خانهاخبار
رسمی:‌ OnePlus 6 از بریدگی در بالای نمایشگر خود بهره می‌گیرد

رسمی:‌ OnePlus 6 از بریدگی در بالای نمایشگر خود بهره می‌گیرد

فایل‌های موجود درون رام OxygenOS، به طراحی احتمالی پرچمدار OnePlus 6 اشاره دارد؛ این گوشی در بالای نمایشگر خود بریدگی خواهد داشت.
۱۳۹۶/۱۲/۲۳

در طی چند ماه گذشته، شایعاتی پیرامون گوشی جدید و معرفی نشده وان‌پلاس که جانشین OnePlus 5T خواهد شد؛ وجود داشته است. در حالی‌که مشخصات سخت‌افزاری از اهمیت زیادی برخوردار است، برخی تمایل دارند بدانند پرچم‌دار جدید OnePlus از نظر طراحی چگونه بوده و در این زمینه چه تفاوت‌هایی نسبت به OnePlus 5 یا OnePlus 5T دارد.

مدتی پیش، تصویری از نمونه آزمایشی گوشی OnePlus 6 فاش شد که این مدل را با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش به نمایش می‌گذارد؛ البته به‌نظر می‌رسد که حاشیه‌ی پایین نمایشگر حذف نشده است! بررسی‌های صورت گرفته در جدیدترین نسخه آزمایشی از رام OxygenOS، نشان می‌دهد که ارجاعاتی به Notch وجود دارد.

image

تصویر موجود درون فایل‌های OxygenOS

در حالی‌که به‌روزرسانی چهارم این رام، اخیراً برای گوشی OnePlus 5T منتشر شده است، اعضای انجمن XDA توانسته‌اند به جزئیاتی پیرامون طراحی احتمالی پرچم‌دار جدید وان‌پلاس دست پیدا کنند. ظاهراً گوشی OnePlus 6 با اسم‌رمز enchilada در حال توسعه است و حتی تصویری در فایل‌های فرم‌ور وجود دارد که طراحی بریدگی بالای نمایشگر را فاش می‌کند؛ این تصویر با عنوان «screendecor_up_img_enchilada_1» فاش شده است.

البته اگر گمان می‌کنید که این تصویر برای اثبات طراحی احتمالی گوشی OnePlus 6 کافی نیست، می‌توانید نگاهی به تیزر اخیر شرکت OPPO برای گوشی‌ R15 داشته باشید. برای افرادی که اطلاعی در این زمینه ندارد، شرکت OPPO و OnePlus تحت مالکیت BBK Electronics هستند و گوشی‌های OnePlus شباهت زیادی به گوشی‌های عرضه شده توسط OPPO دارند. به همین جهت، قابل انتظار است که گوشی پرچمدار جدید وان‌پلاس یعنی OnePlus 6 شباهت زیادی به مدل OPPO R15 داشته باشد؛ در صورت صحت این ادعا، پرچم‌دار جدید وان‌پلاس به بریدگی در بالای نمایشگر خود مجهز خواهد بود و البته حاشیه‌ی پایین نمایشگر را نیز حفظ کرده است.

جانشین OnePlus 5T احتمالاً به دوربین دوگانه عمودی مجهز خواهد بود؛ در نسل‌ قبل، دوربین اصلی به صورت افقی در قاب پشتی جای گرفته است. در حال‌حاضر، اطلاعاتی از دوربین دوگانه مورد استفاده در OnePlus 6 به‌دست نیامده است. 

image

تیزر گوشی OPPO R15

باید اشاره کرد که گوشی جدید وان‌پلاس شماره مدل P7891 در حال توسعه است و سیستم‌عامل اندروید اوریو را اجرا می‌کند. این مدل همچنین از حسگر اثرانگشت در پنل پشتی بهره می‌گیرد؛ به همین جهت، بعید است OnePlus گوشی با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر ارائه دهد. جنس بدنه گوشی OnePlus 6 از شیشه خواهد بود؛ در نسل‌های قبلی یعنی OnePlus 5T و OnePlus 5 از پنل پشتی از جنس فلز استفاده شده بود. البته در حال‌حاضر، نمی‌دانیم آیا این گوشی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد یا استفاده از پنل پشتی شیشه‌ای، تنها برای ارتقای طراحی ظاهری پرچم‌دار جدید OnePlus است.

نسخه پایه OnePlus 6 ممکن است با حداقل شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه عرضه شود؛ هرچند، احتمال دارد نسخه دیگری با حافظه رم بالاتر و فضای ذخیره‌سازی بیشتر معرفی شود. شرکت چینی، گوشی OnePlus 5T را در گران‌قیمت‌ترین نسخه، به هشت گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز کرده است.

لازم به‌ذکر است که گوشی OnePlus 6، اخیراً در آزمون AnTuTu فاش شده و توانسته است امتیاز چشمگیر 276 هزار را به‌دست آورد! البته لیست مشخصات این گوشی، همچنان نامشخص است و تنها می‌دانیم که جانشین OnePlus 5T احتمالاً به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز خواهد بود؛ تراشه مذکور در ماه دسامبر به صورت رسمی معرفی شده بود و بسیاری از شرکت‌های اندرویدی، پرچم‌داران 2018 خود را به این پردازنده مجهز کرده‌اند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

hossein

۱۳۹۶/۱۲/۲۵
تیتر را اینگونه اصلاح کنید: OnePlus 6 از بریدگی در بالای نمایشگر خود رنج میبرد!