خانهاخبار
میزو به دنبال تعبیه حسگر اثرانگشت زیر دکمه راهنمای خانه

میزو به دنبال تعبیه حسگر اثرانگشت زیر دکمه راهنمای خانه

میزو هم مانند اغلب سازندگان دست به کار شده‌ است تا حسگر اختصاصی اثرانگشت خودش را برای تعبیه زیر صفحه نمایش توسعه دهد. اسنتاد پتنت فاش شده منسوب به این سازنده چینی مربوط به سال 2017 است.
۱۳۹۷/۱/۳

اسناد پتنت تازه‌ای منتشر شده است که نشان می‌دهد کمپانی میزو قصد دارد تکنولوژی مدرن حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش را توسعه دهد. جالب است بدانید که درخواست ثبت این طرح سال گذشته از سوی میزو ارسال شده اما اسناد مربوط به آن اخیرا در شبکه اجتماعی Weibo فاش شده است. همین موضوع نشان می‌دهد میزو تقریبا یک سال است که سودای توسعه چنین تکنولوژی مدرنی را در سر می‌پروراند.

همچنین نکته جالب توجه دیگر در شیوه به خصوص میزو برای تعبیه حسگر اثرانگشت دیده می‌شود. به نظر می‌رسد که حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش در گوشی‌های مدرن آینده میزو درواقع زیر دکمه Halo قرار گیرد. لازم است یادآوری کنیم که دکمه نرم افزاری Halo ابتدا در گوشی Meizu M6s که ژانویه امسال به بازار راه یافت و به عنوان جایگزینی برای دکمه فیزیکی mBack تعبیه شد تا فضای بیشتری در اختیار پنل نمایش قرار گیرد و بتواند از نسبت 18:9 هم پشتیبانی کند. این دکمه نرم افزاری Halo چندکاره است و می‌توانید با ضربه انگشت، نگه داشتن و رها کردن دستورهای مختلفی را به کمک آن اجرا کنید. حالا با توجه به اسناد پتنت پیش رو پیش بینی می‌شود که حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش هم در سایر گوشی‌های مدرن آینده میزو زیر همین دکمه قرار گیرد. همچنین با توجه به طراحی آن حدس می‌زنیم که شکل دکمه Halo از دایره به شمایل اثرانگشت تغییر یابد تا آماده شدن حسگر اثرانگشت را به کاربر نشان دهد. براساس ادعای منابع مختلف، حسگر اثرانگشت زیر صفحه تنها برای باز کردن قفل گوشی به کار نمی‌رود بلکه برای تأیید هویت کاربر در هنگام پرداخت موبایلی هم مفید است.

در حال حاضر مشخص نیست که میزو چه زمانی قرار است تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش را عملی کند و کدام پرچمدار آینده‌اش اولین گوشی مجهز به تکنولوژی پیش رو خواهند بود. از طرفی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش حالا دیگر طراحی مفهومی به شمار نمی‌رود چراکه کمپانی چینی Vivo امسال اولین گوشی مجهز به آن را به نام X20 Plus UD معرفی کرد و پیش بینی می‌شود که سازندگان بیشتری در سال 2018 از آن بهره ببرند. هنوز مشخص نیست که میزو می‌تواند در این رقابت سری میان سرها برآورد و اولین گوشی تمام صفحه خود را با حسگر اثرانگشت زیر پنل نمایش معرفی کند یا خیر. به بیان ساده‌تر نمی‌دانیم میزو قرار است به زودی پتنت خود را عملی و حسگر اثرانگشت اختصاصی خودش را روانه بازار کند یا می‌خواهد این حسگر را مانند Vivo از Synaptics تأمین کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱/۳
چینی‌ها هر لحظه به دنبال انقلاب اند