خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی LG V30 Plus

بررسی تخصصی LG V30 Plus

خانواده وی از آن خانواده‌هایی است که به خوبی مورد استقبال کاربران قرار گرفت. جدیدترین عضو این خانواده وی 30 پلاس است که با امکانات جذابی عرضه شده است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۱/۲

مطمئنا افراد زیادی را اطراف خودتان نمی‌بینید که گوشی‌ای ساخت کمپانی ال‌جی داشته باشند. این کم فروغی ال‌جی از کجا نشئت می‌گیرد؟ شاید تصور همگان این باشد که ال‌جی چندان در تولید گوشی‌های هوشمند موفق نیست اما اگر شما هم این تصور را دارید باید بگوییم که کاملا اشتباه است. ال‌جی با تولید خانواده V و رسیدن به نسخه جدید آن یعنی V30 نشان داد که در تولید گوشی هوشمندی با کیفیت مهارت دارد اما به نظر می‌رسد این کمپانی در بازاریابی مشکل دارد که نمی‌تواند مانند گوگل یا سامسونگ خود را در دنیای اندروید مطرح کند. در این بررسی شما را با گوشی +V30 آشنا می‌کنیم که جدیدترین گوشی هوشمند ال‌جی است و به‌تازگی به بازار ایران راه پیدا کرده است.

 

طراحی

با مقایسه‌ای بین این نسل از گوشی‌های سری وی با گوشی‌های سری قبل به‌راحتی می‌توان تغییرات زیادی که در این نسل جدید به وجود آمده را مشاهده کرد. دیگر خبری از صفحه‌نمایش دوم بالای گوشی نیست و فقط یک صفحه‌نمایش برای گوشی در نظر گرفته شده است که تمام قاب جلو را به خودش اختصاص داده است. این طراحی تمام صفحه شما را باید به یاد ال‌جی جی 6 بیندازد. بر خلاف نوت 8 یا اس 8 لبه‌های صفحه‌نمایش در کناره‌ها خمیدگی ندارد و به همین سبب کمی حاشیه در قاب جلویی قابل مشاهده است.

image

 

همانند بسیاری از پرچم‌دارانی که در سال 2017 و 2018 معرفی شده‌اند این گوشی جنسی از شیشه و فلز در کنار یکدیگر دارد. فریم فلزی بسیار شفاف است و با نگاه به آن تصور می‌کنید که جنسش از شیشه باشد. این فریم لیز است و به خوبی به دست کاربر نمی‌چسبد. قاب پشتی از شیشه ساخته شده که آن هم طراحی لیزی دارد اما بر خلاف بسیاری از شیشه‌ای‌های بازار اثرانگشت و چربی روی آن نمی‌ماند و بعد از مدتی استفاده متوجه می‌شوید که قاب پشتی هنوز تمیز است. وی 30 با وجود اندازه بزرگی که دارد وزنش بسیار مناسب است و برای اولین بار که دستش می‌گیرید به سبک بودنش پی می‌برید. ضخامت دستگاه هم نسبت به خیلی پرچم‌داران بازار کمتر است. ضخامت کم و وزن کم دستگاه سبب شده وی 30 گوشی بسیار خوش‌دستی باشد که از دست گرفتنش لذت می‌برید.

image

 

ال‌جی بار دیگر نگاهی به عقب انداخته و کلید پاور را از قاب کناری گوشی حذف کرده است. کلید پاور به قاب پشتی منتقل شده و داخل سنسور اثرانگشت ادغام شده است. یکی از اشکالات گوشی‌های ال‌جی کیفیت نه‌چندان بالای کلید پاور بود که در این نسل این مشکل به‌طور کامل رفع شده و سنسور اثرانگشت که همان کلید پاور هم هست به خوبی با بدنه دستگاه یکی شده و محکم سرجایش قرار گرفته است.

