیفون 10 تا ده درصد کاهش یافته است؛ اپل نزدیک به 400 دلار برای تولید هر آیفون هزینه می‌کند.

در ادامه نیز، تحلیل‌گر موسسه RBC Capital به قیمت احتمالی آیفون 10 اس پلاس اشاره کرده است؛ به گفته‌ی وی، مدل «پلاس» جانشین آیفون 10 با قیمت 999 دلار به بازار عرضه خواهد شد. لازم به‌ذکر است که قیمت‌های اعلام شده برای مدل «پایه» است و به همین جهت، نسخه‌های دیگر با حافظه ذخیره‌سازی بیشتر با قیمت بالاتری به بازار عرضه خواهند شد. در رابطه با آیفون 6.1 اینچی LCD اپل در این گزارش، اطلاعاتی وجود ندارد؛ هرچند، تحلیلگر KGI Securities مدتی پیش اعلام کرده بود که این گوشی با قیمت 799 دلار معرفی خواهد شد. 

در صورت صحت این گزارش، قیمت آیفون‌های اپل به شرح زیر خواهد بود:

  • آیفون SE با نمایشگر 4 اینچی: 349 دلار
  • آیفون 7 با نمایشگر 4.7 اینچی: 449 دلار
  • آیفون 8 با نمایشگر 4.7 اینچی: 549 دلار
  • آیفون 7 پلاس با نمایشگر 5.5 اینچی: 569 دلار
  • آیفون 8 پلاس با نمایشگر 5.5 اینچی: 669 دلار
  • آیفون 6.1 اینچی با نمایشگر LCD بدون حاشیه: 799 دلار
  • نسل دوم آیفون 10 با نمایشگر 5.8 اینچی OLED بدون حاشیه: 899 دلار
  • نسخه «پلاس» آیفون 10 (مدل 2018) با نمایشگر 6.5 اینچی OLED بدون حاشیه: 999 دلار

شما از آیفون‌های 2018 اپل چه انتظاری دارید؟ در صورت عرضه سه آیفون 6.1 اینچی، آیفون 5.8 اینچی و آیفون 6.5 اینچی کدام مدل را خریداری می‌کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Niloofar

۱۳۹۷/۱/۱۸
سلام،
من میخاستم آیفون 10 رو بخرم، اما هی امروز و فردا تا رسید به الان.
لطفا پیشنهاد بدین الان بخرم، یا بمونم تا نسخه جدید؟
خرید الان: Like
منتظر نسخه جدید: Dislike
ممنون

Freedman

۱۳۹۷/۱/۱۲
اين همه داستان تعريف كردي كه اخرش بگى هوآوي؟؟؟؟???
دوست عزيز فقط شما تو اين مملكت آيفون ندارى بخدا ، بقيه هم از محصولات اپل استفاده ميكنن
كندى هيچ ارتباطي به باتري نداره ، بخاطر آپديت سيستم عامل هست كه در اين مودر هم از اپل شكايت شد و قول داده كه مشكل كندى محصولات قديمي تر ديگه با آپديت سيستم عامل تكرار نشه
خواهشا از روي بغض و علاقه شخصي نظر نديد

ali

۱۳۹۷/۱/۷
قطعا آیفون xs

آرمان بابایی

۱۳۹۷/۱/۷
با این قیمت گذاری ای که اپل داره و به خاط نداشتن نماینده رسمی برای واردات گوشیاش تو ایران علنا بازار رو از دست داده
مهم ترین مشکلی که گریبان گیر فروش ضعیف اپل و آیفون تو این یکی 2 سال اخیر بوده سیاست غلط اپل تو این مدت زمان شروع به کارش بوده که البته جدیدا کاربراش این موضوع رو اخیرا گزارش کردند و این سیاست غلط اینه که با ضعیف کردن گوشی های مدل قبلی به هر نحوی که هست کاربر رو ترغیب کنه برای خرید گوشیای جدید البته با قیمت های نجومی و غیر منطقی!!
باطری های فرسایشی از دیگر مشکلات این گوشی هاست و این ضعف باتری مستقیما با سیستم عامل در ارتباطه و باعث کندی اون میشه من خودم آیفون 6s داشتم بعد یه مدت که باطریش ضعیف شد به مرور زمان این کندی به سیستم عامل رسید و کلا گوشی کند شد به حدی که همش لگ میگرفت و کار کردن باهاش رو غیر ممکن و آزار دهنده میکرد
به نظرم بعد از همه این موضوعات خرید اپل و اتفاقی که تو المپیک زمستانی سامسونگ برا ورزشکارامون داشت بهترین و منطقی ترین گزینه خرید، هواوی هست