خانهاخبار
هوآوی P20 Pro در Geekbench فاش شد؛ ضعیف‌تر از رقبای کره‌ای و ژاپنی!

هوآوی P20 Pro در Geekbench فاش شد؛ ضعیف‌تر از رقبای کره‌ای و ژاپنی!

گوشی Huawei P20 Pro با اسم‌ رمز «شارلوت» در آزمون Geekbench فاش شده است؛ این مدل از شش گیگابایت رم و تراشه هشت هسته‌ای Kirin 970 بهره می‌گیرد.
۱۳۹۷/۱/۲

دقیقاً یک هفته تا معرفی پرچم‌داران سری P20 هوآوی فاصله داریم و با فاش شدن جزئیات مختلف پیرامون گوشی‌های جدید هوآوی، به‌نظر می‌رسد جزئیات زیادی را پیرامون این گوشی می‌دانیم. 

گوشی پرچم‌دار P20 Pro در آزمون گیک‌بنچ با شماره مدل CLT-L29 فاش شده است؛ باید اشاره کرد CLT مخفف «شارلوت» (اسم‌ رمز گوشی P20 Pro) است. مدل فاش شده از شش گیگابایت رم و یک پردازنده هشت هسته‌ای 1.84 گیگاهرتزی بهره می‌گیرد که نام پردازنده مشخص نیست؛ هرچند، می‌دانیم تراشه مورد استفاده در این گوشی Kirin 970 با هشت هسته پردازشی است. عملکرد ضعیف‌تر تراشه Kirin 970 در مقایسه با پردازنده اسنپدراگون 845 و اگزینوس 9810 قابل انتظار بود؛ این تراشه، موفق شده است در بررسی تک هسته پردازشی، 1921 امتیاز و در بررسی تمامی هسته‌های پردازشی فعال، 6729 امتیاز به‌دست آورد که پایین‌تر از امتیاز Galaxy S9 سامسونگ و Xperia XZ2 سونی است. باید اشاره کرد که پرچم‌داران 2018 سامسونگ و سونی به ترتیب، 8830 - 3759 و 84666 - 2454 امتیاز به‌دست آورده‌اند؛ امتیاز کم‌تر مربوط به بررسی عملکرد تک هسته پردازشی است. باید اشاره کرد که تراشه Kirin 970 به سری میت 10 و میت 10 پرو قدرت می‌دهد؛ به همین جهت، قدرت پردازشی گوشی‌های جدید هوآوی با سری «میت 10» برابری خواهد کرد!

image

طراحی گوشی‌های جدید هوآوی با ایجاد یک بریدگی در بالای نمایشگر، از نسل قبل متمایز شده است؛ وجود Notch در بالای صفحه‌نمایش به هوآوی کمک کرده است تا سنسور دوربین سلفی و بلندگوی مکالمه را در بالای نمایشگر جای دهد. دکمه‌ی فیزیکی Home نیز در حاشیه‌ی نسبتاً باریک پایین صفحه‌نمایش گنجانده شده و از آنجایی‌که سنسور اثرانگشت با این کلید ادغام شده است، تنها باید دکمه‌ی Home را فشار دهید تا هویت کاربران احراز شود.

پرچم‌داران 2018 هوآوی P20 و P20 Pro با پنل پشتی از جنس شیشه عرضه خواهند شد؛ ضمن اینکه مدل «پرو» از سه دوربین در قاب پشتی استفاده می‌کند و نسخه استاندارد با دوربین دوگانه همراه شده است.

گوشی P20 و P20 Pro، به ترتیب صفحه‌نمایش 5.8 اینچی و 6.1 اینچی خواهند داشت؛ مدل پرو از پنل اولد با نسبت ابعاد 19:9 بهره می‌گیرد و رزولوشن صفحه‌نمایش آن نیز به FHD+ محدود شده است.

image

اخیراً اعلام شده است Huawei P20 Pro با سه دوربین 40، 20 و 8 مگاپیکسلی در پنل پشتی به بازار عرضه خواهد شد؛ چینش سنسورهای دوربین به صورت عمودی است. ضمن اینکه گوشی جدید هوآوی با پسوند Pro از دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

شایعه شده است این گوشی، باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت خواهد داشت؛ لازم به‌ذکر است که Mate 10 Pro از باتری مشابه بهره می‌گیرد. هوآوی برای پرچم‌دار Pro جدیدش، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی درنظر گرفته شده است؛ این در حالی است که گوشی 5.8 اینچی P20 با چهار گیگابایت رم قابل خریداری خواهد بود.

باید اشاره کرد که پرچم‌داران جدید هوآوی، سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 را اجرا می‌کنند؛ مدل Pro که اخیراً با شماره مدل CLT-L29 فاش شده است، آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را اجرا می‌کند. رابط‌کاربری با پوسته اختصاصی EMUI 8.1 هوآوی شخصی‌سازی شده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

هادی

۱۳۹۷/۱/۳
والا پردازنده که خوبه قویه مال میت ۱۰ هست نمیدونم شما میت ۱۰ و ضعیف میدونید یا نه
ولی این گوشی و ترجیح میدم به سونیو سامسونگ و اپل

هادی

۱۳۹۷/۱/۲
خوب پردازنده که عالیه درسته مال پارساله ولی مگه ضعیفه؟ میت ۱۰ پرو مگه گوشی ضعیفیه؟معلومه که بهترینه

بی نام

۱۳۹۷/۱/۲
الان یه عده میان جمله همیشگی رو میگن: ای بابا این که ضعیفه. پردازنده پارساله. به درد نمیخوره. حالا مثلا کی تونسته از قدرت پردازنده دوسال پیش به طور کامل استفاده کنه من نمیدونم. واقعا یه سوال دارم کسی هست که بتونه از گوشی میان رده ای مثل j7 2016 که گوشی منه با کیفیت 2k و با ۶۰ فریم فیلمبرداری کنه؟!!!! با نرم افزار filmic pro اینکارو انجام دادم. حالا تصور کنین با پرچمدارها و با نرم افزار اینچنینی چه کارهایی میشه انجام داد. مشکل گوشی ها تو کاربردهای روزمره دیگه پردازنده قویتر نیست مشکل روش استفاده هست که متاسفانه خیلی ها بلد نیستند. حرف آخرو بزنم هر پرچمدار دوسال پیش یا حتی ۳ سال پیش تمام بازیها و نرم افزار های توی استور اپل و گوگل رو راحت اجرا میکنه. پرچمدار جدید نسبت به قدیمی ها امکانات سخت افزاری متفاوتی دارند مثلا نمایشگر بهتر، باتری بهتر، دوربین های بهتر، وای فای بهتر، بلوتوث بهتر، نرم افزار جدیدتر، VR و... قدرت پردازنده واقعا در درجه اول قرار نمیگیره.

هومن

۱۳۹۷/۱/۲
رابط کاربریم مهمه ک EMUI خیلی سبکه و فکر نکنم از نظر سرعت کم بیاره...ولی بایدصبر کنیم ببینیم چجور میشه