خانهاخبار
افشای جزئیات جدید از HTC U12؛ دوربین دوگانه و سیستم تشخیص چهره اختصاصی

افشای جزئیات جدید از HTC U12؛ دوربین دوگانه و سیستم تشخیص چهره اختصاصی

با توجه به اطلاعاتی که اخیراً به‌دست آمده است، اچ‌تی‌سی درنظر دارد تا پرچمدار U12 را با دوربین دوگانه 16 و 12 مگاپیکسلی ارائه دهد. این مدل تا اواسط بهار معرفی خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۲/۱۵

انتظار می‌رود شرکت HTC تا چند ماه آینده، به صورت رسمی از جانشین HTC U11 رونمایی کند؛ این مدل احتمالاً با نام تجاری HTC U12 ارائه خواهد شد. لازم به‌ذکر است که شرکت HTC، مدتی پیش یک گوشی را در یک رویداد محلی با محوریت مزایای نسل پنجم ارتباطی (5G) به نمایش گذاشته بود و گمان می‌رود که محصول فاش شده، همان پرچم‌دار HTC U12 باشد.

به دنبال افشای مشخصات سخت‌افزاری احتمالی این مدل توسط یک روزنامه‌نگار روس، شایعه‌پرداز معتبر بخشی از قابلیت‌های پرچم‌دار HTC U12 را منتشر کرده است. براساس اطلاعات به‌دست آمده، جانشین HTC U11 با سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 عرضه خواهد شد؛ به‌نظر می‌رسد این گوشی از رابط‌کاربری HTC Sense 10 بهره خواهد برد و قابلیت‌هایی نظیر Edge Sense 2.0 و HTC Face Unlock ارائه می‌دهد؛ اج سنس برای دسترسی به برنامه‌ها یا بخشی از قابلیت‌های گوشی با فشردن لبه‌های دستگاه، کاربرد خواهد داشت و HTC Face Unlock نیز که احتمالاً در رابطه با کاربرد آن حدس‌هایی زده‌اید، نام سیستم تشخیص چهره اختصاصی پرچم‌دار جدید HTC U12 است. آیفون 10 اپل به سیستم تشخیص چهره Face ID مجهز شده است که با اسکن سه‌بعدی صورت، می‌تواند هویت کاربران را احراز نماید؛ با این‌حال، سازندگان اندرویدی هنوز موفق به توسعه سیستمی در حد و اندازه Face ID نشده‌اند.

image

همچنین اعلام شده است که گوشی جدید HTC از دوربین دوگانه 12 و 16 مگاپیکسلی (با سنسور IMX3XX s سونی) بهره می‌گیرد؛ U12 اولین پرچمداری است که این شرکت در طی چند سال اخیر با دوربین دوگانه ارائه می‌دهد. یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در جلوی گوشی به منظور عکس‌برداری سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری جای گرفته است.

با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داریم، گوشی HTC U12 از شش گیگابایت رم استفاده می‌کند و به 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. ضمن اینکه تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام که بسیاری از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی امسال از آن استفاده خواهند کرد؛ بخشی از مشخصات احتمالی جانشین HTC U11 به شمار می‌رود. باتری 3420 میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع 3.0 کوالکام، انرژی لازم را برای صفحه‌نمایش و پردازنده گوشی تأمین می‌کند.

اعلام شده است که HTC U12 از نمایشگر 5.99 اینچی QHD+ با نسبت ابعاد 18:9 استفاده می‌کند و ضمن اینکه حاشیه‌های باریکی خواهد داشت. در ابتدا، گمان می‌رفت گوشی جدید HTC به صورت رسمی در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شود تا پرچمداران جدید را به چالش بکشد؛ سونی در این نمایشگاه، از پرچمداران Xperia XZ2 رونمایی کرد و سامسونگ نیز سری Galaxy S9 را معرفی کرد.

در نهایت مشخص شد که HTC برنامه‌ای برای حضور در نمایشگاه MWC ندارد و تصمیم گرفته است تا پرچمدار جدید خود را در یک رویداد مجزا در ماه آینده میلادی معرفی نماید؛ اکنون انتظار داریم تا گوشی HTC U12 تا پیش از نیمه اردیبهشت به صورت رسمی معرفی شود. 

تغییراتی که HTC برای جانشین U11 درنظر گرفته، چندان روی قیمت آن بی‌تأثیر نخواهد بود؛ ظاهراً این گوشی با قیمت بالای 880 دلار عرضه خواهد شد که در مقایسه با HTC U11 Plus، نزدیک به 50 دلار کمتر است. با این‌حال، HTC U12 همچنان قیمت بالاتری نسبت به پرچمداران Galaxy S9 سامسونگ و Xperia XZ2 سونی دارد و آن‌را به محصولی گران‌قیمت تبدیل می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (29 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۱۷
HTc one m8

Sina_H

۱۳۹۶/۱۲/۱۶
آقا محمد سلام.ببخشید میشه بگی توی کدوم دسته بندی U11 به عنوان بنجول ترین گوشی انتخاب شده؟
اج سنس کجاش عیب داره و الکیه؟
تشخیص چهره هیچم تقلید نیست.چون اگه اینطوره htc بود که اولین گوشی با دوربین دوگانه ساخته.اگه اینطوره آیفون ۷ و ۸ و ۱۰ هم از htc تقلید کردن.لطفا قبل نظر دادن تحقیق کنید و حرف الکی نزنین.

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۱۶
فکر کنم فقط کارگاه تولید صفحه نمایش سامسونگ صد برابر کل برند بیخود هنگ تی سی ارزش داره بلکه بیشتر

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۱۶
کادیلاک هنگی یکی اینو بگه که برند محبوبش یک قطعه بتونه تولید کنه نه هنگ تی سی که 100 درصد قطعات گوشی هاش رو بقیه میزنن و خودش فقط نقش کارگر اسمبل کار رو داره دریق از ساخت یک مموری رم حتی آی سی و برد همه تولید چین و تایوان و کره حودش که بی عرضه اس واسه همینم داره ورشکست میشه

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۱۶
هنگی جان سامسونگ سال هاست به دلیل تولید بالای پرچمدار هاش نصف سنسور ها رو سونی میزنه نصفش رو سامسونگ همین قضیه در مورد باتری هم صدق میکنه البته فقط پرچمدار وگرنه میانرده ها رو تماما خودش تولید میکنه ولی هنگ تی سی چی؟ 100 در صد گوشی هاشو 100 درصد قطعاتش رو سونی و بقیه شرکت های چینی و تایوانی میزنن چون خودش عرضه ش رو نداره و همیشه دست به دامان اینو اون هست ولی چه فایده اسبا بازی هاش فروش نمیره و هر سال ضرر میکنه