خانهاخبار
پرچم‌دار P20 Pro هوآوی با اندروید اوریو 8.1 می‌آید

پرچم‌دار P20 Pro هوآوی با اندروید اوریو 8.1 می‌آید

فایل‌های فرم‌ور به‌دست آمده از گوشی پرچم‌دار Huawei P20 Pro به عرضه این مدل با سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 اشاره دارد.
۱۳۹۶/۱۲/۲۱

شرکت هوآوی به صورت رسمی از گوشی‌های پی 20، پی 20 پرو و پی 20 لایت در یک مراسم خبری در تاریخ 27 مارس (7 فروردین) رونمایی خواهد کرد و تا بدین جا، بخش قابل‌توجهی از اعضای جدید سری P فاش شده است. مدتی پیش اعلام شد که Huawei P20 به بریدگی در بالای نمایشگر مجهز خواهد بود و حتی احتمال داده شد که حداقل یک مدل از دوربین Point Cloud Depth استفاده می‌کند؛ بدین شکل، Huawei P20 خواهد توانست با آیفون 10 و سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی Face ID رقابت کند. البته هوآوی مدعی شده است که سیستم تشخیص چهره اختصاصی این شرکت، دقت بالاتری دارد.

image

از میان پرچم‌داران جدید هوآوی، نسخه Pro پی 20 به دوربین سه‌تایی 12 مگاپیکسلی رنگی، 16 مگاپیکسلی سیاه و سفید (مونوکروم) و 16 مگاپیکسلی تله‌فوتو در پنل پشتی مجهز خواهد بود؛ در حالی‌که Huawei P20 با دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی رنگی و 20 مگاپیکسلی مونوکروم همراه شده است. پرچم‌داران جدید هوآوی پی 20 و پی 20 پرو به ترتیب نمایشگری 5.7 اینچی و 6.0 اینچی خواهند داشت؛ ضمن اینکه مدل Pro که پیش‌تر گمان می‌رفت با نام تجاری P20 Plus عرضه شود، از قابلیت AOD (نمایشگر همیشه فعال) بهره می‌گیرد. 

علاوه‌براین، اعلام شده بود که نسخه رده‌بالای پرچم‌داران 2018 هوآوی به باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت مجهز خواهد شد؛ این در حالی است که جانشین Huawei P20 از یک باتری 3320 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند. در رابطه با مدل Lite نیز باید گفت که این گوشی به عنوان میان‌رده عرضه خواهد شد و به دوربین دوگانه 16 و 2 مگاپیکسلی مجهز شده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود جانشین Huawei P10 Lite از یک باتری 2900 میلی‌آمپر ساعت استفاده کند.

image

به‌تازگی در فایل‌های فرم‌ور به‌دست آمده از گوشی Huawei P20 Pro، به عرضه این مدل با سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 اشاره می‌شود؛ ضمن اینکه به‌نظر می‌رسد پرچم‌دار جدید Huawei با شماره مدل CLT-L29 در حال توسعه بوده است. این گوشی، همچنین نسخه جدید رام EMUI را اجرا می‌کند؛ هوآوی برای هماهنگی هرچه بیشتر رام EMUI با روند شماره‌گذاری نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید، از انتشار EMUI 6 صرف‌نظر کرد و میت 10 را به همراه EMUI 8.0 ارائه داد.

پرچم‌دار جدید هوآوی به دلیل ارائه با قابلیت AOD، ممکن است نمایشگری از نوع OLED داشته باشد که این روزها میان گوشی‌های رده‌بالا مرسوم شده است. ضمن اینکه گوشی پرچمدار Huawei P20 با صفحه‌نمایش LCD عرضه خواهد شد؛ مدل Lite نیز از صفحه‌نمایش IPS LCD بهره می‌گیرد.

شرکت چینی گوشی‌های پرچم‌دار Huawei P20 و Huawei P20 Pro را به تراشه Kirin 970 مجهز کرده است؛ این تراشه از NPU بهره می‌گیرد که پردازش محتوای مبتی بر هوش مصنوعی را برعهده دارد. با این‌حال، مدل Lite به چیپ‌ست ضعیف‌تر Kirin 659 مجهز شده که فاقد NPU است. به همین جهت، پرچم‌داران 2018 هوآوی قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه خواهند داد. 

به همراه معرفی رسمی گوشی‌های پی 20، پی 20 پرو و پی 20 لایت، اعلام شده است که نسخه «پورش دیزاین» پی 20 با قیمتی بیشتر از 1500 دلار عرضه خواهد شد! این مدل، به سه دوربین مجهز شده است و البته قاب پشتی متفاوت‌تری نسبت به پی 20 و پی 20 پرو دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۲/۲۱
این حاشیه پایین‌ش اگه حذف وَشُد.. ارزش‌ش بیشتر وَشُد