خانهاخبار
نوکیا 9 به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز خواهد بود

نوکیا 9 به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز خواهد بود

براساس اطلاعات به‌دست آمده، HMD درنظر دارد تا گوشی پرچمدار Nokia 9 را به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز کند؛ ضمن اینکه احتمال عرضه این گوشی با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش، وجود دارد.
۱۳۹۶/۱۲/۲۱

براساس آخرین گزارشات از چین، گوشی پرچمدار اندرویدی نوکیا 9 به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز خواهد شد. البته هنوز کاملاً مطمئن نیستیم گوشی جدید HMD Global چه نامیده خواهد شد؛ برخی مدعی هستند این مدل به عنوان نوکیا 9 عرضه می‌شود و برخی دیگر، به عرضه آن با نام تجاری نوکیا 8 پرو اشاره کرده‌اند. در صورتی‌که پرچم‌دار بعدی HMD با نام تجاری نوکیا 8 پرو عرضه شود، این گوشی سومین مدل از سری «نوکیا 8» خواهد بود که توسط HMD Global در طی سال جاری میلادی و سال 2017، عرضه شده است؛ فنلاندی‌ها، پیشتر گوشی Nokia 8 2017 را معرفی کرده بودند و در نمایشگاه MWC 2018، از پرچم‌دار جدید خود با نام Nokia 8 Sirocco رونمایی کرد.

گوشی Nokia 9، ممکن است آخرین گوشی پرچمداری باشد که توسط HMD Global در سال جاری میلادی عرضه می‌شود؛ احتمالاً شرکت سازنده، این مدل را در اواخر تابستان ارائه می‌دهد. بنابراین، نمایشگاه IFA 2018 محتمل‌ترین زمان برای رونمایی از جانشین Nokia 8 Sirocco خواهد بود؛ فنلاندی‌ها با حضور در این رویداد جهانی، می‌توانند پرچم‌دار جدید خود را به صورت گسترده به نمایش بگذارند. ضمن اینکه مدل مذکور تا پیش از آغاز تعطیلات سال 2019 به بازار عرضه خواهد شد.

image

مانند دیگر گوشی‌های هوشمندی که HMD در سال 2018 عرضه کرده است، نوکیا 9 احتمالاً به عنوان گوشی تحت پروژه «اندروید وان» عرضه خواهد شد و نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید اوریو را اجرا می‌کند؛ به عبارت بهتر، سیستم‌عامل فاقد شخصی‌سازی‌های شرکت سازنده است و تنها تعدادی برنامه نوکیا روی این مدل‌ها از جمله برنامه «دوربین» اجرا خواهد شد. شرکت HMD در نمایشگاه MWC 2018، از نسخه 2018 گوشی Nokia 6 به همراه Nokia 7 Plus و Nokia 8 Sirocco رونمایی کرده بود که تمامی این مدل‌ها، تحت پروژه «اندروید وان» عرضه می‌شوند.

ضمن اینکه ممکن است مدل مذکور به نمایشگری با لبه‌های خمیده مانند Nokia 8 Sirocco مجهز شده باشد؛ پرچم‌دار نیمه اول 2018 شرکت HMD از صفحه‌نمایش OLED بهره می‌گیرد. لازم به‌ذکر است که منبع انتشار این گزارش به عرضه پرچم‌دار جدید فنلاندی‌ها به احتمال ارائه نوکیا 9 با بریدگی در بالای نمایشگر اشاره دارد؛ شایعه شده است HMD به منظور کاهش هرچه بیشتر حاشیه‌های اطراف نمایشگر و افزایش نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه، تصمیم دارد تا حاشیه‌ی بالای نمایشگر را حذف کند. استفاده از Notch به یک تِرِند در میان سازندگان تبدیل شده است و پرچم‌داران مختلفی از جمله سری P20 گوشی‌های هوآوی و گوشی ZenFone 5Z ایسوس از بریدگی در بالای نمایشگر استفاده می‌کنند؛ حتی LG G7 Neo که تا چند ماه آینده رونمایی خواهد شد، ممکن است به بریدگی در بالای صفحه‌نمایش خود مجهز شده باشد.

در حال‌حاضر، مشخص نیست شرکت HMD برای تأمین حسگر اثرانگشت درون نمایشگر از کدام سازنده کمک خواهد گرفت؛ با این‌حال، همکاری فنلاندی‌ها برای تجهیز نوکیا 9 به حسگر اثرانگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش با شرکت Synaptics که سنسور اثرانگشت Clear ID را معرفی کرده است، محتمل‌تر به‌نظر می‌رسد. در حال‌حاضر، شرکت Vivo گوشی X20 Plus UD را با سنسور اثرانگشت درون نمایشگر به فروش می‌رساند و البته این مدل، اولین گوشی مجهز به چنین فناوری است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۲/۲۱
باریک‌الله داری نوکیا?? باریک‌الله???‍?