خانهاخبار
بنچمارک پرچمدار Mi 7 شیائومی با اسنپ‌دراگون 845

بنچمارک پرچمدار Mi 7 شیائومی با اسنپ‌دراگون 845

شیائومی قرار است ماه آینده Mi MIX 2S را با پردازنده اسنپ‌دراگون 845 رسما معرفی کند اما حالا فهرست مشخصات یک گوشی سطح بالای دیگر از این سازنده با اسم رمز Dipper منتشر شده است که حدس می‌زنیم به پرچمدار بعدی یعنی Mi 7 تعلق داشته باشد.
۱۳۹۶/۱۲/۲۲

یک گوشی مرموز با اسم رمز Dipper از برند شیائومی روز گذشته در پایگاه بنچمارک Geekbench دیده شد. چند روز پیش هم شاهد بودیم که یک گوشی دیگر از برند شیائومی با اسم رمز Berlin توسط Geekbench بنچمارک شد. بر اساس گزارش وب‌سایت Geekbench گوشی Dipper از پردازنده 64 بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی قدرت می‌گیرد اما تقریبا مطمئن هستیم که Mi MIX 2S نیست. Mi MIX 2S اولین پرچمدار 2018 شیائومی است که تا دو هفته دیگر رسما رونمایی می‌شود. بدین ترتیب پیش بینی می‌شود که گوشی Dipper یک پرچمدار دیگر و احتمالا Mi 7 باشد.

image

در گزارش ابزار Geekbench همچنین شاهد هستیم که Dipper به 3 گیگابایت مجهز می‌شود و از سیستم عامل پیش فرض اندروید 8.0 اوریو بهره می‌برد. این گوشی موفق شده است در آزمون تک هسته‌ای امتیاز 2449 را کسب کند و در آزمون چند هسته‌ای هم امتیاز 8309 را به دست آورد. از طرفی ممکن است که اسم رمز Dipper به صورت فلکی Big Dipper یا همان دب اکبر مربوط باشد چراکه اسامی رمز گوشی‌های قبلی سری Mi X هم با توجه به صور فلکی متفاوت انتخاب شده بودند. برای مثال، اسامی رمز گوشی‌های Mi 5، Mi 5S، Mi 5S Plus و Mi 6 به ترتیب Gemini، Capricorn، Natrium و Sagit انتخاب شده بود و بدین ترتیب انتخاب اسم Dipper برای Mi 7 منطقی به نظر می‌رسد. ابزار Geekbench متاسفانه به اندازه صفحه نمایش گوشی Dipper اشاره نکرده اما از 3 گیگابایت حافظه رم یاد کرده است که به خوبی احتمال Mi 7 بودنش را تأیید می‌کند. گوشی Mi MIX 2S احتمالا نسخه‌ای با حافظه رم 3 گیگابایت نخواهد داشت و در دو نسخه با 6 یا 8 گیگابایت رم معرفی می‌شود. از طرفی گفته می‌شود که پرچمدار بعدی یعنی Mi 7 قرار است در نسخه‌هایی با حافظه رم متفاوت 3، 4 و 6 گیگابایت روانه بازار شود.

image

اگر Mi MIX 2S تا ماه آینده روانه بازار شود، گوشی Mi 7 احتمالا در نیمه دوم سال 2018 رونمایی خواهد شد چراکه بعید به نظر می‌رسد کمپانی شیائومی دو گوشی پرچمدار تازه‌اش را با فاصله زمانی کوتاه‌تر از سه ماه معرفی کند. این گوشی سطح بالا قرار است از شارژ بی سیم پشتیبانی کند و احتمالا به صفحه نمایشی کوچکتر از Mi MIX 2S هم مجهز می‌شود. از طرفی انتظار می‌رود که حاشیه‌های صفحه نمایش در Mi 7 باریک‌تر از نسل قبلی (Mi 6) طراحی شوند و البته بخشی از بالای پنل جلوی آن به شکل بریدگی مانند آیفون 10 ظاهر شود. Mi 7 احتمالا صفحه نمایش 5.65 اینچی با وضوح تصویر 2160 در 1080 دارد و نسخه سطح بالای آن با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی معرفی می‌شود. دوربین دوگانه این گوشی به دو لنز 16 مگا پیکسلی مجهز می‌شود و دوربین سلفی‌اش هم 8 مگا پیکسلی خواهد بود. در حال حاضر اطلاعاتی درباره تاریخ رونمایی از Mi 7 در دسترس نیست اما خبرهای تکمیلی در این باره احتمالا پس از عرضه Mi MIX 2S منتشر خواهند شد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)