خانهاخبار
Vivo X21 با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر معرفی شد

Vivo X21 با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر معرفی شد

شرکت Vivo از گوشی جدیدش با نام Vivo X21 رونمایی کرده است؛ نسخه رده‌بالای آن با 128 گیگابایت حافظه و حسگر اثرانگشت درون نمایشگر عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۱/۳

شرکت Vivo، به‌تازگی از گوشی‌هوشمند جدید خود با نام Vivo X21 در چین رونمایی کرده است. این مدل که به عنوان جانشین Vivo X20 عرضه خواهد شد، در دو مدل قابل خریداری خواهد بود؛ نسخه معمول به حسگر اثرانگشت در قاب پشتی مجهز شده است و یک نسخه با 128 گیگابایت حافظه و حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مانند Vivo Apex ارائه می‌شود. البته Vivo X21 برخلاف Vivo Apex، به صورت گسترده عرضه خواهد شد؛ مدل Apex در نمایشگاه MWC 2018 به عنوان یک گوشی مفهومی رونمایی شده بود.

image

گوشی جدید Vivo به صفحه‌نمایش 6.28 اینچی با رزولوشن Full HD+ (یا 1080 در 2280 پیکسل) مجهز شده است و نمایشگری Full View از نوع Super AMOLED با نسبت ابعاد 19:9 دارد. باید اشاره کرد که پرچمدار Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به صفحه‌نمایش با نسبت ابعاد 18.5 به 9 مجهز شده‌اند؛ به همین جهت، گوشی جدید Vivo نمایشگر کشیده‌تری در مقایسه با پرچم‌داران جدید سامسونگ دارد.

تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام برای گوشی Vivo X21 درنظر گرفته شده است؛ ضمن اینکه مدل مذکور با شش گیگابایت رم ارائه خواهد شد. این مدل در دو نسخه با 64 و 128 گیگابایت حافظه عرضه می‌شود؛ تمامی مدل‌ها به شش گیگابایت رم مجهز خواهند بود. فضای ذخیره‌سازی نیز با استفاده از کارت حافظه Micro SD تا سقف 256 گیگابایت قابل ارتقا خواهد بود.

در قاب پشتی گوشی Vivo X21 از دوربین دوگانه استفاده شده است؛ یکی از سنسورها، 13 مگاپیکسلی بوده و سنسور دیگر 5 مگاپیکسلی است. سنسور اصلی، دهانه لنزی F1.8 دارد و برای دوربین ثانویه که به ثبت تصاویر با افکت بوکه کمک می‌کند؛ سنسوری با دهانه لنزی F2.4 درنظر گرفته شده است. دوربین اصلی از فلاش LED بهره می‌گیرد. 

image

گوشی جدید Vivo X21 با طراحی مانند iPhone X به تولید رسیده است؛ در بالای صفحه‌نماشی این گوشی، بریدگی وجود دارد و البته Vivo حاشیه‌ی پایین نمایشگر را حفظ کرده است. شرکت Vivo به حدی از آیفون 10 برای طراحی گوشی جدیدش، تأثیر پذیرفته است که حتی دوربین دوگانه با چینش عمودی در قاب پشتی جای گرفته است؛ با این‌حال، فلاش LED خارج از ماژول دوربین قرار دارد.

Vivo X21 به دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی مجهز شده است که دهانه لنزی F2.0 دارد؛ دوربین این گوشی، قادر به نقشه‌برداری 3 بعدی از صورت است و احراز هویت کاربران را با استفاده از سیستم تشخیص چهره امکان‌پذیر می‌کند. همان‌طور که در بالا اشاره شد، Vivo گوشی جدیدش را به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر Clear ID سیناپتیکس مجهز کرده است؛ این شرکت، پیش‌تر Vivo X20 Plus UD را نیز با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر ساخت سیناپتیکس ارائه داده بود. البته اگر مدل 64 گیگابایتی را خریداری کنید، حسگر اثرانگشت در قاب پشتی گوشی قرار دارد و خبری از سنسور اثرانگشت پیشرفته درون نمایشگر نیست!

Vivo X21 از باتری 3200 میلی‌امپر ساعت برای تأمین انرژی مورد نیاز نمایشگر بهره می‌گیرد؛ در صورتی‌که شارژ گوشی به اتمام برسد، به سرعت می‌توانید باتری را شارژ کنید زیرا مدل مذکور از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. این گوشی که از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند، رام FunTouch OS 4.0 را اجرا می‌کند که بر مبنای سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 توسعه یافته است.

image

گوشی جدید Vivo با قابلیتی به نام Jovi عرضه خواهد شد که دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی است؛ در هر دو مدل Vivo X21 (نسخه معمول و مدل مجهز به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر) این ویژگی ارائه می‌شود. گوشی جدید Vivo از 4G LTE، بلوتوث 5.0 و OTG پشتیبانی می‌کند.

شرکت Vivo برای گوشی جدیدش با 64 گیگابایت حافظه و شش گیگابایت رم، قیمت 2898 یوآن را درنظر گرفته است؛ مدل 128 گیگابایتی که حافظه رم مشابهی را ارائه می‌دهد، با قیمت 3198 یوآن عرضه خواهد شد. این مدل به رنگ قرمز، سفید و مشکی به فروش خواهد رسید. لازم به‌ذکر است که نسخه مجهز به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر با 128 گیگابایت حافظه داخلی، با پرداخت 3598 یوآن قابل خریداری خواهد بود و رنگ‌بندی محدودتری دارد؛ شرکت Vivo از این مدل، تنها دو رنگ مشکی و قرمز را به بازار عرضه خواهد کرد. فروش مدل پایه با حسگر اثرانگشت در قاب پشتی، از تاریخ 24 مارس آغاز خواهد شد و برای خریداری مدل رده‌بالای با سنسور اثرانگشت درون نمایشگر، باید تا 28 مارس منتظر بمانید؛ زمان اعلام شده برای عرضه این گوشی در بازار چین است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

hasan

۱۳۹۷/۱/۳
طرحش کپی ایفون x عه بنظرم این کپی برداریش اصلا جالب نیست دقیقا همونه فقط یکم کشیده تره

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱/۳
باریک‌الله داری ای vivo بارک‌الله