خانهاخبار
برنامه‌های شیائومی برای ورود به بازار امریکا

برنامه‌های شیائومی برای ورود به بازار امریکا

شرکت‌های فناوری چینی در آمریکا بسیار کند عمل می‌کنند، علل این کندی فعالیت آنان در ایالات متحده به تجربیات گذشته آنان مربوط است، برای اطلاع از این دلایل با این مقاله همراه باشید
۱۳۹۶/۱۲/۱۹

«Xiaomi» یکی از برزگترین کمپانی‌های تولید گوشی‌های هوشمند جهان قصد دارد سال آینده به بازار آمریکا وارد شود. این کمپانی چینی سازنده گجت به تازگی به بازارهای غرب اروپا هم وارد شده و بازار آمریکا را نیز به عنوان هدف در نظر دارد.

به گزارش « The Wall Street Journal» این کمپانی می‌تواند تا پایان سال جاری، گوشی‌های هوشمند خود را به بازارهای آمریکا وارد کند.

مدیر اجرایی «Xiaomi» می‌گوید: «ما همیشه ورود به بازارهای آمریکا را در نظر داشتیم و برنامه ما برای این بازار اواخر سال ۲۰۱۸ و یا اوایل سال ۲۰۱۹ است.»

در حال حاضر شیائومی برخی محصولات خود نظیر Android TV set-top box و Mi TV را در فروشگاه‌های «Walmart» ایالات متحده عرضه می‌کند.

image

هم‌چنین «Xiaomi» محصولاتی همچون دو مدل هدفون، دوربین ۳۶۰ درجه، بسته‌های باتری و robot coding kit را در آمازون پیش از آغاز فروش آنلاین در فروشگاه‌های Mi قرار داده است.

در نهایت موفقیت «Xiaomi» در بازارهای ایالات متحده به اپراتورها بستگی دارد. «ZTE»، دیگر شرکت سازنده گوشی‌های همراه هوشمند چینی با اپراتورهای ایالات متحده به همکاری پرداخته و سهم خوبی از بازار را در دست دارد. «Xiaomi» نیاز دارد نگرانی‌های احتمالی مقامات اطلاعاتی آمریکا را برطرف کند.

سران CIA، FBI و NSA به شهروندان آمریکایی هشدار داده‌اند که نباید از محصولات غول‌های فناوری چینی همچون «ZTE» و «Huawei» استفاده کنند. «Huawei» از سال ۲۰۱۴ از بستن قراردادهای دولتی در آمریکا منع شده است و این شرکت در تلاش برای تاثیر گذاری بر بازار گوشی‌های هوشمند ایالات متحده است.

شرکت «Huawei» برنامه داشت Mate 10 pro پرچمدارجدید خود را با همراهی اپراتو AT&T عرضه کند، اما اپراتور درست در نزدیکی زمان برنامه‌ریزی شده برای عرضه این معامله را فسخ کرد. شنیده‌ها حاکی از آنند که فشارهای سیاسی باعث لغو معامله شد و مدیرعامل «Huawei» به طور غیر رسمی در نمایشگاه CES سخرانی و از اپراتورهای ایالات متحده انتقاد کرد. شرکت «Xiaomi» در تلاش برای جلوگیری از چنین رویداد‌هایی است و این می‌تواند دلیل دستاوردهای بسیار کم شرکت‌های فناوری چینی در بازارهای آمریکا باشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)