خانهاخبار
هرآنچه که تاکنون درباره پرچمدار Mi MIX 2S شیائومی می‌دانیم

هرآنچه که تاکنون درباره پرچمدار Mi MIX 2S شیائومی می‌دانیم

شیائومی قصد دارد اولین پرچمدار 2018 خود را تحت عنوان Mi MIX 2S روز سه شنبه 7 فروردین رسما معرفی کند. در این مطلب همه شایعه‌ها و گزارش‌های مهم درباره این گوشی سطح بالا را جمع‌بندی کرده‌ایم.
۱۳۹۷/۱/۶

پرچمدار Mi MIX 2S قرار است مهم‌ترین دستگاه سطح بالای تازه شیائومی در نیمه اول سال 2018 باشد. معمولا نسل تازه پرچمداران سری Mi در نیمه اول سال میلادی معرفی می‌شد و انتظار می‌رفت که ابتدا شاهد رونمایی از Mi 7 باشیم اما معادله‌ها به یکباره به هم ریخت و شیائومی اعلام کرد که قصد دارد Mi MIX 2S را معرفی کند. از طرفی Mi MIX 2 سال گذشته معرفی شد و پیش بینی می‌شد که جانشین آن امسال تحت عنوان Mi MIX 3 معرفی شود. شیوه نام گذاری این گوشی تازه نشان می‌دهد که Mi MIX 2S احتمالا تفاوت چشمگیری با نسل قبلی ندارد و به نوعی نسخه ارتقا یافته آن به شمار می‌رود.

image

از طرفی از سال گذشته تا به حال گزارش‌ها، تصاویر و شایعاتی مختلفی منسوب به پرچمدار مذکور منتشر شده‌اند و مشخصات فنی و طراحی ظاهری‌اش را بارها به نمایش گذاشته‌اند. این شایعه‌ها و اخبار فاش شده به تدریج توانستند تصویر ذهنی ما را از Mi MIX 2S شکل دهند و تقریبا همه چیز را درباره آن افشا کنند. در این مطلب قصد داریم شایعه‌ها و خبرهای مهم و پرتکرار درباره این گوشی را جمع بندی کنیم.

طراحی ظاهری Mi MIX 2S

در ابتدا تصاویر رندر شده متعددی منسوب به این گوشی در فضای وب منتشر شدند و با نمایش جزئیات متفاوت، کاربران را سردرگم کردند. در میان این تصاویر متنوع شاهد طراحی مشابه آیفون 10 با بریدگی حاشیه در میانه عرض پنل جلو، بریدگی در گوشه سمت راست، طراحی بدون بریدگی و همچنین طراحی کاملا بدون حاشیه با نسبت نمایش 100% بودیم. همان‌طور که گفتیم، شاهد انتشار خبرها و تصاویر ضد و نقیضی درباره طراحی ظاهری Mi MIX 2S شیائومی بودیم اما همچنان که به تاریخ معرفی رسمی نزدیک شدیم، همه این خبرها رنگ و بوی واقعی‌تری به خود گرفتند.

گوشی Mi MIX 2S اصلا قرار نیست با طراحی انقلابی و نوینی معرفی شود. به همین خاطر پای بریدگی حاشیه مانند آیفون 10 اپل و نسبت پنل به بدنه معادل 100% هم در میان نیست. درواقع طراحی این پرچمدار تازه کاملا منطقی به نظر می‌رسد و نسبت به نسل قبلی کمی ارتقا یافته است. بدین ترتیب حاشیه پایین صفحه در Mi MIX 2S کمی نسبت به نسل قبلی باریک‌تر شده و نسبت پنل به بدنه هم اندکی افزایش یافته است. هیچ تغییر چشمگیری ایجاد نشده است و این گوشی حتی از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش هم بهره نمی‌برد. طراحی پنل جلوی Mi MIX 2S در تازه‌ترین تیزرهای تبلیغاتی رسمی شیائومی درباره معرفی آن تأیید شده است و همه این جزئیات را می‌توان در آن‌ها هم مشاهده کرد.

