خانهاخبار
Huawei Y9 2018 با چهار دوربین و باتری 4000 میلی‌آمپری معرفی شد

Huawei Y9 2018 با چهار دوربین و باتری 4000 میلی‌آمپری معرفی شد

شرکت هوآوی به‌تازگی از گوشی میان‌رده جدید Y9 با چهار دوربین رونمایی کرده است؛ این مدل دوربین اصلی و سلفی دوگانه دارد .
۱۳۹۶/۱۲/۱۹

استفاده از نمایشگر کشیده با نسبت تصویر 2 به 1، به عنوان یک تِرِند رایج در میان گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و همین موضوع باعث شده است تا حتی گوشی‌های میان‌رده یا ارزان‌قیمت نیز با صفحه‌نمایش 18:9 ارائه شوند. شرکت هوآوی که اخیراً از مدل 2018 گوشی Huawei Y9 رونمایی کرده است، از این روند پیروی می‌کند؛ البته صفحه‌نمایش کشیده، تنها ویژگی میان‌رده جدید هوآوی محسوب نمی‌شود و مدل مذکور قابلیت‌های دیگری از جمله باتری غول‌آسا ارائه می‌دهد.

image

گوشی جدید Huawei Y9 از نمایشگر 5.93 اینچی استفاده می‌کند که رزولوشن FHD+ یا 1080 در 2160 پیکسل دارد. از نظر سخت‌افزاری، میان‌رده مذکور به تراشه Kirin 659 با هشت هسته پردازشی مجهز شده است و سه گیگابایت رم ارائه می‌دهد؛ برای ذخیره‌سازی نیز می‌توانید روی 32 گیگابایت حافظه داخلی گوشی حساب باز کنید و البته امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی از طریق کارت حافظه Micro SD تا سقف 256 گیگابایت وجود دارد.

با اینکه مدل 2018 گوشی Huawei Y9 به باتری 4000 میلی‌امپر ساعت مجهز شده است، تنها 7.9 میلی‌متر ضخامت دارد! با توجه به مشخصاتی که برای این مدل درنظر گرفته شده است، انتظار شارژدهی بالایی را از گوشی Huawei Y9 داریم. باید اشاره کرد که وزن گوشی جدید هوآوی، تنها 170 گرم است. 

image

از نظر عکاسی، انتظارات زیادی از گوشی جدید هوآوی داریم؛ این مدل به چهار دوربین مجهز شده است. میان‌رده 2018 هوآوی از دوربین دوگانه 16 و 2 مگاپیکسلی در جلوی گوشی بهره می‌گیرد؛ این دوربین دوگانه برای عکاسی سلفی کاربرد خواهد داشت و سنسور 2 مگاپیکسلی تنها زمانی وارد عمل خواهد شد که بخواهید عکس‌های سلفی پرتره به ثبت برسانید. در پنل پشتی گوشی نیز، دوربین دوگانه 13 و 2 مگاپیکسلی مورد استفاده قرار گرفته است؛ مانند دوربین سلفی، سنسور 2 مگاپیکسلی دوربین اصلی تنها برای ثبت جزئیات مربوط به عمق تصاویر کاربرد دارد تا بتوانید عکس‌های پرتره نسبتاً مناسبی بگیرید.

لازم به‌ذکر است که گوشی جدید هوآوی به سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 مجهز شده؛ ضمن اینکه رابط‌کاربری EMUI 8.0 ظاهر سیستم‌عامل را شخصی‌سازی کرده است. 

گوشی Huawei Y9 بدنه فلزی دارد؛ حسگر اثرانگشت آن نیز در قاب پشتی جای گرفته است. هوآوی درنظر دارد تا این مدل را در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی عرضه نماید؛ با این‌حال، قیمت آن هنوز مشخص نشده است. البته گمان می‌رود که شرکت چینی، مدل 2018 گوشی Huawei Y9 را با قیمتی در حدود 200 یورو به بازار عرضه کند. در حال‌حاضر، گوشی جدید هوآوی تنها در تایلند معرفی شده است؛ هرچند، انتظار داریم به‌زودی در بازارهای دیگری نیز عرضه شود.

مشخصات کامل گوشی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

گوشیHuawei Y9 2018
نمایشگر5.93 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل و نسبت ابعاد 2 به 1
تراشهKirin 659 با هشت هسته پردازشی 64 بیتی
حافظه رمسه گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی32 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SDدارد؛ تا حداکثر 256 گیگابایت
دوربین اصلی13 و 2 مگاپیکسلی با فلاش LED
دوربین سلفی16 و 2 مگاپیکسلی
باتری4000 میلی‌آمپر ساعت
ضخامت7.9 میلی‌متر
وزن170 گرم
رنگ‌بندیآبی، طلایی، مشکی
قیمت200 یورو

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (37 نظر)

sam

۱۳۹۷/۴/۲۶
گوشی Y9 دارای یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰*۱۲۸۰ است. پردازنده گوشی هواوی Y9 اسنپ دراگون ۴۳۵ (Snapdragon 435) است.این گوشی دارای ۲ عدد دوربین در قاب پشتی است و در قاب جلویی آن نیز ۲ عدد دوربین وجود دارد. گوشی هواوی Y9 اولین گوشی است که دارای ۴ عدد دوربین (دو عدد در جلو و دو عدد در عقب) است. سنسور اثر انگشت این گوشی در پشت گوشی قرار دارد. گوشی هواوی Y9 دارای یک باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر است که طبق گفته ها دوام زیادی دارد. سیستم عامل گوشی هواوی Y9 اندروید ۷٫۰ نوقا است.گوشی هواوی Y7 دارای شبکه ی ارتباطی ۴G است اما به دلایلی استفاده از ۴G این گوشی در ایالات متحده آمریکا امکان پذیر نیست و احتمال دارد این مشکل برای گوشی هواوی Y9 نیز وجود داشته باشد. این گوشی در ایران هیچگونه مشکلی با شبکه اینترنتی ندارند و با خیال راحت میتوان از ۴G این گوشی استفاده کرد.

