خانهاخبار
Bluboo گوشی هوشمند S2 را با دوربین چرخان و باتری ظرفیت بالا معرفی کرد

Bluboo گوشی هوشمند S2 را با دوربین چرخان و باتری ظرفیت بالا معرفی کرد

با باریک‌تر شدن نمایش‌گر گوشی‌های هوشمند، محل قرار گیری دوربین سلفی به یک مشکل تبدیل شده که تنها راه حل آن بریدگی بالای نمایش‌گر یا حاشیه دادن به لبه بالایی و ... است. اما Bluboo با یک ایده جدید محصول خود را با دوربین چرخان رونمایی کرد.
۱۳۹۶/۱۲/۱۹

امسال کنگره جهانی موبایل با فناوری‌های جالب و گوشی‌های هوشمند با حاشیه‌های باریک در اطراف نمایش‌گر بود. برخی از آن‌ها با بریدگی‌های بالای نمایش‌گر همراه بودند که دوربین و برخی سنسورها را در آن جای می‌دهند. اما شرکت Bluboo از یک ایده جالب اما نه چندان جدید بهره گرفته است.

image

گوشی هوشمند جدید این شرکت با نام S2، تنها به یک دوربین مجهز است که قابلیت چرخش دارد و می‌توان از آن به عنوان دوربین سلفی نیز استفاده کرد. اگر با گوشی آنر شات ایکس شرکت هوآوی آشنا باشید، قطعا در نگاه اول مکانیزم دوربین اس ۲ یادآور آنر شات ایکس خواهد بود.

اس ۲ به یک نمایش‌گر بی حاشیه در لبه‌ها و قسمت بالایی مجهز است که تنها در قسمت پایین آن اندکی حاشیه وجود دارد. صفحه نمایش ۶ اینچی این گوشی با نسبت ۱۸:۹ تولید شده و به رزولوشن QHD مجهز است که تراکم پیکسلی ۴۰۲ پیکسل در هر اینچ را ارایه می‌دهد. این نمایشگر با یک قاب آلومینیومی به بدنه متصل شده است و به نظر می‌رسد بدنه پشتی دستگاه از سرامیک باشد. 

اما بخش هیچان انگیز این گوشی که تنها دوربین آن است، این دوربین از یک سنسور ۲۱ مگاپیکسلی ساخت سونی بهره می‌گیرد که در حالت عادی در پشت گوشی، قسمت بالا در وسط قرار گرفته است و در زمان ثبت سلفی از یک مکانیزم چرخان مجهز به لولا استفاده می‌کند تا بالای نمایش‌گر ظاهر شود.

image

مطمئنا چنین مکانیزمی در نگاه اول جالب است، اما آیا مقاومت قسمت چرخان گوشی را کاهش نمی‌دهد؟ طبق ادعای شرکت سازنده، در ساخت این محصول از مواد تقویت شده استفاده کرده است که امکان چرخش دوربین تا صد هزار بار را فراهم می‌کند. به نظر می‌رسد سلامت دوربین این گوشی به خود کاربر بستگی دارد که چه مدت زمان می‌برد تا صد هزار سلفی ثبت کند!

ظرفیت باتری اس ۲ برابر ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعت است و از اندروید ۸.۱ به عنوان سیستم عامل پیش فرض استفاده می‌کند. متاسفانه جزئیات بشتری از مشخصات و زمان عرضه و قیمت این گوشی منتشر نشده است و باید منتظر بود و دید شرکت نه چندان نام آشنای Bluboo  چه تصمیمی برای گوشی خود دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)