image

از طرفی همچنان درباره طراحی پنل پشتی این گوشی مطمئن نیستیم. Mi MIX 2S ممکن است از دوربین اصلی با لنزهای دوگانه و چینش عمودی بهره ببرد و حسگر اثرانگشت آن هم در پنل پشتی تعبیه شود. همچنین پیش بینی می‌شود که جنس بدنه Mi MIX 2S از جنس سرامیک طراحی شود. البته تقریبا مطمئن هستیم که این گوشی از ویژگی شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند؛ به همین خاطر باید بگوییم که بدنه این گوشی احتمالا از جنس سرامیک و شیشه خواهد بود. در هر صورت نحوه طراحی پنل پشتی هنوز هم رسما تأیید نشده است و برای دسترسی به اطلاعات نهایی آن باید دو روز دیگر منتظر بمانیم.

image

مشخصات فنی Mi MIX 2S

این بخش تا حدودی واضح‌تر و مشخص‌تر از طراحی ظاهری است. Mi MIX 2S قرار است به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 مجهز شود و احتمالا در دو نسخه با حافظه رم 6 و 8 گیگابایت به بازار راه یابد. همچنین بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها پیش بینی می‌شود که این گوشی حداقل در دو نسخه با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت معرفی شود و حتی شاید یک نسخه 256 گیگابایتی هم داشته باشد. صفحه نمایش آن 6.01 اینچی فول اچ دی پلاس است و احتمالا از سامسونگ تهیه می‌شود. مخصوصا با توجه به صفحه نمایش 6 اینچی، انتظار می‌رود که باتری آن حداقل 3400 میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته باشد و طول عمر کاملا منطقی ارائه دهد.

image

گوشی‌های پرچمدار سری Mi MIX کمپانی شیائومی همواره از مشخصات فنی سطح بالا بهره می‌برند اما کیفیت دوربین‌شان معمولا در چنین سطحی نیست. برای مثال، می‌توان ادعا کرد که هر دو گوشی Mi MIX و Mi MIX 2 از دوربین متوسطی بهره می‌برند. پرچمداران این سری هرگز نتوانسته‌اند از نظر دوربین با گوشی‌های P10 هوآوی، Galaxy S8 سامسونگ و آیفون‌های اپل رقابت کنند. با توجه به این موضوع که شیائومی همواره در تلاش است گوشی‌های پرچمدار سطح بالایش را با قیمتی کمتر از سایر رقبا روانه بازار کند، دوربین یکی از مواردیست که به نظر می‌رسد این سازنده چینی باید بیشتر به کیفیت آن اهمیت دهد.

البته این موضوع و نقص ممکن است با معرفی Mi MIX 2S کاملا تغییر کند. گزارش شده که شیائومی به سختی برای بهبود دوربین این پرچمدار تلاش کرده است. اسناد فرم ور این گوشی هم چند هفته پیش در وب‌سایت معروف XDA Developers منتشر شدند و نشان دادند که Mi MIX 2S قرار است به دوربین دوگانه با لنزهای 12 مگا پیکسلی از نوع IMX363 سونی مجهز شوند. هوش مصنوعی مانند اغلب پرچمداران مدرن در این گوشی تازه هم قرار است به کار رود و مخصوصا به کیفیت دوربین کمک کند. در همین راستا گفته می‌شود که دوربین گوشی Mi MIX 2S از ویژگی تشخیص صحنه عکاسی پشتیبانی می‌کند و قادر است انواع منظره‌ها را مانند گل، غذا، آسمان، غروب، طلوع، سگ، گربه، گیاهان سبز، شب، برف، آسمان، پاییز، شمع، ماشین، چمن، برگ درخت، ساختمان، شهر، ابر و برخی موارد دیگر را شناسایی کند. دوربین این گوشی همچنین از چند ویژگی نوین دیگر هم مانند پردازش تصویر در حالت فریم چندتایی، فیلم برداری صحنه آهسته با کیفیت فول اچ دی و سرعت 120 فریم در ثانیه و همچنین کیفیت اچ دی با سرعت 240 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

