خانهاخبار
Nexus 6P و Nexus 5X گوگل آپدیت Android P را دریافت نخواهد کرد

Nexus 6P و Nexus 5X گوگل آپدیت Android P را دریافت نخواهد کرد

با توجه به اطلاعات رسمی ارائه شده، گوشی‌های Nexus 6P و Nexus 5X گوگل به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید به صورت رسمی به‌روزرسانی نخواهد شد.
۱۳۹۶/۱۲/۱۶

شرکت گوگل، اخیراً سیستم‌عامل Android P را به صورت رسمی معرفی کرده و نسخه آزمایشی آن‌را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است. در حال‌حاضر، نسخه پیش‌نمایش سیستم‌عامل Android P روی گوشی‌های هوشمند پیکسل و پیکسل ایکس‌ال و پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال قابل نصب است. شاید متعجب شده باشید چرا فایل ایمیج این نسخه از سیستم‌عامل اندروید برای گوشی‌های دیگر گوگل از جمله Nexus 6P و Nexus 5X ارائه نشده است؟ پاسخ بسیار ساده بوده و این است که گوگل تصمیمی به منظور عرضه رسمی Android P برای گوشی‌های نکسوس ساخت هوآوی و ال‌جی ندارد! حتی تبلت Pixel C نیز به صورت رسمی، به‌روزرسانی Android P را دریافت نخواهد کرد.

گوشی‌های Nexus 6P و Nexus 5X در سال 2015 رونمایی شده‌اند؛ با این‌حال، هر دو آپدیت اندروید اوریو را به صورت رسمی دریافت کرده‌اند. به همین جهت، قابل پیش‌بینی بود که این دو گوشی از چرخه پشتیبانی رسمی نرم‌افزاری گوگل کنار گذاشته شوند؛ این دو مدل تنها به مدت دو سال به نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید، به‌روزرسانی شده‌اند و پس از این مدت، پشتیبانی رسمی برای این دو گوشی به پایان رسیده است.

image

باید اشاره کرد که نسخه نهایی سیستم‌عامل Android P در ماه اوت یا سپتامبر منتشر خواهد شد؛ تا زمان عرضه بیلد نهایی، Nexus 6P و Nexus 5X تقریباً سه ساله شده‌اند. بنابراین گوگل ناچار است تا پشتیبانی رسمی از این دو گوشی را به پایان برساند؛ البته اگر گوشی شما یکی از این دو مدل است، همچنان می‌توانید امیدوار باشید که رام‌های غیررسمی توسط توسعه‌دهندگان شخص‌ثالث، تجربه آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را برای شما فراهم کند. ضمن اینکه هر دو گوشی توسط توسعه‌دهندگان LineageOS به صورت رسمی برای دریافت نسخه‌های غیررسمی اندروید پشتیبانی می‌شوند. باید گفت که آخرین محصولات عرضه شده از خانواده «نکسوس» و تبلت Pixel C به‌روزرسانی‌های امنیتی سیستم‌عامل اندروید را حداقل تا ماه نوامبر دریافت خواهند کرد؛ پیش‌تر اعلام شده بود که این محصولات از پشتیبانی نرم‌افزاری به منظور دریافت وصله‌های امنیتی سیستم‌عامل اندروید به مدت سه سال بهره‌مند خواهند بود.

شرکت گوگل از گوشی‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL به مدت سه سال برای دریافت به‌روزرسانی‌های اندروید، پشتیبانی خواهد کرد؛ به همین جهت، این دو مدل حتی Android R را در سال 2020 دریافت خواهد نمود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

PixelLover

۱۳۹۶/۱۲/۱۷
اره ...
اما لااقل کند نمیشن . ( آخه آپدیت به چه قیمتی ؟ ? )
ثانیا تغییرات اندروید در هر نسخه با iOS تغریبا غیر قابل مقایسس . ( اپل هر 2-3 سال تغییر برزگی ایجاد میکنه )
شما مثلا تغییرات اینترفیس Android O و Built-in-OMSش رو توجه کردی ؟ یا Project treble ?
همین 6s قدیمی رو بنچ مارک میگرفتی تو geekbench 1000 تا افت نمره داشت .
اگه دوست داری آپدیت سبک هم داشته باشی کلی هم کاستوم رام جور واجور هست که از خود رام شرکتی هم بهترن.

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۱۷
پشتیبانی نرم افزار وآپدیتهای منظم وطولانی مدت برگ برنده اپل. فکرشوبکن همقیمت محصولات اپل پول به گوگل بدی اونوقت نصف اپل هم اَزَت پشتیبانی نمیکنن.