خانهاخبار
آیفون‌های 2019 فاقد بریدگی در بالای نمایشگر هستند

آیفون‌های 2019 فاقد بریدگی در بالای نمایشگر هستند

خبرگزاری ET News، به احتمال حذف بریدگی نمایشگر از مدل 2019 آیفون‌های اپل اشاره کرده است. به‌نظر می‌رسد در مدل‌های امسال نیز، بریدگی کوچک‌تر شده باشد.
۱۳۹۶/۱۲/۱۹

براساس گزارش منتشر شده توسط ET News، نسل جدید آیفون 10 بریدگی کوچک‌تری در بالای نمایشگر خود به منظور جای‌گیری سیستم دوربین پیشرفته TrueDepth دارد؛ ضمن اینکه گمان می‌رود مدل‌های بعدی که در سال 2019 معرفی خواهند شد، فاقد بریدگی در بالای صفحه‌نمایش باشند. 

در گزارش جدیدی که ارائه شده است، عرضه سه گوشی آیفون برای سال جدید میلادی مجدداً تأیید می‌شود؛ کوپرتینویی‌ها درنظر دارند برای سال 2018، نسل دوم آیفون 10 را به همراه مدل بزرگ 6.5 اینچی آن معرفی کنند. احتمالاً نسخه 6 اینچی آیفون 10 با پسوند Plus از مدل 5.8 اینچی متمایز می‌شود؛ مشابه این رویه برای گوشی‌های پیشین اپل نظیر آیفون 7 و آیفون 8 مورد استفاده قرار گرفته است.

image

ضمن اینکه کوپرتینویی‌ها، یک آیفون میان‌رده با نمایشگر 6.1 اینچی عرضه خواهند شد که پنل صفحه‌نمایش آن از نوع LCD است؛ پیش‌تر، مینگ‌چی کو اعلام کرده بود که این مدل نیز حاشیه‌های باریکی در اطراف نمایشگر خود دارد و حتی ممکن است به تبعیت از آیفون 10، از بریدگی در بالای صفحه‌نمایش برخوردار شود. البته این گوشی، فاقد دوربین دوگانه است.

در همین رابطه، ET News مدعی است هر سه مدل حاشیه‌های باریک‌تری خواهند داشت و بریدگی بالای صفحه‌نمایش آن‌ها کوچک‌تر شده است:

اپل درنظر دارد تا دو گوشی آیفون با نمایشگر OLED و یک مدل مجهز به نمایشگر LCD در پاییز امسال معرفی کند. شنیده می‌شود مدل‌های OLED، نمایشگر 5.85 اینچی و 6.46 اینچی خواهند داشت و تنها یک مدل مجهز به نمایشگر LCD با صفحه‌نمایش 6.04 اینچی نیز ارائه می‌شود. هر سه آیفون جدید اپل از قابلیت سیستم تشخیص چهره Face ID برخوردار خواهند بود و طراحی بدون حاشیه و بریدگی کوچک‌تر در بالای نمایشگر خود دارند.

یک منبع مطلع در صنعت که نامش ذکر نشده است، ادعا می‌کند کوپرتینویی‌ها به دنبال حذف Notch از مدل‌هایی هستند که در سال 2019 معرفی خواهند شد. به همین جهت سومین نسل از آیفون 10 به معنای واقعی کلمه، می‌تواند یک گوشی بدون حاشیه باشد؛ ضمن اینکه با حذف بریدگی بالای صفحه‌نمایش، نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه افزایش خواهد یافت. در همین رابطه اعلام شده است:

شرکت اپل تصمیم گرفته است تا بریدگی بالای نمایشگر را در آیفون‌های 2019 حذف کند؛ (به همین جهت) در حال بحث با شرکت‌های مرتبط است.

در گزارش جدید، همچنین اعلام شده است که کوپرتینویی‌ها درنظر دارند تا آیفون‌های 2018 خود را با سیستم تشخیص چهره Face ID ارائه دهند؛ هرچند مشخص نیست بدون بریدگی بالای نمایشگر و با توجه به نازک بودن حاشیه‌های سه طرف دیگر صفحه‌نمایش، اپل چگونه موفق خواهد شد تا سنسورهای TrueDepth را در پنل جلوی گوشی جای دهد. این احتمال وجود دارد که اپل، سنسورهای دوربین را درون نمایشگر جای دهد یا اینکه آن‌ها را به زیر صفحه‌نمایش انتقال دهد.

لازم به ذکر است که تحلیل‌گران Barclays نیز مدعی عرضه سه مدل از آیفون‌های جدید اپل با بریدگی کوچک‌تر در بالای صفحه‌نمایش خود شده بودند. ET News پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که برای کوچک‌تر کردن Notch، اپل به دنبال راهی است تا ماژول تشخیص چهره را با ماژول دوربین ادغام کند؛ بدین شکل، فضای کوچک‌تری از بالای صفحه‌نمایش اشغال خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ارشیا

۱۳۹۶/۱۲/۱۹
خود اپل فهمیده چقدر مزخرفه میخواد حذفش کنه اونوقت شرکت هایی مثل الجی و هوآوی و وان پلاس میخوان از اپل تقلید کنن بریدگی رو بیارن تو گوشیاشون خخخخ

ارشیا

۱۳۹۶/۱۲/۱۹
اوه اوه پس اونایی که آیفون x خریدن خیلی ضرر کردن

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۲/۱۹
اون بریدگیِ کذایی را نمی‌تونه به کلی حذف کنه.. کوچکتر شاید بشه ولی حذف نه..
حالا حالاها پُشت قبالهء اپله