خانهاخبار
برتری باتری Xperia XZ2 سونی نسبت به پرچمداران Galaxy S9 سامسونگ

برتری باتری Xperia XZ2 سونی نسبت به پرچمداران Galaxy S9 سامسونگ

کارشناسان حوزه موبایل آزمونی برای سنجش عملکرد باتری پرچمداران تازه سونی تدارک دیده‌اند که نشان می‌دهد طول عمر Xperia XZ2 و مدل Compact آن از دوگانه Galaxy S9 سامسونگ بیشتر است.
۱۳۹۷/۱/۴

کمپانی سونی چند هفته پیش تازه‌ترین پرچمداران خود را به نام‌های Xperia XZ2 و XZ2 Compact در نمایشگاه بین المللی MWC 2018 اسپانیا معرفی کرد و پیش فروش این گوشی‌ها هم آغاز شده است. برخی کارشناسان در وب‌سایت تکنولوژی Phonearena آزمونی انجام داده و عملکرد باتری این گوشی‌های تازه را به محک گذاشته‌اند.

image

اجازه دهید پیش از آنکه به نتایج این آزمون جالب بپردازیم، یک بار دیگر مشخصات باتری هرکدام را شرح دهیم. گوشی Xperia XZ2  باتری بزرگی با ظرفیت 3180 میلی آمپر ساعت دارد که نسب به باتری 2700 میلی آمپر ساعتی در نسل قبلی ارتقا یافته است. Xperia XZ2 Compact هم به باتری 2870 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است در حالی که ظرفیت باتری XZ Compact سال گذشته معادل 2700 میلی آمپر ساعت بود.

باتری پرچمدار Xperia XZ2 سونی قادر است با یک بار شارژ حدودا 8 ساعت و 54 دقیقه دوام بیاورد. این مقدار تقریبا یک ساعت بیشتر از طول عمر باتری Xperia XZ1 برآورد شده و ممکن است از نظر شما چندان چشمگیر نباشد؛ اما بهتر است پیش از قضاوت به این مورد توجه کنید که XZ2 صفحه نمایش 5.7 اینچی با کیفیت تصویر فول اچ دی پلاس دارد در حالی که نسل پیش از آن از پنل نمایش 5.2 اینچی فول اچ دی بهره می‌برد.

image

پرچمدار Xperia XZ2 Compact با یک بار شارژ قادر است حدودا 9 ساعت و 13 دقیقه دوام بیاورد و این رقم حدودا 2 ساعت کمتر از طول عمر باتری در XZ1 Compact است. از طرفی لازم است اشاره کنیم که XZ2 Compact از صفحه نمایش 5.0 اینچی فول اچ دی پلاس بهره می‌برد اما XZ1 Compact پنل نمایش 4.6 اینچی اچ دی دارد.

اما نکته جالب توجه این است که عملکرد باتری هر دو پرچمدار تازه Xperia XZ2 و XZ2 Compact از عملکرد باتری پرچمداران Galaxy S9 و S9 Plus سامسونگ که در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شدند، بهتر و چشمگیرتر است. باتری این دو گوشی تازه از آیفون 8 و آیفون 10 اپل و همچنین OnePlus 5T هم بهتر عمل می‌کند اما در میان همه مدل‌های مذکور، آیفون 8 پلاس همچنان برنده میدان است.

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، باتری خالی را باید دوباره شارژ کرد؛ اما روند شارژ باتری در این پرچمداران تازه چقدر طول می‌کشد؟ متاسفانه عملکرد باتری Xperia XZ2 و XZ2 Compact در این مورد چندان جالب نیست.

image

روند شارژ کامل باتری Xperia XZ2 حدودا 145 دقیقه طول می‌کشد و برای شارژ کامل باتری XZ2 Compact هم باید 144 دقیقه منتظر بمانید در حالی که هر دو پرچمدار مذکور ظاهرا از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 پشتیبانی می‌کنند. البته لازم به ذکر است که این مدت همچنان از مدت زمان لازم برای شارژ کامل باتری‌های نسل قبلی همچنان کمتر است.

مدت زمان لازم برای شارژ باتری دو گوشی تازه سونی بیشتر از زمان شارژ باتری‌ در دوگانه Galaxy S9 و S9 Plus سامسونگ است. از طرفی گوشی OnePlus 5T به لطف بهره گرفتن از Dash Charge در میان این مدل‌ها سریع‌تر از سایرین شارژ می‌شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

رامین

۱۳۹۷/۱/۵
والا رفیقم یه 8 plus داره نو خریده
با استفاده معمولی روزی دوبار شارژش میکنه 4.500 پولشو داده ؛خدایی حق مصرف کننده نیست با انقد پول باطری درستی نذارن رو گوشی ؛بی انصافا بجا کار رو باطری سال ب سال روددوربین و صفحه و طراحی مانور میدن

الو بانک

۱۳۹۷/۱/۴
نکته جالب استفاده سونی از ال سی دی و استفاده سامسونگ از اولده که همه فک میکنن چون ال سی دیه باید پرمصرف تر باشه
اما کاملا گذاشت کنار این ازمایش حدف و حدیثارو

arshia - all rights reserved

۱۳۹۷/۱/۴
حالا بیاین مطلب بزنین برای کم ظرفیت بودن باتری های سونی
ملتم بگم باو چرا این فکری به حال باتری گوشی هاش نمیکنه :|
واقعا ید طولایی توی تشویش اذهان عمومی دارین!