خانهاخبار
مجوز FCC برای مدل جدیدی از پرچمدار Xperia XZ2 سونی

مجوز FCC برای مدل جدیدی از پرچمدار Xperia XZ2 سونی

سونی ماه گذشته دو گوشی پرچمدار تازه را معرفی کرد. حالا اسنادی توسط FCC منتشر شده‌ است که از احتمال معرفی یک نسخه تازه علاوه بر Xperia XZ2 و XZ2 Compact خبر می‌دهد.
۱۳۹۶/۱۲/۲۶

کمیسیون ارتباطات آمریکا که به صورت اختصاری تحت عنوان FCC آن را می‌شناسیم، هفته گذشته مجوز عرضه سه گوشی کمپانی سونی را صادر کرد. گفته می‌شود که دو گوشی در این میان Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact هستند که سونی در ماه فوریه و در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی MWC 2018 اسپانیا از آن‌ها پرده برداشت. هویت گوشی سوم هنوز رسما اعلام نشده اما درباره آن حدس‌هایی زده می‌شود. FCC ID این گوشی PY7-00718V و بسیار شبیه به ID دو گوشی دیگر (PY7-21831A) و (PY7-24118Q) است و به همین خاطر بسیاری از کارشناسان معتقدند که به عضو سوم و مرموز خانواده Xperia XZ2 تعلق دارد.

image

در حالی که هیچ شناسه‌ای در این مجوزها درج نشده است، دو دستگاه در این میان با ابعادشان شناخته می‌شوند و احتمالا همان Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact هستند. متاسفانه ابعاد گوشی مرموز سوم توسط آژانس مذکور در مجوزش درج نشده و تنها به آزمون بی سیم و نتایج آن که شبیه نتایج آزمون دو گوشی دیگر به نظر می‌رسد، اشاره شده است. تا ماه گذشته انتظار می‌رفت که کمپانی سونی نسل تازه پرچمدار Xperia XZ Premium را هم در نمایشگاه MWC 2018 رسما معرفی کند؛ چراکه نسل قبلی هم در نمایشگاه MWC 2017 معرفی شده بود اما این پیش بینی محقق نشد. این سازنده همچنین بعدتر در صفحه پرسش‌های متداول اعلام کرد که دیگر قصد ندارد پرچمداران XZ Premium 2017 خود را ادامه دهد و نسل تازه‌ای از آن معرفی کند.

کمپانی سونی همچنان پابرجاست و در بازارهای مختلف جهان تقریبا موفق عمل می‌کند اما گزارش‌های مالی بخش موبایلش نشان می‌دهد که در فصل‌های اخیر با ضررهای مالی پیوسته مواجه بوده است. البته سونی همچنان قصد دارد فعالیت بخش موبایل خود را ادامه دهد و عملکرد کلی‌اش هم از کمپانی‌هایی نظیر ال جی و اچ تی سی به مراتب بهتر به نظر می‌رسد؛ اما برخی تحلیل گران معتقدند که از نظر مالی در دراز مدت با مشکلات مالی جدی مواجه خواهد شد. از طرفی به نظر می‌رسد که کمپانی مذکور اصلا انتظار ندارد گوشی‌های هوشمندش در آینده نزدیک دوباره به صدر فهرست گوشی‌های پرفروش و محبوب کاربران بازگردند اما همچنان قصد ندارد فعالیت بخش موبایل خود را هم متوقف کند یا کاهش دهد. سونی معتقد است که راهکارهای موبایلی درواقع آینده دنیای تکنولوژی هستند و نباید از آن‌ها غافل شد. در میان این تکنولوژی‌های نوین باید به واقعیت مجازی و افزوده، هوش مصنوعی روی گوشی هوشمند و سایر ویژگی‌های مدرن اشاره کرد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Vahidm68

۱۳۹۶/۱۲/۲۶
این گوشی قطعا حسابی سر و صدا میکنه خصوصا تو بخش دوربین که سونی از ماژول دوربین دوگانه تو نمایشگاه رو نمایی کرد

ایمان

۱۳۹۶/۱۲/۲۶
با سلام
قیمت گوشی های جدید سونی (XZ2) خوب باشه من خریدارم. نسخه پرو گوشی هم که احتمالا قیمت فضایی داره.
سونی کمی توی قیمت گذاری گوشی ها بهتر عمل کنه بنظرم فروشش خوب میشه. همین گوشی XZ premium بعد یک سال گرونتر شده ارزون نشده
ممنون از خانم خیامی موفق باشید