خانهاخبار
تماشا کنید: ویدیوی زنده از iPhone SE 2 با الهام از طراحی iPhone X

تماشا کنید: ویدیوی زنده از iPhone SE 2 با الهام از طراحی iPhone X

ویدیوی زنده‌ای منتشر شده است که ظاهرا گوشی iPhone SE2 اپل را نشان می‌دهد. البته طراحی ظاهری آن با بریدگی حاشیه بالای پنل نمایش کمی شک برانگیز به نظر می‌رسد.
۱۳۹۶/۱۲/۲۶

یک ویدیوی زنده تازه روز گذشته ابتدا در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شد و حالا چند ساعتیست که در خبرگزاری‌های مختلفی منتشر می‌شود. این ویدیو یک گوشی مرموز تازه را از سری آیفون‌های کمپانی اپل به نمایش می‌گذارد که در طراحی آن از آیفون 10 و بریدگی حاشیه الهام گرفته شده است اما به دلایل مختلفی می‌توان ادعا کرد که iPhone SE2 نیست. با ما همراه باشید.

این ویدیو ابتدا توسط کاربر Kimmi در Weibo منتشر و توسط Macotakara هم کشف شد. در خلال این ویدیوی کوتاه شاهد آنلاک و کار کردن کاربر با این گوشی هستیم و مدت آن هم بسیار کوتاه است. گفته می‌شود که این آیفون مرموز نسل تازه iPhone SE به نام iPhone SE2 است که از بریدگی حاشیه بالای پنل نمایش و همچنین دوربین اصلی با لنزهای دوگانه و چینش عمودی در پنل پشتی بهره می‌برد.

این ویدیو در ظاهر کاملا واقعی به نظر می‌رسد اما اگر با دقت بیشتری آن را تماشا کنید و اخبار را هم درباره iPhone SE2 دنبال کرده باشید، متوجه می‌شوید که به دلایل متعددی صحت ندارد.

image

اجازه دهید با خود این ویدیو شروع کنیم. به جز پیامی که پرسیده آیا این گوشی همان iPhone SE2 است، هیچ مورد دیگری در آن وجود ندارد که بر این ادعا دلالت داشته باشد. به همین خاطر اگر پیام گرافیکی پایین صفحه وجود نداشت، احتمالا همه بینندگان تصور می‌کردند که گوشی پیش رو همان آیفون 10 اپل است.

بریدگی حاشیه در بالای صفحه نمایش در همان ابعاد و اندازه گوشی آیفون 10 طراحی شده و به نظر می‌رسد آیکون‌های صفحه خانه هم دقیقا به همان شکلی طراحی شده‌اند که کاربران انتظارش را داشتند. نمای کناره بدنه گوشی البته کمی با آیفون 10 متفاوت است و از طراحی زاویه‌دار و کمی ضخیم خبر می‌دهد. از طرفی این شمایل ممکن است به خاطر قاب محافظ به وجود آمده باشد.

همچنین هنوز ابعاد و اندازه این گوشی مرموز را نمی‌دانیم و هیچ راهی وجود ندارد بتوانیم آن را با سایر آیفون‌های موجود از این نظر مقایسه کنیم. همان‌طور که می‌دانید، iPhone SE در ابعاد کوچک‌تری نسبت به آیفون‌های رایج ساخته شده است اما هنوز مشخص نیست که آیفون مرموز در ویدیوی فاش شده هم کوچک است یا خیر.

احتمال الهام گردفتن از آیفون 10 در طراحی iPhone SE2 از سوی اپل غیرمنطقی به نظر می‌رسد؛ چراکه این کمپانی ادعا کرده است طراحی این حاشیه به خاطر تعبیه برخی ویژگی‌های تازه مانند Face ID و دوربین TrueDepth بوده است و جنبه زیبایی ندارد. طراحی بریدگی حاشیه در نسل تازه iPhone SE تنها در یک صورت منطقی به نظر می‌رسد آن هم مجهز شدن گوشی مذکور به ویژگی‌های نوین آیفون 10 است. در این صورت iPhone SE2 هم به ناچار گران‌تر قیمت گذاری خواهد شد.

مجهز کردن ارزان‌ترین آیفون اپل به ویژگی‌های سطح بالای آیفون 10 می‌تواند به فروش و جایگاه این پرچمدار هم لطمه بزند. بدین ترتیب کاربران دیگر مایل نخواهند بود هزینه گزافی برای خرید آیفون 10 بپردازند و به جای آن گوشی ارزان iPhone SE2 را تهیه خواهند کرد.

همچنین گزارش‌ها و یادداشت‌های کارشناسی متعددی در خلال ماه‌های گذشته درباره نسل تازه iPhone SE و احتمال معرفی آن توسط تحلیل گران معتبر منتشر شد که صحت ویدیوی پیش رو زیر سوال می‌برد. انتظار می‌رود که iPhone SE2 تنها از نظر مشخصات فنی نسبت به نسل قبلی ارتقا یابد و تغییرات چشمگیر در طراحی ظاهری آن اعمال نشود. تازه‌ترین شایعه‌ها در این باره مدعی شده‌اند که پنل جلو و پشتی این گوشی تازه از جنس شیشه طراحی می‌شود و احتمالا از قابلیت شارژ بی سیم هم پشتیبانی می‌کند.

خبرگزاری معتبر Digitimes هم در ژانویه امسال به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که iPhone SE2 هم مانند iPhone SE یک آیفون ساده و ارزان با پشتیبانی از شارژ بی سیم خواهد بود اما به ویژگی نوین تشخیص چهره سه بعدی مجهز نمی‌شود. مینگ چی کو، تحلیل گر ارشد KGI، هم در یادداشت‌های متعددی متذکر شد که نسل تازه iPhone SE2 احتمالا تنها در مواردی معدودی ارتقا می‌یابد و مانند گوشی‌های سطح بالای سازنده طراحی نمی‌شود.

تازه‌ترین گزارش‌ها معتقدند که اگر گوشی iPhone SE2 واقعا در دست توسعه باشد، احتمالا در سه ماهه دوم سال 2018 و در ماه‌های مه یا ژوئن معرفی می‌شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

مهدی

۱۳۹۶/۱۲/۲۷
چه ربطی به اپلیکیشن های روش داره؟میلیونها اپلیکیشن تو اپ استور هست شما همه و حفظی آیکونشونو؟
بالاش چینی نوشته یعنی چینیه؟نمیشه زبان گوشی رو چینی گذاشت؟
این گوشی واضحا تولید اپله.ولی فقط شک تو اینه که سایزش بزرگه یا کوچیک ....همین . به نظر من سایز اندازه ایفون ایکس بود.و بعیده اس ای با بریدگی بالای صفحه تولید بشه

خسرو

۱۳۹۶/۱۲/۲۷
این مدل چینی هست
از روی نرم افزارهایی که نصبه میگم

...

۱۳۹۶/۱۲/۲۶
دوسش دارم
خیلی ظریف و خوشگله
امیدوارم هرچه زود تر معرفی بشه و وارد بشه !
تا اونایی که نمیتونن آیفون X بخرن ! همین و بخرن در شکل و ظاهر آیفون ایکس

Nima Mn

۱۳۹۶/۱۲/۲۶
این قشنگ معلومه چینیه بالاش چینی نوشته

zhakopaeez

۱۳۹۶/۱۲/۲۶
خداکنه تومراسم7 فروردین رونمایی بشه.بی صبرانه منتظرم