خانهاخبار
ایلان ماسک اکانت فیسبوک Tesla و SpaceX را حذف کرد

ایلان ماسک اکانت فیسبوک Tesla و SpaceX را حذف کرد

یک هفته از رسوایی تازه فیسبوک می‌گذرد. در همین مدت یکی از کارمندان سابق پلتفرم مذکور کمپینی راه انداخته است و کاربران را تشویق می‌کند حساب‌های کاربری‌شان را در فیسبوک از بین ببرند. ایلان ماسک هم به پیروی از آن حساب کاربری رسمی SpaceX و Tesla را در فیسبوک لغو کرد.
۱۳۹۷/۱/۵

شبکه اجتماعی فیسبوک چند روزیست که درگیر یک بحران رسوایی شده است. ایلان ماسک، مدیر عامل کمپانی تسلا، هم تصمیم گرفته حساب‌های رسمی منسوب به Tesla و Space X را علی رغم میلیون‌ها نفر دنبال کننده در این پلتفرم اجتماعی حذف کنند.

این اقدام از سوی ایلان ماسک درواقع به دنبال توییت‌های برایان آکتون، هم بنیانگذار و کارمند سابق فیسبوک، شکل گرفت. آکتون پس از رسوایی فیسبوک در حساب شخصی خود در توییتر همه کاربران را تشویق کرد به کمپین #DeleteFacebook بپیوندند و حساب‌های خود را در این شبکه اجتماعی از بین ببرند. ایلان ماسک در مقابل این کمپین با لحنی طعنه آمیز توییت کرد: «فیسبوک چیست؟» بعد از آن هم برخی کاربران به او پیشنهاد کردند که حساب کاربری SpaceX را در فیسبوک حذف کند. جالب است که ایلان ماسک در پاسخ توییت کرد:«اصلا نمی‌دانستم SpaceX حساب فیسبوک دارد. حتما همین کار را خواهم کرد». بعد از این توییت هم کاربر دیگری به او پاسخ داد بهتر است حساب Tesla هم از بین برود. ایلان ماسک در پاسخ به این توییت هم گفت:«قطعا».

image

به همین سادگی صفحه‌های Tesla و SpaceX از پلتفرم فیسبوک حذف شدند. باید همینجا اشاره کنیم که تعداد دنبال کنندگان صفحه SpaceX بیش از 2.7 میلیون کاربر گزارش شده بود.

از طرفی ممکن است این اقدام کاملا موقتی بوده باشد و صفحه‌های مذکور دوباره به فعالیت خود ادامه دهند. قطعا کمپانی فیسبوک و کارمندان بخش رسانه SpaceX هم امیدوار هستند چنین اتفاقی رخ دهد. SpaceX معمولا از صفحه فیسبوک خود برای پخش زنده پرتاب موشک‌ها به کمک ویژگی Facebook Live بهره می‌گیرد.

علاوه بر این موضوع، معتقدیم کخ ترک فیسبوک اصلا شبیه سبک فعالیت ایلان ماسک نیست. Sonos جمعه گذشته اعلام کرد که روند نمایش آگهی‌های تبلیغاتی خود را روی فیسبوک به مدت یک هفته به تعلیق درمی‌آورد. جالب است که ایلان ماسک در واکنش به این بیانیه رسمی گفت که یک هفته زمان زیادی است و این اقدام بسیار مخاطره آمیز به نظر می‌رسد.

ممکن است وضعیت فیسبوک و ایلان ماسک عمیق تر از چیزی باشد که در حال حاضر می‌دانیم. احتمالا مطلع هستید که ایلان ماسک و مارک زاکربرگ سال گذشته با هم کمی اختلاف نظر پیدا کرده بودند و موضوع آن هم داستان آخر دنیای احتمالی به خاطر پیشرفت هوش مصنوعی بود.

علاوه بر این درگیری کوچک، موضوع دیگری هم در سال 2016 در میان آن‌ها پیش آمد. یکی از موشک‌های SpaceX در حالی که یک ماهواره فیسبوک به همراه داشت، در آن سال در هنگام پرتاب آتش گرفت. مارک زاکربرگ هم در واکنش به این اتفاق ناخوشایند گفته بود:«از اینکه پرتاب ناموفق SpaceX باعث شد ماهواره فیسبوک از بین برود، بسیار ناامید و نارحت هستم».

در حال حاضر اقدام ماسک برای از بین بردن حساب‌های کاربری کمپانی‌هایش در فیسبوک شبیه شوخی به نظر می‌رسد اما اگر این صفحه‌ها دوباره فعال نشوند چه اتفاقی می‌افتد؟ در آن صورت سایر کمپانی‌ها متوجه می‌شوند که شرکت‌های عظیمی مانند Tesla و SpaceX قادر هستند بدون فیسبوک هم به فعالیت‌شان ادامه دهند و ممکن است آن‌ها هم همین روش را در پیش بگیرند. بدین ترتیب یکی از کابوس‌های فیسبوک هم به حقیقت می‌پیوندد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)