V30 از لایسنس IP68 پشتیبانی می‌کند که به کاربر اجازه استفاده از دستگاه داخل آب را می‌دهد. با تکیه بر این لایسنس می‌توانید بدون نگرانی گوشی خودتان را داخل آب ببرید و از آن استفاده کنید اما توصیه ما این است که حتی‌المقدور این کار را انجام ندهید یا اگر خواستید از این گوشی داخل آب استفاده کنید مراقب باشید که حتما بخشی مانند درگاه سیم‌کارت خوب بسته شده باشد.

سخت است بگوییم با یکی از زیباترین گوشی‌های بازار روبرو هستیم چون این‌گونه نیست. ال‌جی وی 30 طراحی مدرنی دارد؛ حاشیه‌های صفحه‌نمایشش کم است، جنس بدنه‌اش به روز است و اگرچه ما شکل و قیافه‌اش را دوست داریم اما حقیقتا گوشی زیبایی نیست و حس خیلی لوکسی را منتقل نمی‌کند.

image

 

جزئیات ظاهری دستگاه

جلوی گوشی صفحه‌نمایش 6 اینچی قرار دارد که حدود 81 درصد قاب جلو را اشغال کرده است. بالای صفحه‌نمایش دوربین سلفی به همراه سنسورها و خروجی صدای مخاطب قرار گرفته‌اند. درحالی‌که پایین صفحه‌نمایش هیچ گزینه‌ای دیده نمی‌شود.

در لبه سمت راست شاهد حضور کلیدهای ولوم هستیم و لبه سمت چپ هم میزبان درگاه سیم‌کارت‌ها است که از دو سیم‌کارت همزمان پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از کارت حافظه خارجی برای درگاه سیم‌کارت دوم هم وجود دارد.

image
  
image

 

پایین گوشی درگاه ارتباطی تایپ سی، اسپیکر تک کاناله و میکروفون اصلی دیده می‌شوند درحالی‌که بالای گوشی شاهد حضور میکروفون دوم و جک 3.5 میلی‌متری صدا هستیم.

image

image
  
image

image

 

در قاب پشتی دو دوربین اصلی قرار گرفته‌اند که داخل قابی متفاوت از بدنه پشتی دیده می‌شوند. کنار این دو دوربین فلاش تکی به همراه فوکوس لیزری دیده می‌شود. کمی پایین‌تر از دوربین‌ها سنسور اثرانگشت با طراحی دایره‌ای شکل قرار دارد که نقش کلید پاور را هم ایفا می‌کند.

image

 

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش وی 30 اندازه 6 اینچی دارد. این صفحه‌نمایش از نوع P-OLED و ال‌جی تایید کرده که صفحه‌نمایش این گوشی همانند صفحه‌نمایش‌های سامسونگ Active Matrix است منتهی تفاوت در این اینجا است که AM علامت تجاری ثبت شده توسط سامسونگ است و P برای ال‌جی و نکته اینجاست که پایه و اساس صفحه P-OLED یعنی لایه‌ای که صفحه‌نمایش را ساخته از پلاستیک است.

به‌هرحال برای صفحه‌نمایش این گوشی نسبت ابعاد 18:9 دارد و کیفیتی برابر 1440×2880 پیکسل در نظر گرفته شده است و تراکم پیکسلی‌اش برابر 537 پیکسل در اینچ است.

image

 

روشنایی این صفحه‌نمایش به اندازه کافی خوب است و در حالت عادی توانایی ساطع کردن 400 نیتس روشنایی را دارد درحالی‌که اگر در حالت خودکار قرار بگیرد می‌تواند تا بیش از 600 نیتس از خودش نور ساطع کند. در زمینه عمق رنگ مشکی هم این صفحه‌نمایش چیزی از صفحات آمولد سامسونگی کم ندارد و اگرچه روشنایی در حالتی که در حال پخش رنگ مشکی است صفر نیست اما چشمان شما تفاوتی در عمق رنگ مشکی در این صفحه‌نمایش با صفحه‌نمایش‌های آمولد نمی‌بینند.

