خانهاخبار
کاربران اندروید نسبت به کاربران iOS به سیستم عامل خود وفاداری بیشتری دارند!

کاربران اندروید نسبت به کاربران iOS به سیستم عامل خود وفاداری بیشتری دارند!

به تازگی مطالعاتی انجام شده که در نتیجه آن اعلام شد کاربران پلتفرم موبایلی گوگل نسبت به کاربران iOS به سیستم عامل مورد استفاده خود وفاداری بیشتری دارند!
۱۳۹۶/۱۲/۱۹

بر اساس تازه‌ترین تحقیق صورت گرفته، کاربران اندروید وفاداری بیشتری به این سیستم عامل دارند، در حالی ‌که این موضوع در میان کاربران اپل کمتر دیده می‌شود. در واقع میزان وفاداری کاربران اندروید برابر با ۹۱ درصد است و این میزان برای کاربران iOS برابر با ۸۶ درصد است.

این آمار توسط CIRP ارایه  شده و جامعه کاربران آمریکا در سال ۲۰۱۷ را شامل می‌شود که دستگاه خود را تغییر دادند اما در انتخاب سیستم عامل مورد استفاده خود تغییری ایجاد نکردند. نتایج این تحقیق با ادعای همیشگی اپل مبنی بر وفاداری کاربران به پلتفرم این شرکت تناقض دارد.

image

image

 

نمودار بالا نشان می‌دهد که گوگل توانسته در بخش وفاداری کاربران در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ با رشد چشمگیری اپل را پشت سر بگذارد و این روند در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ کندتر اما با ثبات شده و در نهایت در سال گذشته میلادی شاهد تمایل ۹۱ درصد از کاربران به ادامه استفاده از اندروید بودیم.

در مقابل میزان وفاداری کاربران به iOS از سال ۲۰۱۴ به طور چشمگیری کاهش داشته است، درست پیش از عرضه آیفون‌های ۶ و ۶ پلاس که یک تحول اساسی در خانواده آیفون در آن زمان بودند و پس از آن دوباره با سرعت کمی به رشد خود ادامه داد. مارک لوین، از موسسان CIRP درباره این روند می‌گوید:

با توجه به این که در حال حاضر تنها دو سیستم موبایلی وجود دارند، مشخص است که کاربران یکی را انتخاب می‌کنند، (کار با آن را) یاد می‌گیرند، روی اپ‌های آن هزینه می‌کنند و به آن وفادار می‌مانند. اکنون لازم است اپل و گوگل بفهمند که چطور باید محصولات و سرویس‌های خود را به این مشتریان وفادار بفروشند.

اپل به خوبی توانسته سرویس‌های متمرکز بر گوشی‌های هوشمند مانند اپل موزیک، اپل پی و اپ استور را ارایه کند و در عین حال گجت‌هایی مانند اپل واچ، ایرپاد و هوم پاد نیز به خوبی با آیفون هماهنگ شده اند.

اما همه چیز به نفع گوگل نیست! واقعیت این است که میزان کاربرانی که از اندروید به iOS مهاجرت می‌کنند بیشتر از میزان کاربران iOS مهاجر به پلتفرم اندروید است و دلیل اصلی آن هم بزرگ‌تر بودن جامعه کاربران اکوسیستم گوگل است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

yashar2080

۱۳۹۶/۱۲/۲۶
اگر 5 سال قبل بود حرف شما رو قبول میکردم ولی الان به هیچ وجه!!!!! 5 سال قبل آیفون بهترین دوربین.. صفحه نمایش و کیفیت رو داشت و سیستم عامل ش هم خیلی خاص بود...الان دیگه گوشیهای اندرویدی از 5 سال به اینور تو صدرن... بهترین صفحه نمایش بهترین دوربین و بهترین کیفیت!!!!! بله بهترین کیفیت... تستهای مقاومت و بازدهی آیفون رو ببینی همیشه از گوشیهای پرچمدار اندرویدی شکست میخوره... گوشیهای آیفون از آیفون 7 به این ور ضد آبن ولی تو تست همیشه کم میارن و خراب میشن... تست مقاومتشون هم که افتضاحه... راجع به سیستم عامل هم که الان سه ساله اپل داره ios رو بر مبنای اندروید تجهیز میکنه و امکانات اونو به گوشیش اضافه میکنه خواستین یه لیست طویل بهت بگم چیا رو از اندروید برداشته... ولی با اینحال از نظر امکانات سیستم عامل خیلی ضعیفتر از اندرویده و امکانات اندروید خیلی بیشتره... قبل اندروید لگ و باگ داشت و کند بود و قبول دارم ولی الان اندروید عالیییییی عمل میکنه و همین الان کلی ویدئو مقایسه سرعت هسشت که دیگه آیفون ایگس درش حرفی واسه گفتن نداره ... این اندروید و این گوشیاش دیگه گذشته نیستن و الان گوشی مثل پیکسل u11.. یو یازده اولترا... و میت 10 پرو از همه نظر سرتر از آخرین پرچمدار اپل یعنی آیفون ایکس هستن

Amin

۱۳۹۶/۱۲/۲۳
اپل شرکت خوبیه و گوشی هاشم خیلی خوب و کیفیت بالایی دارن هرچند قیمتشون مخصوصا تو ایران بالاست . سیستم عامل ios یه سیستم عامل روان و سبک هست و در ضمن سرعت زیادی داره و چون انحصاری خود اپل هست با گوشی هماهنگ یا همون مچ هستن . اما نقطه مخالف اینجا هست که باعث میشه افراد نسبت به خرید آیفون شک داشته باشن و اونم یه سری محدودیت ها و سخت گیری های اپل برای کاربراش هست . همه دوست دارن آزادانه و بدون محدودیت و حتی بدون واسطه (یا بهتره بگیم استفاده برنامه هایی که به گفته کاربران اپل میشه بعضی از این محدودیت هارو رد کرد) به چیزی که میخوان دسترسی داشته باشن . عمده ترین دلیلی که کاربران اندروید سمت ios نرفتن و یا بهتره بگیم نمیرن همین آزادی هست که در اندروید وجود داره وگرنه به جرعت میشه گفت که ios کیفیت بیشتری نسبت به اندروید داره و واقعا هم اینو وقتی که یه آیفون دستتون بگیرید احساس میکنید . ولی خب بیشتر افراد آزادی رو به کیفیت بیشتر ترجیح میدن .

فاتح

۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اخه اندرویدی ویروسی مگه وفاداری هم سرش میشه؟

Ali

۱۳۹۶/۱۲/۱۹
اگه تا به حال با ایفون کار کرده باشی میفهمی که میشه به راحتی بدون جلبریک بیشتر محدودیتاشو دور زد من الان میتونم فیلم و موسیقی دانلود کنم و مشکلی ندارم(گوشیمم جلبریک نیست). من خودم قبلا اندرویدی بودم از ترس اینکه فکر میکردم ایفون محدودیت داره سمتش نمیرفتم ولی یه بار ریسک کردم و گرفتم و الان راضیم.

مهدی

۱۳۹۶/۱۲/۱۹
من خودم شش ساله ایفون دارم و حرف شما رو کاملا تایید میکنم. علیرغم اینکه بسیار روان و دوست داشتنی است، یه موقع هایی بدجور دستتو میذاره تو پوست گردو.