خانهاخبار
نسل جدید آیپد 9.7 اینچی اپل از قلم لمسی پشتیبانی خواهد کرد

نسل جدید آیپد 9.7 اینچی اپل از قلم لمسی پشتیبانی خواهد کرد

تحلیلگر شناخته شده KGI Securities اعلام کرده است که اپل، آیپد 9.7 اینچی جدید خود را با پشتیبانی از قلم Apple Pencil در بهار معرفی خواهد کرد.
۱۳۹۷/۱/۵

شرکت اپل برای رونمایی از محصولات جدید خود در بهار 2018 آماده می‌شود. شایعه شده است که این شرکت از آیپد پرو 2018 و نسل دوم آیپد 9.7 اینچی رونمایی خواهد کرد. مدل‌های Pro در اواخر خرداد به صورت رسمی معرفی خواهند شد؛ این در حالی است که مدل 9.7 اینچی تا چند روز دیگر در یک رویداد آموزشی توسط اپل به نمایش گذاشته خواهد شد.

تحلیلگر ارشد KGI Securities در همین رابطه اعلام کرده است که احتمال دارد آیپد 9.7 اینچی ارزان‌قیمت اپل با پشتیبانی از Apple Pencil به بازار عرضه شود. به همین جهت، میزان عرضه قلم لمسی اپل نزدیک به دو برابر افزایش خواهد یافت؛ سال گذشته، 4 تا 4.5 میلیون واحد قلم Apple Pencil عرضه شده است اما میزان عرضه این قلم لمسی 99 دلاری در سال جدید به 9 الی 10 میلیون واحد خواهد رسید.

image

Ming Chi Kuo در گزارش خود اشاره کرده است که افزایش عرضه قلم لمسی اپل، کدام‌یک از شرکای این شرکت را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد؛ هرچند، در گزارش‌های پیشین از پشتیبانی آیپد 9.7 اینچی از قلم لمسی اطلاعاتی ارائه نشده بود

پشتیبانی آیپدهای اپل از Apple Pencil، در حال‌حاضر به مدل آیپد پرو 9.7 اینچی، آیپد پرو 10.5 اینچی و نسل اول و دوم آیپد پرو 12.9 محدود می‌شود. به همین جهت، اضافه شدن یک تبلت ارزان‌قیمت به محصولاتی‌ که از Apple Pencil پشتیبانی می‌کنند؛ افزایش میزان عرضه قلم لمسی اپل را توجیه می‌کند.

آیپد ارزان‌قیمتی که در هفته جاری معرفی خواهد شد، با مدل 9.7 اینچی که سال 2017 عرضه شده بود؛ جایگزین خواهد شد. کوپرتینویی‌ها یک تبلت ارزان‌قیمت 329 دلاری را در بهار سال گذشته معرفی کرده‌ بودند که البته از قلم لمسی پشتیبانی نمی‌کند.

همچنین پیش‌‍بینی شده است که نزدیک به 70 درصد از فروش آیپدهای 2018 اپل به مدل 9.7 اینچی اختصاص خواهد یافت؛ البته این موضوع بدین خاطر است که آیپدهای پرو جدید اپل (شامل مدل 11 اینچی آیپد پرو و مدل 12.9 اینچی آیپد پرو) تا اواخر سال جاری میلادی عرضه نخواهند شد.

در بخش دیگری از گزارش، Ming Chi Kuo، تحلیلگر ارشد KGI Securities اعلام کرده است که آیفون‌های اپل با صفحه‌نمایش بزرگ نیز از قلم Apple Pencil پشتیبانی خواهند کرد؛ هرچند، بعید است امسال چنین اتفاقی صورت گیرد. اپل در سال 2018، سه گوشی آیفون 6.1 اینچی، آیفون 5.8 اینچی و آیفون 6.5 اینچی عرضه خواهد کرد؛ مدل 5.8 اینچی و 6.5 اینچی با نمایشگر OLED به عنوان پرچم‌دار 2018 اپل عرضه خواهند شد و مدل 6.1 اینچی با بهره‌گیری از صفحه‌نمایش LCD و طراحی بدون حاشیه، خریدارانی را جذب خواهند کرد که تمایلی به پرداخت 1000 دلار برای خرید یک گوشی ندارند.

همان‌طور که پیش‌تر بلومبرگ اعلام کرده بود، بعید است مک‌بوک 13.3 اینچی جدید اپل که جایگزین مک‌بوک ایر خواهد شد؛ در رویداد 27 مارس اپل به نمایش گذاشته شود زیرا این مدل برای عرضه گسترده هنوز آماده نیست. این مدل با وجود بهره‌گیری از صفحه‌نمایش رتینا، نزدیک به 1000 دلار قیمت خواهد داشت. 

در صورتی‌که آیپد جدید اپل با قیمت مناسب عرضه شود، آیا حاضر به خریداری آن هستید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

s

۱۳۹۷/۱/۵
کپی کپی کپی