زیر نور خورشید هم کارایی صفحه‌نمایش بسیار خوب است و بدون کوچک‌ترین مشکلی می‌توانید همه محتوای صفحه‌نمایش را مشاهده کنید. رنگ‌ها در این صفحه بسیار خوش آب و رنگ به نمایش درمی‌آیند و این یکی از مزایای صفحه‌نمایش‌های اولد است. به‌طورکلی همه‌چیز در این صفحه‌نمایش شفاف و چشم‌نواز نمایش داده می‌شود و می‌توان به جرات گفت یکی از بهترین صفحه‌نمایش‌های موبایلی دنیا در حال حاضر است.

بعد از صحبت در مورد کیفیت صفحه‌نمایش به سراغ گزینه‌هایی که در تنظیمات آن حضور دارند می‌رویم.

Screen Resolution: در این بخش امکان تعیین کیفیت صفحه‌نمایش به کاربر داده می‌شود و می‌تواند به‌دلخواه کیفیت را از کمترین حالت ممکن که برابر 1440×720 است تا بیشترین حالت که همان 2880×1440 است انتخاب کند.

Comfort View: این تنظیم دیگر به بخشی جدا نشدنی در گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. با فعال کردن این حالت پیکسل‌های آبی کم نور یا خاموش می‌شوند و نور زردی روی صفحه غالب می‌شود. با فعال کردن این تنظیم می‌توانید در مکان‌هایی که نور کم است بدون مشکل و آزار دیدن چشمانتان محتوای صفحه‌نمایش را مشاهده کنید. در این تنظیم امکان کم و زیاد کردن میزان فیلتر نور آبی و امکان زمان دادن برای روشن و خاموش شدن خودکار این ویژگی وجود دارد.

Screen Color: این تنظیم به کاربر امکان می‌دهد تا بتواند از پتانسیل صفحه‌نمایش بیشتر استفاده کند. 5 حالت در این تنظیم وجود دارند که عبارت‌اند از نرمال، بهترین حالت برای فیلم، بهترین حالت برای عکس، بهترین حالت برای وب و حالت دلخواه.

Always-on: در این تنظیم امکان شخصی‌سازی Always-on وجود دارد. اگر نمی‌دانید این ویژگی چیست باید بگوییم که این ویژگی به کاربر امکان می‌دهد بدون روشن کردن صفحه‌نمایش از وضعیت گوشی با خبر شود بدین صورت که وقتی صفحه گوشی را قفل می‌کنید اطلاعاتی از جمله ساعت، تاریخ و نوتیفیکیشن ها در صفحه‌ای سیاه با رنگی سفید به نمایش درمی‌آیند. در تنظیمات این بخش امکان زمان‌بندی برای روشن و خاموش شدن این ویژگی وجود دارد تا به‌طور مثال هنگامی‌که خواب هستید غیرفعال شود تا گوشی باتری کمتری مصرف کند. علاوه بر این 9 حالت نمایش برای آن وجود دارد.

Home touch buttons: در این بخش امکان دستکاری کلیدهای ناوبری پایین صفحه‌نمایش وجود دارد. بدین صورت که می‌توانید رنگ مشکی یا سفید را برای آن‌ها انتخاب کنید یا کلیدهای بیشتری اضافه کنید. کلیدهای قابل اضافه شدن به این بخش عبارت‌اند از سوییچ کردن بین دو سیم‌کارت، اسکرین شات گرفتن، باز کردن نوتیفیکیشن بار و در نهایت باز کردن بخش QSlide.

KnockON: با فعال کردن این تنظیم می‌توانید با دو بار ضربه زدن روی صفحه‌نمایش هنگامی‌که در صفحه اصلی هستید صفحه گوشی را بدون نیاز به کلید پاور خاموش کنید یا با دو بار ضربه زدن روی صفحه‌نمایش خاموش دستگاه آن را روشن کنید.

