خانهاخبار
تصویر رندری نوکیا 9 با بریدگی در بالای نمایشگر منتشر شد

تصویر رندری نوکیا 9 با بریدگی در بالای نمایشگر منتشر شد

در چین، تصویری رندر شده گوشی نوکیا 9 منتشر شده است که طراحی این مدل را با بریدگی در بالای نمایشگر فاش می‌‌کند.
۱۳۹۶/۱۲/۲۳

مدتی پیش، اعلام شد که مدل 2018 نوکیا 9 به‌زودی توسط HMD Global معرفی خواهد شد. به‌تازگی یک منبع شناخته شده در چین، تصویری را از نسخه رندری گوشی نوکیا 9 (مدل 2018) یا نوکیا 8 پرو منتشر کره است که این مدل را با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش فاش می‌کند؛ البته حاشیه‌ی پایین نمایشگر حفظ نشده است و لوگوی «نوکیا» در پنل جلوی گوشی جلب‌توجه می‌کند.

مدل فاش شده، طراحی بدون حاشیه دارد؛ حاشیه‌ی بالای نمایشگر حذف شده و جای خود را به بریدگی داده است که محل جای‌گیری دوربین سلفی دوگانه و بلندگوی مکالمه محسوب می‌شود. گوشی نیز با الهام از نوکیا 7 پلاس طراحی شده است؛ به جای اینکه طراحی آن مشابه با نوکیا 8 سیروکو باشد. در تصویر ارائه شده، طراحی مدل 2018 نوکیا 9  با مدل «پلاس» نوکیا 7 مقایسه شده است.

حذف حاشیه‌ی بالای نمایشگر و جایگزینی آن با یک بریدگی، به یک تِرِند تبدیل شده است که توسط آیفون 10 (iPhone X) اپل رایج شد؛ هرچند، به‌نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها به دنبال راهی برای حذف بریدگی بالای صفحه‌نمایش از گوشی‌های آینده خود هستند زیرا بازخورد کاربران منفی است. به همین جهت، کاملاً قابل درک نیست چرا HMD تصمیم گرفته تا چنین روندی را برای طراحی پرچم‌دار جدید خود دنبال کند؛ همان‌طور که گفته شد، حتی بنیان‌گذار این طراحی تصمیم گرفته است تا طراحی جدیدی را در دستور کار قرار دهد.

image

گوشی سمت راست؛ نوکیا 7 پلاس / گوشی سمت چپ؛ نوکیا 9 یا نوکیا 8 پرو

مدتی پیش اعلام شده بود که گوشی نوکیا 9 یا نوکیا 8 پرو به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز خواهد بود؛ ممکن است HMD Global، پرچم‌دار آینده خود را با حسگر اثرانگشت Clear ID معرفی کند. در حال‌حاضر، Vivo X20 Plus UD با سنسور اثرانگشت Clear ID رونمایی شده بود و کاربر با لمس قسمتی از نمایشگر می‌تواند هویت خود را برای گوشی احراز کند؛ بدین شکل، نیازی به جای‌گیری مجزا حسگر اثرانگشت در پنل پشتی یا پایین صفحه‌نمایش نیست.

در حال‌حاضر، مطمئن نیستیم نام تجاری پرچم‌دار نیمه دوم 2018 شرکت HMD چه خواهد بود؛ برخی مدعی هستند این مدل  به عنوان عضوی از سری Nokia 8 معرفی خواهد شد و برخی دیگر نیز به عرضه آن با نام تجاری Nokia 9 اشاره دارند. مدل «پرو» نوکیا 8 یا نوکیا 9 به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود؛ این مدل از دو سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. همچنین اعلام شده بود که شاید HMD از یک نمایشگر 6.0 اینچی OLED استفاده کند؛ صفحه‌نمایش احتمالاً رزولوشن FHD+ خواهد داشت.

پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام با هشت هسته پردازشی، قلب تپنده Nokia 9 خواهد بود؛ این تراشه به پرچم‌داران 2018 اندرویدی قدرت می‌دهد. البته Nokia 8 Sirocco که اخیراً معرفی شده است، از تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 835 کوالکام استفاده می‌کند.

در نهایت می‌توان امیدوار بود که Nokia 8 Pro یا Nokia 9 به عنوان عضوی تحت پروژه اندروید وان معرفی شود؛ به همین جهت، این گوشی احتمالاً فاقد نسخه شخصی‌سازی شده سیستم‌عامل اندروید است و رابط‌کاربری آن توسط شرکت سازنده شخصی‌سازی نشده است. محصولات اخیر نوکیا از جمله Nokia 8 Sirocco یا Nokia 7 Plus به عنوان گوشی تحت پروژه «اندروید وان» ارائه شده‌ بودند و ادامه یافتن این روند مورد انتظار است. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۲۳
خوب شد ایفون بوجود اومد همه ازش کپی کنن ! فقط ایفوووون