mohammad

۱۳۹۷/۴/۲۶
کمپانی هوآوی این غول تکنولوژی با عرضه گوشی های منحصر به فرد باعث شده کاربران بتوانند با پایین ترین قیمت ممکن برترین کارایی را از دستگاه های میان رده داشته باشند.گوشی موبایل Y9 2018 بسیار شبیه به میان رده های موجود در بازار است با این وجود که این گوشی قیمت پایین ترین در مقابل میت ۱۰ لایت و نوا ۲ پلاس دارد. Y9 2018 مانند بسیاری از دستگاه های هواوی با سه رنگ طلایی، مشکی و آبی تیره عرضه خواهد شد و قیمت آن در حدود ۲۰۰ یورو است. به نظر می رسد با توجه به شرایط ایجاد شده و کاهش گوشی های میان رده سری آنر Y9 2018 که ترکیبی از برترین امکانات میان رده مانند بدنه یکپارچه و باریک، پردازنده قدرتمند و باتری فوق العاده که هرکدام از ویژگی های یک میان رده پرفروش هواوی است را داخل یک دستگاه قرار داده تا بتوانند سال سختی را برای شرکت های رقیب در بازار میان رده رقم بزند.

mehrdad

۱۳۹۷/۴/۲۶
گوشی Huawei Y9 یک میان‌رده‌ی جدید است که جریان کشیده شدن صفحه‌های نمایش موبایل را دنبال می‌کند، ولی در کنار یک صفحه‌ی نمایش بزرگ، یک باتری بسیار قدرتمند را هم در خود جای داده است.گوشی Huawei Y9 یک صفحه نمایش ۵.۹۳ اینچی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ دارد که وضوح تصویر آن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. این گوشی پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Kirin 659 را در خود جای داده است و ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی فلش برای ذخیره‌ی اطلاعات دارد.باتری Huawei Y9 ظرفیتی ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد، ولی ضخامت گوشی اصلا زیاد نیست و با ضخامتی ۷.۹ میلی‌متری طرف هستیم.هوآوی در Y9 از دوربین دوتایی هم برای جلو و هم برای پشت گوشی استفاده کرده است. پشت گوشی دو سنسور ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی دارد، در حالی که در جلوی گوشی یک دوربین دوتایی با سنسورهای ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

soheil

۱۳۹۷/۴/۲۶
هوآوی Y9 2018 خیلی شبیه به میت 10 لایت (Mate 10 Lite) است اما با این تفاوت که حافظه داخلی و حافظه رم آن فقط در حجم 32 و 3 گیگابایت موجود است. نمایشگر 6 اینچی کم حاشیه با نسبت تصویر 18:9 و رزلوشن FHD برای نمایش محتوا در نظر گرفته شده که خیلی ترندی و به روز است.دوربین اصلی و سلفی دوگانه هستند و دقیقا همان چینش 16 و 2 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و 13 و 2 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده است. چیپست کایرین 659 که در بسیار از موبایل های میان رده هوآوی و آنر به رفته است نیز در هوآوی Y9 2018 استفاده شده که می تواند خروجی خوبی را برای رده قیمتی خود ارایه کند.خوشبختانه اندروید 8 و EMUI 8 با هوآوی Y9 2018 ارایه می شود و این برای یک میان رده نکته مثبت خوبی است. در نهایت باید به باتری 4000 میلی آمپری آن اشاره کرد که می تواند عمر باتری خوبی را برای هوآوی Y9 2018 رقم بزند.قیمت هوآوی Y9 2018 حدود 200 یورو عنوان شده که می تواند برای این حدود قیمت دستگاه جذابی باشد.

ahmad

۱۳۹۷/۴/۲۶
گوشی هواوی Y9 2018 که به تازگی معرفی شده از نمایشگر 5.93 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس به همراه نسبت تصویر 18:9 بهره می برد. قدرت این دستگاه را پردازنده هشت هسته ای Kirin 659 تامین می کند. هواوی برای این گوشی هوشمند خود 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی درنظر گرفته است.دوربین اصلی این دستگاه دارای سنسورهای 13 و 2 مگاپیکسلی بوده و در بخش جلویی آن از دوربین سلفی 16 و 2 مگاپیکسلی استفاده شده است.یکی دیگر از ویژگی های مناسب این میان رده هواوی مربوط به سیستم عامل پیش فرض آن است. در این دستگاه از سیستم عامل پیش فرض اندروید اوریو 8.0 استفاده شده که به رابط کاربری EMUI 8.0 مجهز است. هواوی در ساخت بدنه این دستگاه از فلز استفاده کرده است.کاربران می توانند هواوی Y9 2018 را در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی سفارش دهند. در حال حاضر سازنده این اسمارت فون اطلاعاتی را در رابطه با قیمت آن منتشر نکرده است ولی این احتمال وجود دارد که قیمت آن در محدوده 200 یورو قرار داشته باشد.