Mini View: این امکان را می‌دهد تا با کشیدن انگشت روی کلیدهای ناوبری پایین صفحه‌نمایش به چپ یا راست بتوانید محتوای در حال نمایش روی صفحه را روی پنجره‌ای کوچک‌تر مشاهده کنید تا دسترسی به تمام صفحه با یک دست برایتان امکان‌پذیر شود.

ارتباط

به لطف پردازنده قدرتمند گوشی پشتیبانی از راه‌های ارتباطی متفاوتی در آن گنجانده شده است. پشتیبانی از دو سیم‌کارت همزمان وجود دارد و با پشتیبانی از Cat.16 بدون هیچ مشکلی می‌توانید از تمام ظرفیت شبکه مخابراتی دیتای کشورمان استفاده کنید و لذت سرعت بالایش را ببرید.

بلوتوث نسخه 5 و NFC از دیگر گزینه‌هایی هستند که باید در چک لیست امکانات گوشی تیک سبز بخورند. در این گوشی گیرنده رادیو هم وجود دارد و با وصل بودن هدست دستگاه به آن می‌توانید بدون نیاز به اینترنت تمام کانال‌های رادیو را گوش دهید.

 

سخت‌افزار

وی 30 پلاس مجهز به پردازنده ساخت کوآلکام است. این پردازنده اسنپدراگون 835 است و 8 هسته دارد. برای حافظه داخلی گوشی هم ظرفیت 128 گیگابایتی در نظر گرفته شده است که همان ابتدای کار 109.45 گیگابایت در اختیار کاربر قرار دارد. روی چیپ این گوشی حافظه رم 4 گیگابایتی مشاهده می‌شود که عملکرد تقریبا خوبی دارد و با بسته بودن تمام برنامه‌ها حدود 1.8 گیگابایت از آن آزاد است.

با وجود این پردازنده قدرتمند انتظارتان را از گوشی در اجرای نرم‌افزارها و بازی‌های سنگین بالا ببرید. بدون هیچ مشکلی می‌توانید تمام برنامه‌ها و بازی‌ها را روی این گوشی اجرا کنید و همان‌طور که با سرعت زیاد اجرا و آماده به کار می‌شوند با سرعت زیاد هم از آن‌ها خارج شوید.

image

 

سنسور اثرانگشت در قاب پشتی دستگاه قرار دارد. از نظر سرعت با یکی از سریع‌ترین سنسورهای اثرانگشت دنیا چه در زمینه تعریف و چه در زمینه تشخیص اثرانگشت تعریف شده روبرو هستیم. دقت این سنسور هم خوب است و برایش تفاوتی ندارد از کدام جهت انگشت را روی آن قرار دهید به‌هرحال در هر زاویه‌ای که انگشت تعریف شده را قرار دهید در کمترین زمان آن را شناسایی می‌کند.

تشخیص چهره ویژگی دوست‌داشتنی‌ای در این گوشی است که امکان شخصی‌سازی زیادی برایش در نظر گرفته شده است. این ویژگی با استفاده از چهره شما قفل صفحه را باز می‌کند و هر دو پروسه تشخیص و پروسه شناساندن زمان بسیار کمی نیاز دارند. در بخش تنظیمات این ویژگی می‌توانید امکان استفاده از تشخیص چهره زمانی که صفحه گوشی قفل باشد را فعال کنید که با اینکار زمانی که گوشی را از روی میز بردارید و جلوی صورت خودتان بگیرید چهره شما را شناسایی می‌کند و قفل صفحه را باز می‌کند. تنظیم بعدی برای این است که بعد از باز شدن قفل دستگاه با چهره دو حالت وجود داشته باشد حالت اول اینکه مستقیما وارد گوشی شوید و حالت دوم صفحه قفل نمایش داده شود و با کشیدن انگشت روی آن به صفحه قفل بروید. تنظیم آخر در این بخش برای این است که امنیت باز شدن قفل توسط چهره افزایش پیدا کند.

