خانهاخبار
قیمت جدید بورگوارد BX5 اعلام شد (مهر 98)

قیمت جدید بورگوارد BX5 اعلام شد (مهر 98)

شرکت کیان موتور وارنا نماینده رسمی برند بورگوارد،قیمت خودرو BX5 را اعلام کرد.
۱۳۹۸/۷/۶

بورگوارد یک شرکت آلمانی الاصل بوده که فعالیت‌های صنعتی خود را از سال ۱۹۱۹ آغاز کرده است. پس از آسیب‌های وارد آمده به کارخانه در جنگ جهانی دوم فعالیت‌های بورگوارد به‌طور کامل متوقف شد؛ اما در سال ۲۰۰۸ با تلاش‌های پسر ارشد مؤسس این کمپانی و شریک تجاریش، بار دیگر روح تازه‌ای به کالبد این خودروساز دمیده شد. ظاهراً شرکت فوتون چین در شروع دوباره این کمپانی نقش بسیار پررنگی داشته و صاحب بخش اعظمی از سهام این کمپانی بوده است؛ این مسئله یکی از دلایل اصلی ایجاد شایعات مربوط به چینی بودن این خودرو است.

image

شرکت کیان موتور وارنا نماینده رسمی برند بورگوارد پس از عرضه اولین محصول خود بورگوارد BX7 که در دسته شاسی بلندهای متوسط و لوکس طبقه‌بندی می‌شد، اکنون قصد دارد بورگوارد BX5 دومین محصول کمپانی بوگوارد را راهی بازار پر تقاضا داخلی کند. این خودرو درواقع نمونه کوچک‌تری از BX7 محسوب می‌شود که در دسته شاسی بلندهای جمع‌وجوری همچون میتسوبیشی ASX و هیوندای توسان قرار می‌گیرد. بورگوارد BX5 به‌عنوان دومین محصول کمپانی بورگوارد، برای اولین بار در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۶ در معرض دید عموم قرار گرفت و بلافاصله پس‌ازآن در ماه سوم از سال ۲۰۱۷ تولید آن آغاز گردید.

طراحی

در طراحی ظاهری این محصول شباهت‌های زیادی با BX7 به چشم می‌خورد که به‌نوعی می‌توان آن را اصالت طراحی این کمپانی دانست. در نمای جلوی BX5، جلوپنجره‌ای کرومی به همراه لوگو لوزی شکل بوگوارد قرار داده‌شده که بیش از سایر نقاط جلب‌توجه می‌کند. این جلوپنجره بزرگ در ترکیب با چراغ‌های زاویه‌دار و گلگیرهای حجیم BX5 توانسته چهره‌ای عضلانی و جذابی را برای این خودرو آلمانی به وجود بیاورد. در بخش عقب این خودرو نیز به لطف استفاده از اسپویلر، دفیوز سپر عقب و چراغ‌های افقی کوچکی که بخشی از آن روی درب صندوق قرار داده‌شده، فضایی اسپرت و جوان‌پسند به وجود آمده است که می‌تواند نگاه هر بیننده‌ای را به خود جذب کند.

image

برخلاف طراحی بی‌مانند و اسپرت فضای خارجی این خودرو، در بخش داخلی با طراحی ساده اما بی‌نظم مواجه هستیم که علا رغم استفاده از متریال نسبتاً باکیفیت و ارگونومی مناسب چندان عامه‌پسند نخواهد بود. در بخش میانی داشبورد خروجی‌های تهویه هوا و یک مانیتور لمسی ۸ اینچی قرار داده‌شده که تا حد زیادی طراحی‌های داخلی کمپانی ب ام و را به یاد می‌آورد. حجم فضای داخل کابین این خودرو در حد قابل قبولی بوده و فضای مناسبی برای پا و سر سرنشینان در جلو و عقب آن وجود دارد. در بخش امکانات این خودرو با لیست بلند بالایی مواجه هستیم که مواردی همچون سیستم استارت هوشمند، سیستم کروز کنترل، صندلی‌های چرمی مجهز به گرم‌کن، سیستم تهویه هوای اتوماتیک دو کاناله، سانروف پاناروما، دوربین دنده‌عقب، آینه وسط الکتروکرومیک و ... در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

