خانهاخبار
دفتر اسنپ در یزد پلمپ شد

دفتر اسنپ در یزد پلمپ شد

یک ماه پیش به دفتر اسنپ در کرمان، پیش از آغاز خدمات‌رسانی این سامانه، حمله شد. در حالی که صحبت از توقف فعالیت اسنپ در کرمان بود، این سامانه کار خود را همزمان در دو شهر کرمان و یزد آغاز کرد.
۱۳۹۶/۱۲/۲۶

اسنپ امروز در ۳۳ شهر بزرگ و کوچک ایران به خدمات‌رسانی می‌پردازد و دامنه فعالیت آن به سرعت در سراسر ایران رو به گسترش است. با مرور شهرهای محل فعالیت اسنپ شاهدیم که این سامانه در بدو ورود به اغلب شهرها از سوی رقبای سنتی خود با مخالفت‌های سرسختانه‌ای روبه‌رو می‌شود. با وجود این، پس از مدتی موانع به وجود آمده رفع می‌شود و اسنپ به ادامه خدمات‌رسانی خود می‌پردازد. در ادامه مشکلات سریالی اسنپ، شنیده‌ها حاکی از ممانعت‌هایی نسبت به ادامه فعالیت این سامانه در یزد است. علی قاضی، یکی از مدیران ارشد توسعه اسنپ، ضمن تایید پلمپ دفتر این سامانه در یزد از چگونگی ادامه فعالیت اسنپ در این شهر می‌گوید.

به گفته قاضی، حدود ۱۰ روز پیش جذب راننده اسنپ در شهر یزد متوقف شد و پس از آن بیلبوردهای این سامانه در این شهر یکی بعد از دیگری مورد تخریب قرار گرفت. سرانجام نیز دفتر اسنپ در یزد به دستور مقامات شهری در روز پنجشنبه (۲۴ اسفند) پلمپ شد. با این حال اپلیکیشن اسنپ تمامی مجوزهای لازم برای فعالیت در این شهر را در اختیار دارد و همچنان خدمات خود را به مردم یزد ارائه می‌دهد. در اختیار نداشتن دفتر اسنپ در یزد فرآیند پشتیبانی و آموزش رانندگان این سامانه را مختل خواهد کرد و مسئولیت تبعات احتمالی آن متوجه افرادی است که دفتر اسنپ را پلمپ کردند.

قاضی در ادامه اضافه می‌کند: «تیم توسعه اسنپ ۱۲ بهمن از تهران به یزد رفت، تا زیرساخت‌های لازم را برای خدمات‌رسانی در این شهر فراهم کند. وظیفه این تیم در وهله اول گرفتن دفتر موقت و شناسایی نقاط جذب راننده در یزد بود. تیم توسعه اسنپ در بدو ورود به هر شهر اقدام به جذب نیروی بومی آن شهر می‌کند تا کلیه فعالیت‌ها را به مردم همان شهر بسپارد. در مدت آماده‌سازی زیرساخت‌ها حدود ۱۴ نفر برای کار تمام‌وقت در یزد استخدام شدند و پنجم اسفند خدمات‌رسانی اسنپ در این شهر با حدود ۸۰۰ کاربر راننده که همگی آموزش‌دیده هستند آغاز شد.»

image

مدیر ارشد توسعه اسنپ استقبال مردم یزد از اسنپ را بی‌نظیر می‌خواند و می‌گوید: «روز اول شروع به کار اسنپ در یزد موفق شدیم حدود هزار سفر موفق را در این شهر به انجام برسانیم. رکورد روز اول اسنپ در یزد نسبت به روز اول در بسیاری از شهرهای زیرمجموعه این سامانه بیشتر بود. این رکورد در حالی به دست آمده است که با ممانعت‌ها و مشکلات بسیاری در این شهر مواجه شدیم و بارها نیروهای‌مان به شکل‌های مختلف مورد تهدید و تعرض مخالفان اسنپ قرار گرفتند. با این حال مردم یزد پذیرای ما بودند و استقبال چشمگیری از خدمات اسنپ کردند.»

بعد از اتفاقی که برای دفتر اسنپ در کرمان افتاد اغلب تصور می‌کردند که اسنپ در این شهر آغاز به کار نخواهد کرد. برخلاف این تصور، فعالیت اسنپ در کرمان با قدرت بیشتری آغاز شد و به دلیل اتفاقاتی که پیش آمده بود عموم مردم حمایت چشمگیری از آن کردند.

علی قاضی درباره واکنش اسنپ به ممانعت‌هایی که با این سامانه در یزد شده است بیان می‌کند: «ما نسبت به رفتاری که در یزد با اسنپ شد بیگانه نیستیم و پیشتر در شهرهای قزوین، اراک ، قم و … نیز به مشکلات مشابه برخورد کرده‌ایم. تیم توسعه اسنپ در واکنش به چنین رفتارهایی وارد مذاکره با مقامات مخالف اسنپ می‌شود و ضمن ارائه مجوز‌های فعالیت اسنپ در سراسر ایران آنها را متقاعد می‌کند که بهره‌مندی از سرویس حمل‌ونقل مناسب و مقرون‌به‌صرفه حق تمام شهروندان است و در سرویس اسنپ رضایت خاطر هر دو گروه کاربر (یعنی مسافر و راننده) جلب می‌شود.»

اسنپ یک اپلیکیشن درخواست خودرو است که به عنوان رابط بین کاربر راننده و مسافر عمل می‌کند و نقش ارتباط‌‌‌ دهنده بین این دو کاربر را بر عهده دارد. از آنجایی که فعالیت سرویس‌های آنلاین درخواست خودرو هنوز در کشور ما بحث تازه‌ای محسوب می‌شود قانون مدونی برای آن وجود ندارد. علی قاضی ضمن ابراز آگاهی از این مسئله اضافه می‌کند که همچون همیشه تعامل سازنده خود را با سازمان‌های مختلف حفظ خواهند کرد و به آنچه که در چهارچوب قانون و اقتضای پلتفرم اسنپ از آنها خواسته شود عمل می‌کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

نیما

۱۳۹۶/۱۲/۲۹
ما که استفاده می کنیم
حالا هی پلمپ کنن.

star

۱۳۹۶/۱۲/۲۷
اسنپ عالی ولی تو کشوری جهان سومی مث ما همه چی اولش با مخالفتو خشونت همراهه

علی

۱۳۹۶/۱۲/۲۶
دمشون گرم