اسپیکر گوشی هم تک کاناله است. این اسپیکر صدای خیلی بلندی ندارد و کیفیتش هم چنگی به دل نمی‌زند. هر چه گوشی در بخش اسپیکر ضعیف عمل می‌کند در بخش صدای خروجی از هدفون قدرتمند ظاهر شده است. ال‌جی از سیستم صدایی Hi-Fi Quad-DAC برای این گوشی بهره برده است که تجربه صدایی متفاوت را برایتان به همراه می‌آورد. ما از این سیستم برای گوش کردن به پلی لیست اسپاتیفای خودمان استفاده کردیم و تجربه‌ای کاملا متفاوت با زمانی را داشتیم که با رایانه یا با گوشی‌های دیگر به گوش کردن به موزیک‌های مورد علاقه خودمان می‌پرداختیم. در برخی بازارها همراه این گوشی یک هدفون ساخت کمپانی B&O هم در جعبه دستگاه وجود دارد اما در این ایران همراه گوشی هدفون‌های ساخت ال‌جی هستند که از نظر ظاهری شباهت زیادی به هدفون‌های بنگ و اولافسن دارند و البته ساخت ویتنام هم هستند.

ظاهر نرم‌افزاری این سیستم صوتی تقریبا شبیه همان است که در گوشی‌هایی مانند V20 دیده بودیم. نرم‌افزار از 4 بخش تشکیل شده است که در قسمت اول می‌توانید صدا را کم و زیاد کنید و میزان صدا را هم با عدد به شما نشان می‌دهد. در بخش دوم، که چیزی شبیه به اکولایزر است، امکان انتخاب حالت‌های مختلف صدایی مانند زنده، بالا بردن باس یا افزایش جزئیات صدا را فراهم می‌کند. دیجیتال فیلتر گزینه بعدی است که سه حالت در آن قرار دارد. که هر کدام صداهایی متفاوت از حالت طبیعی موزیک تا بالا بردن شفافیت موزیک را فراهم می‌کنند. در بخش آخر هم دو شاسی دایره‌ای وجود دارد که امکان تعیین میزان دسیبل هر کدام از هدفون‌های سمت راست یا چپ را فراهم می‌کند.

 

نرم‌افزار

متاسفانه اندروید استفاده شده روی این گوشی نسخه 7 است و خوشبختانه رابط کاربری ال‌جی یعنی UX 6.0+ روی آن نصب شده که در این بخش می‌خواهیم در مورد آن صحبت و شما را با تمام قسمت‌های آن آشنا کنیم.

image

 

از صفحه Always On شروع می‌کنیم. همان‌طور که گفتیم این گوشی مجهز به این ویژگی است که با خاموش شدن صفحه‌نمایش روی صفحه تاریک برخی اطلاعات نمایش داده می‌شوند. ساعت و نوتیفیکیشن ها به همراه درصد باتری از جمله اطلاعات اصلی هستند که به نمایش درمی‌آیند. با کشیدن انگشت روی میزان درصد باتری به سمت راست یا چپ دو بخش دیگر نمایش داده می‌شود که عبارت‌اند از کنترل موزیک و 6 سوییچ برای کنترل بخش‌های مختلف گوشی بدون باز کردن قفل دستگاه. این 6 سوییچ عبارت‌اند از دوربین، یادداشت، خاموش و روشن کردن وای فای، تنظیم صدای گوشی برای زنگ زدن یا حالت ویبره یا حالت سایلنت، خاموش و روشن کردن بلوتوث و در نهایت چراغ‌قوه. با لمس هر کدام از این سوییچ‌ها تنظیم مورد نظر انجام می‌شود و حتی نیازی به روشن شدن صفحه‌نمایش وجود ندارد.

image
  
image

صفحه قفل طراحی ساده‌ای  و متنوعی دارد. در این صفحه نوتیفیکیشن ها نمایش داده می‌شوند درحالی‌که دو میانبر یکی به دوربین و دیگری به تماس‌ها وجود دارد؛ امکان استفاده از 3 میانبر دیگر در این صفحه وجود دارد که در بخش تنظیمات می‌توانید میانبرهای دیگری از برنامه‌های نصب شده روی گوشی را به آن اضافه کنید. امکان تغییر مکان قرار گرفتن ساعت در این صفحه وجود دارد درعین‌حال که می‌توانید انیمیشن باز کردن قفل صفحه را هم به‌دلخواه خودتان از 5 حالتی که پیش‌فرض وجود دارد انتخاب کنید.

