خانهاخبار
بخشی از مشخصات نهایی گوشی Huawei P20 فاش شد

بخشی از مشخصات نهایی گوشی Huawei P20 فاش شد

گوشی پرچمدار Huawei P20 در یک آزمون فاش شده است که تأیید می‌کند این مدل، پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 970 با چهار گیگابایت رم خواهد داشت.
۱۳۹۶/۱۲/۲۶

چندین شایعه متختلف پیرامون گوشی‌های Huawei P20 منتشر شده است که مشخصات، قابلیت‌ها و طراحی نهایی این خانواده را فاش می‌کند. به‌تازگی، یکی از گوشی‌های جدید هوآوی با اسم‌رمز EML-L29 در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است که همان Huawei P20 خواهد بود؛ برای اطلاع، پرچم‌دار جدید Huawei با اسم‌رمز Emily توسعه می ‌یابد و EML به این کدنام اشاره دارد. 

فاش شدن گوشی Huawei P20 در یک بنچمارک، برای اولین‌بار است که صورت می‌گیرد؛ هوآوی به خوبی تلاش نموده تا پرچم‌داران جدیدش در طی چند ماه اخیر در آزمون‌های مختلف فاش نشوند. با توجه به اطلاعات به‌دست آمده، Huawei P20 به چهار گیگابایت رم و از تراشه هشت هسته‌ای استفاده می‌کند که هسته‌های پردازشی 1.8 گیگاهرتزی دارد؛ گمان می‌رود چیپ‌ست فاش شده، Kirin 970 باشد که از واحد پردازش عصبی (NPU) برخوردار است. گوشی جدید هوآوی، آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی Android 8.1 Oreo را اجرا می‌کند و موفق شده است در بررسی تک هسته پردازشی، 1878 امتیاز و در بررسی تمامی هسته‌های پردازشی فعال، 6699 امتیاز به‌دست آورد. به همین جهت، به‌نظر می‌رسد پرچم‌داران Huawei P20 حداقل روی کاغذ، قدرت پردازشی کم‌تری نسبت به گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 845 داشته باشند.

image

انتظار داریم پرچم‌دار جدید Huawei P20 تنها با چهار گیگابایت رم عرضه شود؛ این در حالی است که مدل Pro در دو نسخه با چهار و شش گیگابایت رم ارائه خواهد شد. سری Mate 10 نیز شامل دو مدل Mate 10 و Mate 10 Pro بود که هر دو گوشی به ترتیب چهار و شش گیگابایت رم داشتند؛ البته مدل Pro در یک نسخه دیگر با چهار گیگابایت رم نیز عرضه شده بود. باید اشاره کرد که مدل Huawei P20 Lite، از تراشه ضعیف‌تر Kirin 659 استفاده می‌کند؛ این تراشه به هشت هسته پردازشی از نوع Cortex A53 مجهز شده است. 

image

Huawei P20

پرچمداران جدید هوآوی از سری P20، با نمایشگر کشیده 19:9 عرضه خواهند شد و در بالای صفحه‌نمایش خود، بریدگی خواهند داشت؛ هوآوی، حاشیه‌ی بالای نمایشگر را حذف کرده است اما برای جای‌گیری دوربین سلفی یا سنسورهای ضروری دیگر، ناچار شده تا بریدگی در بالای نمایشگر پرچم‌داران جدیدش ایجاد کند. باید اشاره کرد که با وجود ایجاد بریدگی، حاشیه‌ی پایین نمایشگر همچنان حذف شده و به دکمه‌ی فیزیکی Home اختصاص خواهد یافت که محل‌ جای‌گیری حسگر اثرانگشت است.

image

Huawei P20 Pro

پرچم‌دار Huawei P20 به نمایشگر 5.7 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD+ مجهز شده است و مدل Pro نیز از نمایشگر بزرگ‌تر 6 اینچی از نوع OLED با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. این دو گوشی به ترتیب، باتری 4000 و 3400 میلی‌آمپر ساعت خواهند داشت. مدل Lite نیز به نمایشگر 5.8 اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده که رزولوشن صفحه‌نمایش آن، FHD+ است. باید اشاره کرد که گوشی Huawei P20 و Huawei P20 Lite به ترتیب از دوربین دوگانه 12 / 20 مگاپیکسلی و 16 / 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کند؛ با این‌حال، مدل Pro به دوربین سه‌گانه در قاب پشتی مجهز شده است که احتمالاً شامل سه سنسور 12، 16 و 16 مگاپیکسلی خواهد بود. مدل Pro پرچم‌داران جدید هوآوی، از سنسور تله‌فوتو 16 مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

احسان

۱۳۹۶/۱۲/۲۶
گوشی زیبایی هستش ولی فکر کنم قیمت بالایی نزدیک به 1000 دلار داشته باشه..

میثم

۱۳۹۶/۱۲/۲۶
با سلام
این مدل p20 هم مثل میت ۱۰ دارای همان مقدار فرکانس هست یعنی دارای cat18