خانهاخبار
اپل 270 میلیون پنل نمایش برای آیفون‌های 2018 سفارش می‌دهد

اپل 270 میلیون پنل نمایش برای آیفون‌های 2018 سفارش می‌دهد

شایعه‌ها درباره توسعه سه آیفون تازه اپل آغاز شده است و گفته می‌شود که این کمپانی به زودی احتمالا 270 میلیون پنل به تأمین کنندگان مختلف سفارش می‌دهد.
۱۳۹۶/۱۲/۲۹

منابع آگاه از صنعت صفحه نمایش تایوان خبر داده‌اند که کمپانی اپل قصد دارد 250 تا 270 میلیون پنل نمایش برای آیفون‌های تازه 2018 خود سفارش دهد. خبرگزاری DigiTimes در این باره می‌گوید تقریبا نصف این مقدار به سفارش پنل‌های OLED مربوط می‌شود. این پنل‌ها قرار است برای تولید آیفون 10، نسل تازه آیفون 10 و یک آیفون بزرگ 6.5 اینچی سفارش داده شوند.

برای توضیح بهتر باید به نقل قولی از این خبرگزاری اشاره کنیم:

کمپانی اپل حدودا 110 تا 130 میلیون واحد پنل OLED در سال 2018 سفارش می‌دهد که 70 تا 80 میلیون از آن برای تولید آیفون 10  5.8 اینچی موجود و نسل تازه آن است؛ در حالی که 40 تا 50 میلیون دیگر آن برای تولید آیفون ارزان‌تر 6.5 اینچی پیش بینی شده است.

بسیاری از منابع معتبر می‌گویند اپل قصد دارد نسل تازه آیفون 10 را در سال 2018 در همان اندازه قبلی (5.8 اینچ) با صفحه OLED در کنار یک نسخه بزرگ‌تر 6.5 اینچی معرفی کند. از نظر طراحی ظاهری هم انتظار می‌رود که هر دو آیفون 5.8 و 6.5 اینچی تازه 2018 شبیه آیفون 10 سال گذشته طراحی شوند و از بریدگی حاشیه و صفحه نمایش لبه تا لبه بهره ببرند. همچنین گفته می‌شود این دو گوشی سطح بالا به دوربین اصلی دوگانه و دوربین TrueDepth مجهز می‌شوند و پنل پشتی‌شان هم به خاطر پشتیبانی از امکان شارژ بی سیم از جنس شیشه طراحی می‌شود.

اپل همچنین قصد دارد در کنار این دو آیفون سطح بالای تازه که شبیه آیفون 10 طراحی می‌شوند و احتمالا گران هستند، یک آیفون 6.1 اینچی ارزان‌تر با پنل نمایش IPS LCD معرفی کند.

image

خبرگزاری DigiTimes ادعا می‌کند که 60 تا 70 میلیون پنل LTPS LCD برای تعبیه در آیفون 6.1 اینچی تازه سفارش داده شده‌اند. سایر گزارش‌ها در این باره می‌گویند اپل ممکن است از پنل Full Active LCD که در برخی ویژگی‌ها مشابه OLED عمل می‌کند، در این آیفون تازه ارزان بهره ببرد.

از طرف دیگر این گزارش تازه با شایعه‌های قبلی که تأمین کنندگان پنل OLED منتشر کرده بودند، هماهنگ است. گفته می‌شود که اپل قصد دارد بخش عمده پنل‌های OLED خود را از سامسونگ تأمین کند اما ال جی از سوی دیگر درصدد است احتمالا با ارائه پنل‌های OLED برای آیفون 6.5 اینچی امسال به دومین تأمین کننده عمده این غول تکنولوژی در نیمه دوم سال 2018 تبدیل شود. در آخر باید اشاره کنیم که منابع DigiTimes گفته‌اند کمپانی‌های شارپ و Japan Display هم ممکن است به بزرگ‌ترین تأمین کنندگان پنل‌های LCD اپل تبدیل شوند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Nima4Game

۱۳۹۷/۱/۱
خب که چی :| ؟

ali

۱۳۹۷/۱/۱
فکر کردی فقط سامسونگ oled می زنه

نادر

۱۳۹۷/۱/۱
سلام عید بر همگی مبارک دوست عزیز در مورد باتری حق با شماست من 5 اس سال 2013 خریدم و تا این لحظه هم برام کار کرده و خواهد کرد با چند برنامه فهمیدم که عمر باتری با اپدتایی که کردم کم شده یعنی از 1560mla الان 1300mlaمونده 260mla از بین رفته حتی با تعویض باتری هم حل نشد یعنی نرم افزاریه و اپدیت باعث این مشکل شده و کند شدن هم بازم مربوط به اپدیته ولی از یه گوشی 4 /5 ساله دیگه بیشتر از این نمیشه انتظار داشت من بازم رازیم واگه پول دستم بیاد امسالم se2 بیاد بدون شک میگیرم چون میدونم بازم برام 5 سال بیشتر بدون دردسر کار میکنه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۲/۲۹
اپل برای ادامه حیات‌اش به دیگر شرکت‌ها علی‌الخصوص ?سامسونگ? احتیاجِ مُبرم داره

مرتضی

۱۳۹۶/۱۲/۲۹
شما رو بخدا تیتر و متن خبرتون چرا با هم نمیخونه؟ ۲۷۰ میلیون صفحه نمایش سفارش میده که نصفشون oled هست.