image

پیشرانه

برای BX5 یک پیشرانه‌ ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری مجهز به توربوشارژ و سیستم پاشش سوخت مستقیم در نظر گرفته‌شده که توان تولید ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارا است. نیروی تولیدی این پیشرانه از طریق یک گیربکس تیپ ترونیک ۶ سرعته با توجه به تیپ خودرو به چرخهای جلو (FWD) یا به هر چهارچرخ (AWD) منتقل خواهد شد. در بخش ایمنی شرکت بوگوارد در ساخت ۷۸% از بدنه این خودرو از فولاد مستحکم استفاده نموده است و همچنین به‌منظور ایمنی بیشتر سرنشینان از امکاناتی همچون ترمزهای دیسکی خنک شونده جلو و عقب، ایربگ‌های جلویی، جانبی و پرده‌ای، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، سیستم ترمز کمکی HBA، سیستم دیفرانسیل الکترونیکی EDS، سیستم کمکی بالا رفتن از سراشیبی HAC، سیستم کمکی پایین آمدن از سراشیبی HDC، سیستم کنترل فشار تایر TPMS و ... استفاده نموده است.

image

قیمت و شرایط فروش

کیان موتور وارنا قیمت جدید بورگوارد BX5 را اعلام کرد.

خودرو

مدل

قیمت مردادماه (تومان)

قیمت مهرماه (تومان)

بورگوارد BX5

2018

568,500,000

670،000،000

جمع بندی

با توجه به ناشناخته بودن نام تجاری این شرکت در بازار ایران، شایعه چینی بودن این کمپانی، قیمت بالای تعیین‌شده برای آن و همچنین با در نظر گرفتن رقیبان قدرتمندی که در این قیمت وجود دارند، به‌راحتی می‌توان پیش‌بینی کرد شرکت کیان موتور وارنا راه بسیار سختی را برای رسیدن به موفقیت در پیش خواهد داشت. به نظر شما آیا این خودرو می‌تواند فروش موفقی را در بازار داخلی تجربه کند؟

image

 

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

Mahdi

۱۳۹۸/۷/۶
۶۰۰ میلیون چه خبر معلوم که شکست میخوره تو فروش چون برای ما ایرانیا ماشین شناخته شده نیست مطنئن تو فروش به مشکل میخور هر کی این ماشین بخر ضمن اینکه تو این رنج قیمت هم میشه ماشین کره خرید هم ژاپنی هم شناخته شده تر هم تو فروش راحتی میکی ژاپنی یا کره اینو دو ساعت باید توضیح بدی برای خریدار که کجایی چوت برند شناخته شد نیست خدایی از روی شکم قیمت میدن قیمت جهانی این ماشین چند

مصطفی

۱۳۹۸/۵/۲۴
پس با این وضعیت گوشی های اپل هم همشون چینی هستند چون برای خاورمیانه همشون در چین مونتاژ میشن. مهم اینه که قطعات مال کمپانی اصلی هست.

جعفر

۱۳۹۸/۵/۲۳
چه فرقی میکنه هرخری باشه وقتی نمیتونیم بخریم چه اهمیتی داره ساخت کدوم داهات کوره ای باشه والله. واقعا موندم چرا زنده ایم وقتی که ماشین چینیم نمیتونیم بخریم.

alt

۱۳۹۸/۵/۲۳
585 میلیونننننننننننننننننننننن؟ عزیزان قیمت گذار میدونن میانگین درآمد مردم چقدره اصلا؟ تا کی میخوان رو شیکمشون قیمت بدن؟؟

سامان

۱۳۹۷/۱۱/۱۹
نه اینطور نیست. من طرفدار MG نیستم اما واقعیت اینه که MG یک ماشین انگلیسی‌یه به هر حال. طراحی‌اش، هویت بصری، و طراحی فنی‌اش انگلیسی‌يه هرچند ممکنه تاثیراتی هم از چین پذیرفته باشه. کما اینکه امروز Volvo هایی که در چین تولید میشن هم کماکان اتومبیلی سوئدی هستن. بورگوارد برندی آلمانی با طراحی متاثر از استایلطراحی آلمانی و طراحی فنی با کمک آلمانی‌هاست. اینکه تاسیسات تولید یک برند در چین باشه و حتی اگر مالکیت‌ برند در چین باشه هم باعث نمیشه اون اتومبیل چینی بشه. باید در یان مورد دقت بیشتری به خرج بدید و ساده‌اندیش نباشید.