image
  
image

 

با عبور از صفحه قفل به صفحه اصلی می‌رسیم. سه حالت نمایش برای این صفحه وجود دارد. در حالت اول تمام برنامه‌ها در این صفحه‌نمایش داده می‌شوند؛ در حالت دوم صفحه‌ای جداگانه به نام اپ دراور برای برنامه‌های نصب شده روی گوشی نمایش داده می‌شود و در حالت آخر یک حالت بدون جزئیات را مشاهده می‌کنید که به‌خصوص فونت‌ها در آن بسیار بزرگ هستند. با نگه‌داشتن انگشت روی صفحه اصلی دستگاه 4 تنظیم باز می‌شود که عبارت‌اند از ویجت ها، تم‌ها، تنظیمات صفحه اصلی و سطل آشغال.

image

 

با کشیدن انگشت به سمت پایین روی صفحه اصلی بخشی به نام جستجو باز می‌شود که در آن امکان جستجوی محتوا در تمام قسمت‌های گوشی حتی پیامک‌ها و بازار گوگل پلی وجود دارد.

image

 

نوتیفیکیشن بار با پایین کشیدن انگشت از بالا به پایین نمایان می‌شود. با یکبار کشیدن انگشت ابتدا 6 سوییچ به همراه تنظیم میزان روشنایی نمایش داده می‌شوند و با کشیدن انگشت برای بار دوم شاهد نمایش سوییچ‌های بیشتری هستیم که در دو صفحه به نمایش درمی‌آیند.

image
  
image

 

تم بخشی در این گوشی است که شما را وارد دنیای هوشمند ال‌جی می‌کند. در این دنیای هوشمند، که کاملا هم به زبان فارسی است، می‌توانید بدون نیاز به‌حساب کاربری و تنها با استفاده از آی پی گوشی خودتان وارد حساب کاربر شوید. در این بخش تعداد زیادی تم وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ظاهر نرم‌افزاری گوشی خودتان را تغییر دهید.

image

 

Floating Bar ویژگی کاربردی‌ای است که در رابط کاربری این دستگاه گنجانده شده است. با فعال کردن این ویژگی از کنار صفحه یک فلش بیرون می‌آید که با لمس آن نواری باز می‌شود که قابلیت اسکرول شدن دارد و به شما اجازه می‌دهد بدون باز کردن بسیاری از برنامه‌ها کنترل کاملی روی گوشی داشته باشید. به‌طور مثال می‌توانید موزیک را کنترل کنید یا اینکه از یادداشت برداری انجام دهید یا تعدادی میانبر برای آن تعریف کنید که دسترسی به برنامه‌ها با سرعت بیشتری انجام گیرد.

image

 

Smart Settings به کاربر امکان می‌دهد برخی فرامین را برای گوشی از پیش تعریف کند تا با انجام یکسری حرکات روی گوشی چند فرمان همزمان اجرا شوند. به‌طور مثال می‌توانید از گوشی بخواهید زمانی که هدفون به گوشی متصل شد چند برنامه باز شود یا اینکه با متصل شدن گوشی به یک دستگاه بلوتوث خاص برنامه‌هایی از جمله تلفن باز شوند.

image

 

Smart Doctor اطلاعاتی از وضعیت کلی گوشی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید با لمس کلید بهینه کردن وضعیت گوشی را بهبود بدهید.

image

 

اگر تنظیم Shortcut Keys را فعال کنید زمانی که صفحه‌نمایش قفل است با فشردن کلید ولوم پایین دو بار دوربین و با فشردن دو بار کلید ولوم بالا یادداشت فعال می‌شود.

