خانهاخبار
مشخصات، قیمت احتمالی و تصاویر رندر شده سری P20 هوآوی

مشخصات، قیمت احتمالی و تصاویر رندر شده سری P20 هوآوی

به‌‍تازگی تصاویری رندری گوشی پی 20، پی 20 پرو و پی 20 لایت هوآوی منتشر شده و همچنین جزئیاتی از مشخصات‌فنی و قیمت آن‌ها نیز به‌دست آمده است.
۱۳۹۶/۱۲/۲۳

شرکت هوآوی به عنوان سومین سازنده برتر گوشی‌های هوشمند، به‌زودی از نه یک یا دو گوشی، بلکه سه‌ مدل جدید رونمایی خواهد کرد. این سازنده چینی، در صدد است تا گوشی‌های سری P20 را در تاریخ 27 مارس (7 فروردین) در یک مراسم خبری به صورت رسمی معرفی نماید.

گوشی‌های P20 و P20 Pro به عنوان پرچم‌داران 2018 هوآوی معرفی خواهند شد؛ این در حالی است که Huawei P20 Lite به عنوان یک مدل مقرون به صرفه‌تر ارائه خواهد شد و تنها بخشی از قابلیت‌های احتمالی پرچم‌داران جدید هوآوی را به همراه دارد. اما ظاهر اعضای جدید P چگونه است؟

افشاگر معروف، مشخصات کامل و تصاویر رندری گوشی‌های P20 و P20 Pro را به همراه مدل لایت منتشر کرده است. در ادامه، نگاهی به مشخصات و تصاویر رندری اختصاصی از هر یک از گوشی‌های جدید هوآوی خواهیم داشت:

Huawei P20 و Huawei P20 Pro

به‌نظر می‌رسد گوشی‌های P20 و P20 Pro، تحت‌تأثیر طراحی آیفون 10 اپل قرار گرفته‌اند؛ هیچ حاشیه‌ای در بالای نمایشگر وجود ندارد. با این‌حال، هیچ خبری از حاشیه‌ی باریک در پایین صفحه‌نمایش مانند پرچم‌دار 1000 دلاری اپل نیست؛ حاشیه‌ی پایین نمایشگر حفظ شده و محل جای‌گیری دکمه‌ی فیزیکی Home است. حسگر اثرانگشت نیز با این دکمه‌ی فیزیکی ادغام شده و در پنل جلوی گوشی جای گرفته است. گوشی‌های P10 و Mate 10 نیز به حسگر اثرانگشت در پنل جلو مجهز شده‌اند؛ البته مدل Pro میت 10 از حسگر اثرانگشت در قاب پشتی بهره می‌گیرد.

شرکت هوآوی حتی از استایل دوربین آیفون 10 نیز الگوبرداری کرده است؛ دوربین دوگانه P20 یا دوربین سه‌گانه P20 Pro با چینش عمودی در سمت چپ قاب پشت گوشی جای گرفته است. در نسل قبل، از دوربین دوگانه افقی بهره گرفته شده بود که طراحی منحصر به فردی داشت.

پرچم‌داران جدید هوآوی از پنل پشتی از جنس شیشه بهره خواهند برد؛ هر دو مدل همچنین به نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد 19:9 مجهز شده‌اند و رزولوشن صفحه‌نمایش آن‌ها FHD+ است. مدتی پیش اعلام شد که Huawei P20 Pro از نمایشگر 6 اینچی OLED و مدل P20 از صفحه‌نمایش 5.7 اینچی IPS LCD بهره می‌گیرد. تراشه Kirin 970 با هشت هسته پردازشی که روی فرکانس حداکثری 2.4 گیگاهرتز عمل می‌کنند؛ قلب تپنده P20 خواهد بود.

ظاهراً امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی با استفاده از کارت حافظه Micro SD وجود ندارد؛ هرچند، هر دو مدل از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کنند. ویژگی متمایز پرچم‌داران جدید هوآوی، مربوط به دوربین اصلی آن‌ها است و شاید بهتر باشد مجدداً به آن بپردازیم؛ همان‌طور که گفته شد، Huawei P20 از دوربین دوگانه و Huawei P20 Pro از دوربین سه‌گانه بهره می‌گیرد. باید اشاره کرد که سنسور سوم در مدل Pro، از لنز تله‌فوتو با فاصله کانونی 80 میلی‌متر بهره می‌گیرد که بیشترین مقدار ممکن برای یک گوشی هوشمند مدرن است. گوشی Huawei P20 به سه رنگ مشکی، آبی و طلایی - صورتی عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که مدل P20 Pro به رنگ‌های مشکی، آبی و یاسی ارائه می‌شود.

P20 Pro از یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌گیرد؛ در حالی‌که مدل P20 به باتری 3400 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است. 

Huawei P20 Lite

مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی از سری P20 با پسوند «لایت» متمایز شده است که در سه رنگ مشکی، آبی و صورتی عرضه خواهد شد؛ این مدل مانند P20 و P20 Pro در بالای نمایشگر خود بریدگی دارد و البته حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن ضخیم‌تر از مدل‌های دیگر خواهد بود. پنل پشتی گوشی از جنس شیشه است و طراحی مانند Honor 8 یا Honor 9 را تداعی می‌کند.

براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، نمایشگر ۵.۸ اینچی FHD+ از جمله مشخصات احتمالی گوشی میان‌رده P20 Lite خواهد بود. این گوشی به چهار گیگابایت رم و تراشه Kirin 659 مجهز شده است. مانند P20، گوشی جدید هوآوی از دوربین دوگانه استفاده می‌کند؛ البته برخلاف آن، دو سنسور 16 و 2 مگاپیکسلی دارد و به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز شده است. میان‌رده 2018 هوآوی با باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت ارائه می‌شود.

قیمت گوشی‌های سری P20

هوآوی، گوشی‌های خود را با قیمت بالایی ارائه خواهد داد؛ با توجه به بهبود دوربین و قابلیت‌های احتمالی، این موضوع دور از انتظار نبود. براساس اطلاعات به‌دست آمده، گوشی P20 با قیمت 680 یورو عرضه خواهد شد؛ مدل Pro نیز نزدیک به 900 یورو قیمت‌گذاری می‌شود. مدل P20 Lite نیز با اختلاف قیمت چشمگیر نسبت به نسل قبل، 380 یورو قیمت‌گذاری شده است. هوآوی گوشی‌های جدید سری P20 را در ماه آوریل عرضه خواهد کرد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)