خانهاخبار
هوآوی میت 20 و میت 20 پرو در تابستان 97 عرضه خواهند شد

هوآوی میت 20 و میت 20 پرو در تابستان 97 عرضه خواهند شد

آن‌طور که پیداست، هوآوی درنظر دارد تا سری Mate 20 را زودتر از موعد انتظار و در اواخر تابستان با تراشه قدرت‌مند Kirin 980 معرفی کند.
۱۳۹۶/۱۲/۲۰

براساس یک شایعه جدید، هوآوی درنظر دارد تا فبلت Mate 20 و Mate 20 Pro را زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت، در تابستان امسال ارائه دهد. باید اشاره کرد که سال گذشته، فبلت Mate 10 به همراه نسخه «پرو» و پورش دیزاین آن در اکتبر (اواخر مهر) معرفی شده بود و شرکت چینی، معمولاً پرچم‌داران سری Mate را در سه ماهه پایانی هر سال ارائه می‌دهد.

اگر اطلاعات جدید صحت داشته باشد، شرکت چینی درنظر دارد تا فبلت Mate 20 و Mate 20 Pro را در سه ماهه سوم 2018 معرفی کند؛ ضمن اینکه خبری از عرضه Mate 11 نیست. عدم ارائه میت 11 به عنوان جانشین Mate 10، قابل پیش‌بینی است زیرا رویه‌ی مشابهی برای نام‌گذاری پرچم‌داران سری P گوشی‌های هوآوی اتخاذ شده است؛ شرکت چینی، P20 و P20 Pro را در اواخر ماه جاری میلادی (دهه اول فروردین) معرفی خواهد کرد. 

image

منبع انتشار این گزارش، همچنین بخشی از مشخصات سخت‌افزاری احتمالی Mate 20 و Mate 20 Pro را منتشر کرده است. آن‌طور که ادعا می‌شود، Mate 20 با صفحه‌نمایش 5.9 اینچی با رزولوشن QHD عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که Mate 20 Pro به نمایشگر 6 اینچی با رزولوشن FHD+ مجهز شده است. در ادامه نیز اشاره شده است که تراشه Kirin 980، قدرت پردازشی اعضای جدید سری میت را تأمین خواهد کرد؛ البته مشخص نیست این موضوع تا چه اندازه صحت باشد. در حالی‌که معمولاً نسل جدید تراشه‌های پرچم‌دار Kirin به همراه سری میت معرفی می‌شود، رونمایی از آن‌ها تا اواخر سه ماهه سوم یا سه‌ ماهه چهارم صورت نمی‌گیرد؛ به همین جهت، در رابطه با صحت آن شک و تردید داریم.

به هر صورت، گفته می‌شود جانشین Mate 10 به چهار گیگابایت رم و شش گیگابایت رم مجهز خواهد بود و بسته به حافظه رم، در دو مدل با 64 و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. یک نسخه از Mate 20 Pro نیز با شش گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی ارائه خواهد شد.

image

در پنل پشتی هر دو فبلت، از دوربین دوگانه استفاده شده است و مانند Huawei P20 Pro، خبری از سه دوربین نیست؛ گفته می‌شود از ترکیب دو سنسور 12 و 20 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده خواهد شد. یک سنسور 8 مگاپیکسلی نیز در جلوی گوشی و حاشیه‌ی بالای نمایشگر جای گرفته است که عکاسی سلفی را امکان‌پذیر می‌کند. ادعا می‌شود نسخه چهار گیگابایتی و شش گیگابایتی Mate 20 به ترتیب 616 و 711 دلار قیمت خواهد داشت؛ در حالی‌که Mate 20 Pro با شش گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه، 1422 دلار قیمت‌گذاری می‌شود. البته هوآوی معمولاً نسخه «پورش دیزاین» سری میت را نیز عرضه می‌کند؛ به همین جهت، شاید نسخه 1400 دلاری، Mate 20 Porsche Design باشد. 

در حال‌حاضر، هیچ خبر رسمی مبنی بر تأیید یا تکذیب این ادعا وجود ندارد؛ به همین جهت، مشخص نیست اطلاعات به‌دست آمده تا چه اندازه صحت دارد. ضمن اینکه نمی‌دانیم طراحی Mate 20 و Mate 20 Pro چگونه خواهد بود؛ آیا این دو مدل به تبعیت از سری P20، حاشیه‌ی بالای نمایشگر خود را با یک بریدگی جایگزین می‌کنند یا مانند نسل قبل، حاشیه‌ی بالا و پایین صفحه‌نمایش خود را حفظ کرده‌اند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)