image

 

QSlide Apps گزینه کاربردی دیگری است که با فشردن کلید مربوط به آن در بخش کلیدهای ناوبری فعال می‌شود. این بخش شامل یک صفحه است که 7 آیکون از برنامه‌های پرکاربرد به عقیده ال‌جی در آن قرار دارند.

image

 

دوربین

وی 30 پلاس یکی از دو دوربینه های بازار است که عملکردی کاملا متفاوت با دیگر دو دوربینه ها دارد. یکی از دوربین‌های این گوشی سنسور 16 مگاپیکسلی دارد که اندازه دهانه دیافراگمش f/1.6 است و لنز دیگر سنسور 13 مگاپیکسلی دارد و اندازه دهانه دیافراگمش برابر f/1.9 است. لنز اصلی زاویه دید معمولی‌ای دارد اما به امکاناتی از جمله OIS مجهز است درحالی‌که لنز دوم زاویه دید زیادی دارد و می‌تواند با زاویه دید 120 درجه عکس‌برداری کند.

image

 

دوربین سلفی گوشی تک لنز است اما قابلیت عکاسی با زاویه دید زیاد، البته نه به اندازه دوربین اصلی، برایش در نظر گرفت شده است. این دوربین سنسور 5 مگاپیکسلی دارد که برای دوربین سلفی کافی به نظر می‌رسد.

image

 

منوی دوربین در این گوشی قابل‌قبول است. روی منوی اصلی می‌توانید سوییچ‌هایی برای اعمال تنظیمات مختلف از جمله خاموش و روشن کردن فلاش یا نمایان ساختن فیلترها را مشاهده کنید درحالی‌که سوییچ نمایش مودها را هم در اختیار دارید که امکان عکاسی در حالت‌های متفاوت‌تری را برایتان فراهم می‌کند. با کشیدن انگشت به چپ یا راست روی منوی دوربین می‌توانید بین دوربین سلفی و دوربین‌های اصلی جا به جا شوید و برای استفاده از دوربین با زاویه دید معمولی یا دوربین با زاویه دید عریض می‌توانید از دو آیکونی که سمت راست منوی دوربین قرار دارند استفاده کنید. پایین منو هم کلیدهای شاتر، فیلم‌برداری و خروج از دوربین وجود دارند.

عکس‌هایی که در نور روز با گوشی گرفته می‌شوند نویز بسیار کمی دارند و نورشان بسیار خوب است. رنگ‌ها در عکس‌های ثبت شده در نور کافی بسیار نزدیک به واقعیت هستند و از این بابت با یکی از بهترین دوربین‌های موبایلی است که تا کنون دیده‌ایم. در مجموع عکس‌هایی که با این گوشی گرفته می‌شوند رضایت‌بخش هستند و نکته مثبت در مورد دوربین حضور لنز با زاویه دید زیاد است که به کاربر امکان می‌دهد عکس‌هایی متفاوت‌تر تهیه کند و امکان ثبت تصاویری خلاقانه‌تر را فراهم می‌کند.

image

 

عکس‌های سلفی هم کیفیت قابل‌قبولی دارند اما نویز آن‌ها بیشتر از دوربین گوشی‌ای مانند نوت 8 است. این عکس‌ها رنگ‌ها را خوب ثبت می‌کنند و روشنایی‌شان هم در حد استاندارد است.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در روز با لنز معمولی

image

image
  
image

image
  
image

image

 

image
  
image

image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی نور روز با لنز زاویه دید زیاد

image
  
image


image
  
image


 

نمونه عکس دوربین اصلی در نور شب با لنز معمولی

image

 

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image

 

 

نمونه عکس دوربین اصلی در نور شب با لنز زاویه دید زیاد

image

 

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image

 

 

نمونه عکس دوربین اصلی در حالت معمولی و زوم 100 درصد

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین سلفی در نور روز - حالت معمولی و حالت زاویه دید زیاد

image
  
image

 

 

نمونه عکس دوربین سلفی در نور شب بدون فلاش و با فلاش

image
  
image

 

 

باتری

ظرفیت باتری وی 30 پلاس 3300 میلی‌آمپر ساعت است. ال‌جی در این یکی دو سال اخیر روی عملکرد باتری گوشی‌هایش خوب کار کرده است. هر چند گوشی‌هایش در زمینه شارژدهی عملکرد خیلی خوبی نداشتند اما در زمینه شارژ شدن بسیار عملکرد قابل‌قبولی ارائه می‌دادند. در این گوشی به‌اندازه‌ای که به مقوله شارژ دهی توجه شده به مقوله شارژ شدن توجه نشده است. با یک استفاده معمولی تا 2 روز هم می‌توانید با گوشی کار کنید اما اگر کمی استفاده سنگین شود باتری بیشتر از یک روز پاسخگو نیست. مدت زمان لازم برای شارژ این گوشی از صفر تا 50 درصد حدود 40 دقیقه و برای رسیدن به شارژ 100 درصد به زمانی حدود 1 ساعت و 45 دقیقه نیاز است.

 

نتیجه تست‌های تکی هم به شرح زیر است:

کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری فول اچ‌دی:  37 درصد

کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت 8:  7درصد

مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی: 15 ساعت

image

بخریم؟

با وجود حضور پرچم‌دارانی مانند نوت 8، اس 9 پلاس، میت 10 پرو و آیفون 10 سخت است که خرید وی 30 را به راحتی به کسی پیشنهاد داد. این گوشی ویژگی‌های جذابی از جمله صفحه‌نمایش با کیفیت، وزن سبک و خوش‌دستی و دوربین با امکاناتی جذاب دارد اما رقبایی در بازار دارد که به‌هیچ‌وجه جلوی این گوشی دست‌وپا بسته نیستند و هر کدام به تنهایی از پس لشگری از گوشی‌ها بر می‌آیند.

ما پیشنهاد خرید این گوشی را به کسانی می‌دهیم که از وی 20 یا وی 10 استفاده می‌کردند یا اینکه طرفدار پر پا قرص ال‌جی و محصولات آن هستند و اگر بخواهیم وی 30 پلاس را در لیست خرید قرار دهیم بدون تعارف جایگاهی در حدود 4 یا 5 لیست ما دارد.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (58 نظر)

علی خندان

۱۳۹۸/۳/۲۰
سلام. من V10 دارم مشگلی هم نداشته

حمیدرضا

۱۳۹۷/۶/۱۷
با سلام خدمت همه دوستان
کاش فقط کسایی که از این محصول استفاده و تجربه کار کردن باهاش رو دارن بیان و نظر بدن تا دیگه با این نظرات خنده دار و در حد جک مواجه نشیم
من خودم قبل از اینکه وارد ایران بشه از هلند گرفتمش و تا الان اعتراف میکنم با اینکه همیشه غیر از گوشی پرچم دار گوشی دیگه ای دستم نبوده این گوشی یه چیز دیگست..از همه نظر فوق العاده و بی نظیره
از لحاظ ظاهر،وزن،خوش دست بودن،دوربین عالی،سیستم صدای بی نظیر و کیفیت تصویر بی همتا و خیلی چیزای دیگه
در کل خواستم بگم این گوشی فوق العاده هستش و کسایی که تصمیم به خریدش دارن جای تردید وجود نداره
موفق باشین

رهان

۱۳۹۷/۳/۲۰
سلام یه سوالی داشتم درسته می گن گوشی الجی قط تا گارانتی کار می کنه عد زود خراب می شه و نابود می شود یکی می تونه کمکم بکنه ایا بخرم یا نه

امیر

۱۳۹۷/۲/۲۸
گوشی طرح اصل نگیر که هنگ نکنه دادا :دی

علی

۱۳۹۷/۲/۶
عذر میخوام بنده اس ۳ دارم اما هنگ ازش ندیدم
فکر کنم گوشی قلابی بهت انداختن