خانهاخبار
هزینه تولید Galaxy S9 Plus؛ بالاتر از نوت 8 و کم‌تر از آیفون 10!

هزینه تولید Galaxy S9 Plus؛ بالاتر از نوت 8 و کم‌تر از آیفون 10!

آن‌طور که پیداست، سامسونگ برای تولید مدل Plus پرچم‌دار جدید خود، تنها 379 دلار می‌پردازد؛ در همین حال، آیفون 10 نیز با هزینه 390 دلاری تولید می‌شود.
۱۳۹۶/۱۲/۲۷

محاسبه قیمت تمام شده برای تولید یک گوشی‌هوشمند، همواره برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری یا تحلیل‌گران دشوار است؛ هیچ شرکتی به صورت رسمی، هزینه تولید گوشی‌های هوشمند خود را اعلام نمی‌کند. در نتیجه، تحلیل‌گران، از اطلاعات به‌دست آمده از منابع مختلف استفاده خواهند کرد تا تخمین بزنند که هزینه تولید یک گوشی چقدر است.

Tech Insights با کالبدشکافی گوشی‌های پرچم‌دار 2017 و 2018 سامسونگ و همچنین اپل، هزینه تقریبی تولید آن‌ها را محاسبه کرده است. هزینه تقریبی برای تولید گوشی‌های Galaxy S9 یا iPhone X می‌تواند کاملاً درست باشد یا با هزینه نهایی، اختلاف چشمگیری داشته باشد؛ با این‌حال، قیمت اعلام شده حدودی است و در حال‌حاضر، منابع دیگر در رابطه با قیمت تمام شده برای تولید گوشی‌های سامسونگ و اپل جزئیاتی را ارائه نداده‌اند.

image

براساس اطلاعات ارائه شده، هزینه تولید Galaxy S9 Plus برای سامسونگ بالاتر از Galaxy Note 8 است! هرچند، عضو 2017 سری «گلکسی نوت» با قیمت بالاتری نسبت به S9 Plus در هنگام عرضه، به فروش رسیده است. در گزارش تازه ارائه شده، اشاره می‌شود که تولید Galaxy S9 Plus برای سامسونگ، 379 دلار تمام می‌شود؛ این در حالی است که سازنده آسیایی برای تولید Galaxy Note 8، تنها 369 دلار می‌پردازد! در میان گوشی‌های اعلام شده، هزینه تولید iPhone X بیشتر از فبلت S9 Plus سامسونگ است؛ ظاهراً اپل برای تولید این گوشی، 389.5 دلار می‌پردازد؛ با وجود اختلاف قیمت کم برای تولید آیفون پرچم‌دار اپل، این گوشی نزدیک به 150 دلار بیشتر از S9 Plus در بازار قیمت دارد! شرکت آمریکایی برای تولید iPhone 8 Plus نیز نزدیک به 324.5 دلار هزینه می‌کند.

سامسونگ، بیشتر قطعات گوشی‌های هوشمند خود را می‌سازد؛ به همین جهت، هزینه تولید برخی از قطعات را به شرکت‌های مختلف خود می‌پردازد. از سوی دیگر، اپل ناچار است برای تأمین قطعات لازم از شرکت‌های دیگر کمک بگیرد؛ به عنوان مثال، پنل‌های اولد آیفون 10 توسط سامسونگ تأمین می‌شود.

image

حتی در صورتی‌که رقم‌های اعلام شده صحت داشته باشند، اپل یا سامسونگ برای آماده‌سازی پرچم‌داران جدید خود هزینه بیشتری را پرداخت می‌کنند؛ باید هزینه‌ای صرف تبلیغات شود تا محصولات جدید این دو شرکت به فروش برسند؛ ضمن اینکه تیم تحقیق و توسعه هر شرکت برای آماده‌سازی گوشی‌های Galaxy S9 یا iPhone X هزینه‌ای را می‌پردازند. جدا از این موارد، نباید هزینه صرف شده برای توزیع گوشی‌های سامسونگ و اپل را نادیده گرفت.

در این گزارش، هیچ اشاره‌ای به قیمت تولید Galaxy S9 نشده است تا بدانیم که این گوشی با چه هزینه‌ای تولید می‌شود. صرف‌نظر از هزینه تولید گوشی‌های سامسونگ، مدل 5.8 اینچی با برچسب قیمتی 720 دلار (در بازار ایران، 4 میلیون تومان) و  مدل 6.2 اینچی با قیمت 840 دلار (در بازار ایران، 4.5 میلیون تومان) به فروش می‌رسد. پرچم‌داران 2018 سامسونگ با تمرکز بر عکاسی ارائه شده‌اند و به همین جهت، اندازه دهانه لنزی سنسور دوربین قابل تغییر است؛ ضمن اینکه مدل Plus به دوربین دوگانه مجهز شده است و این سنسور کمک می‌کند عکس‌هایی با افکت بوکه به ثبت برسانید که سامسونگ با لفظ عکاسی با فوکوس زنده از آن یاد می‌کند. پرچم‌داران جدید سامسونگ، همچنین به بلندگوی استریو مجهز شده‌اند و پردازنده قدرت‌مندتری دارند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ارسی

۱۳۹۶/۱۲/۲۷
تو کامنتهای دوستان ایرانی،همیشه به اپل بخاطر چند برابر بودن قیمت به هزینه ایراد میگیرن.خیلی عالی بود این مقاله.تقریبا تفاوتی بی اپل و سامسونگ نیست.تازه اپل توسعه سیستم عامل هم داره.ضمنا گوشی من نوت۸ هست.ایفون هم استفاده میکنم و برام فرقی ندارن.فقط خواستم بگم همه کمپانی ها برای سوددهی کار می کنن و نه معرفتی