خانهاخبار
هوآوی رسما از P20 Lite رونمایی کرد؛ به سبک آیفون 10، با طعم اندروید!

هوآوی رسما از P20 Lite رونمایی کرد؛ به سبک آیفون 10، با طعم اندروید!

هوآوی در لهستان، از گوشی میان‌رده جدیدش با نام P20 Lite رونمایی کرده است که طراحی مشابه با آیفون 10 اپل دارد و به دوربین دوگانه مجهز شده است.
۱۳۹۶/۱۲/۲۵

شرکت هوآوی به صورت رسمی از گوشی P20 Lite در لهستان رونمایی کرده است. در صفحه رسمی وب‌سایت لهستانی این شرکت، نام میان‌رده P20 Lite جلب‌توجه می‌کند و البته می‌توانید مدل مذکور را هم‌اکنون از طریق دو فروشگاه آنلاین لهستانی سفارش دهید؛ ضمن اینکه وب‌سایت هوآوی، به کاربران توصیه می‌کند گوشی جدیدش را از طریق این دو فروشگاه پیش‌خرید کنند. گوشی جدید هوآوی P20 Lite در صورت پیش‌خرید، بین یک الی دو هفته به دست خریداران خواهد رسید؛ برای این گوشی، قیمت 468 دلار درنظر گرفته شده است و هوآوی، میان‌رده 2018 خود را از سری P به رنگ‌های مشکی، آبی و صورتی عرضه خواهد کرد.

image

طراحی و قابلیت‌ها

پنل پشتی گوشی P20 Lite از جنس شیشه است و در قاب پشتی، دوربین دوگانه با چینش عمودی جلب‌توجه می‌کند. با توجه به طراحی جلوی گوشی و بریدگی بالای صفحه‌نمایش، این مدل شباهت زیادی به آیفون 10 اپل دارد؛ هرچند، هوآوی می‌توانست حاشیه‌ی پایین نمایشگر را به دلیل عدم کاربرد آن حذف کند.

image

حسگر اثرانگشت مانند P10 Lite در قاب پشتی جای گرفته و لوگوی هوآوی نیز به صورت عمودی، در پنل پشتی براق گوشی قابل مشاهده است. این گوشی از دو کلید فیزیکی در لبه‌ی سمت راست خود بهره می‌گیرد؛ کلید پاور به همراه کلید یکپارچه تنظیم صدا در سمت راست گوشی جای گرفته است.

image

برای احراز هویت کاربران، همچنین از سیستم تشخیص چهره استفاده شده است؛ البته از هیچ سنسور خاصی برای تشخیص چهره کاربران استفاده نخواهد شد و دوربین سلفی بدین منظور، مورد استفاده قرار می‌گیرد. قابلیت NFC، پرداخت موبایلی را نیز امکان‌پذیر خواهد کرد.

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

گوشی جدید هوآوی P20 Lite به نمایشگر 5.8 اینچی FHD+ با نسبت ابعاد 19:9 مجهز شده است؛ به همین جهت، رزولوشن صفحه‌نمایش بالاتر از رزولوشن FHD (یا 1080 در 1920 پیکسل) یا حتی 1080 در 2160 پیکسل (برای نمایشگرهای 18:9) خواهد بود. این مدل از صفحه‌نمایش IPS LCD استفاده می‌کند. استفاده از نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد 19:9، باعث خواهد شد تا ضمن حفظ ابعاد کلی گوشی، میان‌رده P20 Lite به صفحه‌نمایش بزرگ‌تری مجهز شده باشد.

جدیدترین عضو از سری P Lite به چهار گیگابایت رم مجهز شده است و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد؛ فضای ذخیره‌سازی با استفاده از کارت حافظه میکرو SD تا سقف 256 گیگابایت قابل گسترش است. باید اشاره کرد که این مدل، از تراشه میان‌رده Kirin 659 بهره می‌گیرد و به همین جهت، انتظار خاصی نباید از عملکرد آن داشته باشید؛ چیپ‌ست مذکور در میان‌رده‌های دیگر هوآوی نظیر P Smart یا Honor 7X به کار گرفته شده است.

image

گوشی جدید P20 Lite هوآوی، از باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و درگاه USB Type-C برای آن درنظر گرفته شده است که برای شارژ باتری یا اتصال گوشی به دستگاه‌های دیگر کاربرد خواهد داشت. خوش‌بختانه می‌توانید باتری را با فناوری شارژ سریع اختصاصی هوآوی، شارژ کنید؛ دستیابی به ولتاژ 9 ولت و شدت جریان 2 آمپر، در جهت افزایش سرعت شارژ باتری مؤثر واقع خواهد شد. هوآوی اشاره می‌کند با یک‌بار، میان‌رده جدیدش تا یک روز قابل استفاده خواهد بود؛ هرچند، برای بررسی صحت این ادعا باید مدت بیشتری را منتظر ماند.

image

از نظر عکاسی، انتظارات زیادی از میان‌رده جدید هوآوی وجود دارد؛ این مدل به دوربین اصلی دوگانه و یک دوربین سلفی مجهز شده است. هوآوی، P20 Lite را با دوربین دوگانه 16 و 2 مگاپیکسلی ارائه می‌دهد که سنسور 2 مگاپیکسلی تنها در هنگام ثبت تصاویر با افکت بوکه، مؤثر واقع خواهد شد؛ در این تصاویر، گوشی باید بتواند بین اشیاء و پس‌زمینه آن‌ها تمیز قائل شود تا پس‌زمینه تار شود. هوآوی از علاقه‌مندان به عکاسی سلفی، غافل نشده است؛ به همین جهت، P20 Lite از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید اوریو 8.0 روی جانشین P10 Lite، اجرا می‌شود و با رام EMUI 8.0، محیط سیستم‌عامل شخصی‌سازی شده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

مهدی

۱۳۹۷/۱/۲۷
آقا این گوشی بهرته یا nova 2 plus به نظرتون؟؟

سینا

۱۳۹۷/۱/۱
وای وای چه نظرات کارشناسانه ای

M

۱۳۹۶/۱۲/۲۸
اقایون. معلومه اول کار قیمت گوشی گرون هستش اما بعد ی مدت کم گوشی یکم قیمتش میاد پایین

drpapa

۱۳۹۶/۱۲/۲۷
قیمتش خیلی بالا میشه !! تقریبا بالا تر از 2 میلیون ! به نظر من mate 10 lite ارزش خرید بیشتری داره...

ناشناس

۱۳۹۶/۱۲/۲۶
واقعا متاسفم واسه برند هواوی ،مگه طراحی زیبای mate 10 pro چش بود که این تقلید کور کورانه رو کرده از iphone x مسخره ی اپل،بعدشم موندم اون حاشیه ی پایین رو چرا حذف نکرده، با این کار ثابت کرد هیچ برنامه ای پشت این دیزاین و طراحی نیس ???