خانهاخبار
Huawei P20 با دوربین دوگانه و چهار گیگابایت رم عرضه خواهد شد

Huawei P20 با دوربین دوگانه و چهار گیگابایت رم عرضه خواهد شد

به‌تازگی، مشخصات نهایی گوشی پرچمدار Huawei P20 فاش شده است؛ این مدل به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود و برخلاف مدل Pro، ضدآب نیست.
۱۳۹۷/۱/۴

هوآوی در تاریخ 27 مارس (7 فروردین) مراسم خبری را به منظور رونمایی از گوشی پرچمدار Huawei P20 و Huawei P20 Pro برگزار خواهد کرد. به دنبال افشای مشخصات کامل گوشی Huawei P20 Pro که گران‌قیمت‌ترین گوشی هوآوی از سری P خواهد بود، مشخصات مدل دیگر یعنی Huawei P20 اعلام شده است.

image

نسخه معمولی پرچمدار 2018 هوآوی، به دوربین دوگانه‌ مانند دوربین مورد استفاده در میت 10 و میت 10 پرو مجهز خواهد شد؛ هوآوی از ترکیب دو سنسور 12 مگاپیکسلی رنگی و 20 مگاپیکسلی سیاه و سفید بهره برده است. برای مقایسه، بد نیست اشاره کنیم که Huawei P20 Pro با سه دوربین 20، 40 و 8 مگاپیکسلی عرضه می‌شود؛ سنسور 8 مگاپیکسلی به منظور بزرگ‌نمایی و ثبت تصاویر با افکت بوکه درنظر گرفته شده است.

image

پرچمدار جدید Huawei P20 فاقد قابلیت «بزرگ‌نمایی هیبریدی 5 برابری» خواهد بود که در مدل Pro ارائه می‌شود؛ این گوشی تنها می‌تواند زوم 2 برابری ارائه دهد. ضمن اینکه دوربین اصلی قادر است ویدیوهای صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p به ثبت برساند. پرچمدار 2018 هوآوی به دوربین 24 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی مجهز خواهد بود؛ لازم به‌ذکر است که دوربین سلفی مدل Pro نیز 24 مگاپیکسلی خواهد بود. هوآوی از مزیت‌های واحد پردازش عصبی (NPU) تراشه Kirin 970 بهره برده است و قابلیتی را به نام Light Fusion ارائه می‌دهد؛ این ویژگی برای ثبت تصاویر سلفی روشن در محیط‌های کم‌نور کاربرد خواهد داشت و تصویر به ثبت رسیده را به کمک هوش مصنوعی، روشن می‌کند.

image

برخلاف Huawei P20 Pro که نمایشگر 6.1 اینچی OLED با رزولوشن FHD+ دارد؛ پرچمدار Huawei P20 با صفحه‌نمایش 5.8 اینچی از نوع IPS LC عرضه خواهد شد و نسبت ابعاد نمایشگر نیز 18.7 به 9 است. در بالای صفحه‌نمایش، بریدگی وجود دارد که محل جای‌گیری دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب است. مدل Pro نیز چنین بریدگی را به همراه خواهد داشت.

image

باید اشاره کرد که هیچ‌یک از پرچمداران Huawei P20 و Huawei P20 Pro به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز نخواهند شد اما تمامی آن‌ها از دوربین سلفی برای احراز هویت کاربران با تشخیص چهره استفاده خواهند کرد. البته امنیت این ویژگی، قابل مقایسه با حسگر اثرانگشت نیست؛ مدل P20 و P20 Pro به حسگر اثرانگشت در پنل جلوی گوشی مجهز شده‌اند و به همین جهت، حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش حفظ شده است.

image

گوشی Huawei P20 با چهار گیگابایت رم عرضه خواهد شد و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS دارد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، تراشه Kirin 970 با هشت هسته پردازشی، قلب تپنده گوشی جدید هوآوی خواهد بود. برای مقایسه، مدل Pro به شش گیگابایت رم، 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده Kirin 970 مجهز شده است. 

image

هوآوی گوشی P20 را با قیمت 680 عرضه خواهد کرد؛ مدل Pro نیز نزدیک به 900 یورو قیمت‌گذاری خواهد شد. پرچمدار Huawei P20 تنها 7.65 میلی‌متر ضخامت داشته و وزن آن نیز به 165 گرم می‌رسد. این مدل با باتری 3400 میلی‌آمپر ساعت، درگاه USB Type-C و پشتیبانی از شارژ سریع 22.5 واتی SuperCharge (قابلیت شارژ سریع اختصاصی هوآوی) عرضه خواهد شد؛ لازم به‌ذکر است که Huawei P20 فاقد جک هدفون بوده و برخلاف مدل Pro، ضدآب نیست! 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

احمد

۱۳۹۷/۱/۴
مشخصه‌های ظاهری مشابه این گوشی به کنار، به نظر می‌رسد با یک گوشی بسیار خوش‌ساخت طرف هستیم.هر دو گوشی P20 و P20 Pro یک صفحه نمایش با نسبت تصویر ۱۹ به ۹ دارند. وضوح تصویر هم ۱۰۸۰ در ۲۲۴۰ پیکسل است. هوآوی از چیپ‌ست Kirin 970 در این گوشی‌ها استفاده کرده است که حداکثر فرکانس آن ۲.۴ گیگاهرتز است. گوشی P20 Pro یک صفحه نمایش OLED دارد، در حالی که P20 از یک صفحه نمایش LCD استفاده می‌کند. در حالی که P20 یک سیستم دوربین با لنز دوتایی دارد، P20 Pro از یک سیستم دوربین جدید استفاده می‌کند که سه لنز دارد. لنز سوم ظاهر یک لنز تله ۸۰ میلی‌متری است. هوآوی در P20 Pro از یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است، در حالی که P20 معمولی یک باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد.