خانهاخبار
معرفی کوپا T210، قیمت، مشخصات و هرآنچه باید بدانید

معرفی کوپا T210، قیمت، مشخصات و هرآنچه باید بدانید

کوپا، شاسی‌بلندی زیبا از سرزمین پهناور چین است که به‌زودی از طریق شرکت ریگان خودرو، نمایندگی جیانگ‌نان در ایران شاهد حضور آن در جاده‌های کشور عزیزمان خواهیم بود.
۱۳۹۶/۱۲/۱۵
image

چندی پیش در دومین نمایشگاه خودرو تهران، شاهد حضور یک خودرو جذاب در سالن A7 این نمایشگاه بودیم که به‌دوراز زرق‌وبرق‌های نمایشگاه و بدون هیچ معرفی کننده‌ای در گوشه‌ای رهاشده بود. ازآنجایی‌که ریگان خودرو نماینده رسمی محصولات جیانگ‌نان در آخرین لحظات موفق به ثبت‌نام شرکت خود در این نمایشگاه شده بود تجهیزات و تبلیغات شیک سایر غرفه‌ها در آن دیده نمی‌شد، اما ظاهر زیبا و طراحی خاص کوپا T210 باعث جذب تمامی بازدیدکنندگان به سمت این خودرو ناشناس شده بود. در همین نمایشگاه بود که مهندس پارسیان (مدیر فنی و مهندسی ریگان خودرو) قول عرضه نهایی T210 را تا اسفندماه سال جاری به علاقه‌مندان این خودرو دادند و اکنون پس از گذشت ماه‌ها و رسیدن به زمان موعود، وقت آن رسیده تا مدیران شرکت ریگان خودرو به وعده‌ای خود مبنی بر عرضه این شاسی‌بلند در بازار ایران عمل نمایند.

ریگان خودرو یکی از زیرمجموعه‌های کرمان خودرو محسوب می‌شود که فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۸۶ آغاز نموده است. در سال ۱۳۹۲ تحولاتی در این شرکت رخ داد که باعث آغاز همکاری ریگان خودرو با شرکت‌های خودروسازی چینی و ژاپنی شد.

خودروی کوپا T210 و هواتی A25 جز اولین دستاوردهای این همکاری محسوب می‌‌شوند که فعلا تنها شاهد عرضه مدل کوپا هستیم و فروش این خودرو از چند روز پیش به‌طور رسمی آغازشده است. ظاهرا این خودرو در سه تیپ مختلف Flagship، Royal و Exclusive عرضه‌شده است که با توجه سطح امکانات در بازه قیمتی بین ۱۰۰ تا ۱۳۷ میلیون قرار خواهد گرفت.

خودرو کوپا درواقع محصول یک کمپانی چینی به نام هونان جیانگ‌نان (Hunan Jiangnan Automobile) است که در شهر چانگشا چین واقع‌شده است. شرکت جیانگ نان با همکاری شرکت زوتی بنانهاده شده است و این دو شرکت روابط تنگاتنگی باهم دارند بنابراین می‌توان کوپا T210 را برادر دوقلوی مدل T600 دانست که قرار است تا چندی دیگر شاهد عرضه آن به‌وسیله گروه سایپا باشیم.

طراحی ظاهری

image

پلتفرمی که در ساخت این خودرو از آن استفاده‌شده است، متعلق به آئودی Q5 بوده است و همچنین پیشرانه آن نیز با همکاری شرکت مادر (جیانگ‌نان) و شرکت میتسوبیشی شکل‌گرفته است. در بخش ظاهر این خودرو، شاهد یک طراحی جسورانه و جذاب هستیم که چندان هم غریبه به نظر نمی‌آید. زیرابه جرات می‌توان گفت در طراحی نمای جلویی آن از فولکس‌واگن تیگوان تقلیدشده است و همچنین در طراحی نمای پشتی این خودرو نیز ردپایی از محصولات بلندقامت کمپانی پورشه به چشم می‌خورد. گرچه می‌توان طراحی ظاهری این خودرو را یک برداشت آزاد از خودروسازان مطرح آلمانی دانست اما نباید فراموش کنیم که طراحان ایتالیایی این خودرو سعی داشته‌اند به‌وسیله خطوط ساده اما زاویه‌دار بدنه و همچنین قطعات کرومی که در طراحی خارجی خودرو استفاده کرده‌اند به یک طراحی زیبا و لوکس دست یابند تا ظاهر این خودرو، جلوه کاملی از نام کوپا (Coupa) به معنی کوپه باشد.

طراحی داخلی

image

در بخش داخلی کوپا با یک طراحی بی‌نظیر مواجه هستیم که برخلاف نمای خارجی این خودرو هیچ تقلیدی در آن به چشم نمی‌خورد. طراحی مدرن داشبورد، متریال باکیفیت، مانیتور ۸ اینچی لمسی در مرکز داشبورد، فرمان D شکل چرمی و همچنین استفاده از پدال‌های سوراخ‌دار باعث شده تا به‌محض وارد شدن در این خودرو حس لوکس و اسپرت بودن آن به شما منتقل شود و برای لحظاتی فراموش خواهید کرد که در یک خودرو چینی سوار شده‌اید. ازجمله امکانات رفاهی که برای این خودرو در نظر گرفته‌شده می‌توان به ‌فرمان برقی چرمی با کنترل روی فرمان، کروز کنترل، کنترل خودکار چراغ‌های جلو، سنسور باران، سیستم تهویه اتوماتیک برای سرنشینان جلو و عقب، نمایشگر باد لاستیک، صندلی‌های چرمی مجهز به گرم‌کن و ... اشاره کرد؛ همچنین در بخش ایمنی این خودرو نیز امکانات کاملی همچون ESP  سیستم پایداری الکترونیکی، TCS سیستم کنترل کشش طولی، سیستم ترمز ABS + EBD، سیستم‌های پایداری در سراشیبی، ایموبلایزر، دوربین 360 درجه، سیستم ورود بدون کلید، ۶ کیسه هوا و ... به کار برده شده است که این امکانات بی‌نظیر سبب برتری بیش‌ازپیش این خودرو نسبت به رقیبان آن خواهد بود.

مشخصات فنی

در بخش فنی برای کوپا T210 یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ در نظر گرفته‌شده است که توان تولید ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و این نیرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخته‌شده توسط ZF آلمان به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد. هر سه تیپ این خودرو مشخصات فنی یکسانی دارند و تفاوت آنها تنها در امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی آن‌ها خواهد بود.

image

بر طبق اعلام شرکت ریگان خودرو، در فاز اول همکاری با شرکت جیانگ‌نان تولید کوپا T210 به‌صورت CKD انجام خواهد شد اما این شرکت قصد دارد در سال آینده با تأسیس کارخانه‌ای در بم، یک مجموعه صنعتی تولید خودرو را راه‌اندازی کرده تا بتوانند تمام قطعات خود را در ایران تولید کند؛ اما تا آن زمان قطعاتی که در ایران ساخته نمی‌شوند، از کشور چین وارد خواهد شد.

در آخر باید گفت که گرچه ریگان خودرو یا جیانگ‌نان برند شناخته‌شده‌ای محسوب نمی‌شوند اما با در نظر گرفتن شبکه گسترده خدمات کرمان موتور و همچنین با نگاهی کوتاه به طراحی زیبا، پیشرانه پرتوان، سطح بالای امکانات و قیمت معقولی که برای این خودرو در نظر گرفته‌شده می‌توان انتظار داشت که این شاسی‌بلند چینی به‌راحتی بتواند از سد رقیبانی همچون چری تیگو 5، هایما S5، هاوال H6 و... بگذرد و موفق شود فروش خوبی را در بازار داخلی تجربه کند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

مسعود

۱۳۹۷/۷/۲۸
جالب اینجاست که هیچ نمایندگی 120 تومن نمیده ، قیمت و 191 میگن

حميد

۱۳۹۷/۵/۵
سلام اگر قصد فروش دارید لطفا شماره بدهید و یا ایمیل بزنید

محمود

۱۳۹۷/۴/۱۲
اقاي طاهري ممنون ميشم اخرين نتيجه اي كه گرفتين خبر بدين . ايا كامپيوتر ماشينتون درست شد يانه

مجيد طاهري

۱۳۹۷/۴/۷
ده روزه ماشينو تحويل گرفتم كامپيوترش مشكل داره روشن نميشه ماشين نمايندگيشم سر در نمياره ، بخدا فقط قيافه داره ، متاسفانه خدمات پس از فروش نداره

مصطفی

۱۳۹۷/۳/۲۹
قربونت الان جک هم تو ایران 180 میلیون