image

گوشی Mi MIX 2S همچنین با قابلیت پیشرفته تشخیص چهره به کمک هوش مصنوعی معرفی می‌شود و این موضوع هم در تیزرهای اخیر شیائومی مورد تأیید قرار گرفته است. البته از حالا باید بگوییم قابلیت این گوشی اصلا قابل مقایسه با ویژگی Face ID در آیفون‌های اپل نیست! ویژگی شارژ بی سیم هم در همین تیزرهای تبلیغاتی برای Mi MIX 2S تأیید شد و به همین خاطر حدس می‌زنیم که سایر پرچمداران شیائومی هم با پشتیبانی از شارژ بی سیم معرفی شوند. این گوشی از Google ARCore هم پشتیبانی می‌کند و نشانه‌های آن را در اسناد فرم ور منسوب به آن مشاهده کردیم. سایر ویژگی‌های Mi MIX 2S شامل سیستم عامل پیش فرض اندروید 8.0 اوریو به همراه پوسته اختصاصی MIUI 9.5، چراغ نوتیفیکیشن LED و درگاه سیم کارت دوگانه است.

قیمت و تاریخ معرفی / عرضه

در حال حاضر رقم مشخصی برای قیمت پرچمدار Mi MIX 2S در دسترس نیست اما می‌توان ادعا کرد که شیائومی آن را با قیمتی بالاتر از Mi MIX 2 روانه بازار می‌کند. Mi MIX 2 سال گذشته با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 522 دلار روانه بازار شد، نسخه 6 / 128 آن 569 دلار و همچنین نسخه 6 / 256 آن هم 632 دلار قیمت گذاری شدند. همچنین یک نسخه ویژه هم از این گوشی سطح بالا با 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی و بدنه سرامیکی معرفی شد و به قیمت 743 دلار به بازار راه یافت.

با توجه به ویژگی‌های سطح بالای تازه‌ای مانند شارژ بی سیم، قابلیت‌های هوش مصنوعی و پردازش تصویر در حالت فریم چندتایی انتظار می‌رود که Mi MIX 2S بیشتر از نسل قبلی قیمت گذاری شود. از طرفی شیائومی همچنان مایل است پرچمدارانش از سایر رقبا ارزان تر باشند و به همین خاطر شاهد افزایش قیمت نجومی در این نسل تازه نخواهیم بود.

image

پرچمدار تازه Mi MIX 2S روز سه شنبه 27 مارس (7 فروردین) رسما معرفی می‌شود و کمپانی شیائومی هم احتمالا همه اطلاعات مربوط به مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه آن را در همان رویداد اختصاصی اعلام می‌کند. از طرفی پرچمداران تازه هوآوی هم (سری P20) قرار است در همان روز رسما معرفی شوند. بدین ترتیب باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام پرچمدار قادر خواهد بود توجه بیشتری را به خود جلب کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Genius Man

۱۳۹۷/۱/۸
مطمئن بودم با اومدنش پوزه بعضیارو بدجوری به خاک میماله
نمره 101 در عکاسی و 97 در ضبط ویدئو!!!
میدونید اینا یعنی چی؟!!!
مطمئنم شیائومی اواخر سال جاری برای معرفی Mi Note 4 ایده کاملا بلند پروازانه ای ارائه خواهد داد
قدیما مردم هرچندسال یک بار گوشیاشونو عوض میکردن امروزه به دلیل تنوع بیش از حد در تولید محصولات شیک و قدرتمند ادم واقعا توی انتخاب سردرگم میشه
من واقعا نمیدونم کدومو بخرم کدومو نخرم!!!
این مشکل واسه شما هم پیش اومده؟!

sajad2001

۱۳۹۷/۱/۷
گوشیه خیلی خوبیه ?