خانهاخبار
پتنت اپل درباره صفحه کلید ضد گرد و غبار

پتنت اپل درباره صفحه کلید ضد گرد و غبار

پس از مشکلاتی که به دلیل طراحی جدید صفحه کلیدهای مک‌بوک برای کاربران ایجاد شد، اپل با ارایه طرحی سعی کرده تا هم مشکلات را رفع نماید و هم کیبوردهای جدید را در مقابل نفوذ آلودگی‌هایی همچون ذرات و گرد و غبار و شاید هم مایعات، مقاوم نماید.
۱۳۹۶/۱۲/۲۱

اپل همزمان با معرفی مک‌بوک ۱۲ اینچی از یک صفحه کلید جدید برای این دستگاه رونمایی کرد که باریک‌تر بود و نیاز به جابجایی بین کلیدها را کمتر می‌کرد، اما طراحی جدید یک مشکل بزرگ به وجود آورد و آن هم تجمع گرد و خاک و ذرات کثیف در زیر کلیدها و در نهایت از کار افتادن کلیدهاست.

خوشبختانه این کمپانی سعی کرده تا با ارایه یک پتنت جدید، این مشکل را رفع نماید. طبق این طرح، ظاهرا این شرکت قصد دارد فضای خالی بین کلیدها را ببندد که ممکن است به مقاومت  صفحه کلید در مقابل آب نیز منجر شود، یا از یک پوسته در زیر کلیدها استفااده کند که همزمان با فشردن هر کلید، ذرات را همراه با فشار هوا به بیرون بفرستد.

image

با توجه به متنی که در این پتنت ذکر شده، به نظر می‌رسد اپل به خوبی از مشکل تجمع آلودگی در زیر کلیدها آگاه است: « پسماند مواد غذایی مانند مایعات یا دانه‌های شکر ممکن است باعث از بین رفتن یا مسدود شدن ارتباط‌ات الکترونیکی شود و با ثابت کردن اجزای متحرک از حرکت کلیدها جلوگیری نماید». این پتنت در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسیده ولی پس از گذشت زمان بسیار، هنوز در هیچ‌ یک از مک‌بوک‌های جدید دیده نشده است و مشخص نیست که اپل چه زمانی از این طرح  در تولید صفحه کلید لپ‌تاپ‌های خود استفاده می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)