خانهاخبار
مکلارن سنا با بدنه فیبر کربنی معرفی شد

مکلارن سنا با بدنه فیبر کربنی معرفی شد

چندی پیش کمپانی مکلارن از سوپر اسپرت جدید خود به نام سنا رونمایی کرد. اکنون نسخه فیبر کربنی این خودرو معرفی شده است. با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۱۲/۱۵

اگر فکر می‌کردید که امکان عرضه یک مکلارن جاده‌ای قدرتمندتر وجود ندارد، این کمپانی نسخه فیبر کربن از سوپر اسپرت سنا را برای پاسخ به این سوال معرفی کرده است که در نتیجه همکاری مکلارن با بخش ویژه این کمپانی یعنی McLaren Special Operations پا به عرصه وجود نهاده است. نخستین حضور این خودرو در نمایشگاه خودرو ژنو خواهد بود. البته قرار است 5 تم متفاوت برای سنا عرضه شود که این نسخه، تنها یکی از آنهاست.

image
image

همان طور که از نام این محصول برمی‌آید، مهم‌ترین ویژگی این خودرو کیت بدنه آن است که تماما از فیبر کربن ساخته شده. مکلارن می‌گوید 67 قطعه از بدنه از جنس فیبر کربن است که برای تولید آنها صرف 1000 ساعت زمان نیاز است. به عنوان مثال ساخت قطعه‌ای به نام Solar Yellow به تنهایی به 250 ساعت نیاز دارد.

رنگ بدنه سنا فیبر کربنی، از زرد و مشکی تشکیل شده که این ترکیب رنگ در بخش‌هایی از جمله بال عقب، و ورودی‌های هوا در جلو دیده می‌شود به علاوه کالیپرهای ترمز سبز رنگ به خوبی توجه بیننده را جلب می‌کند. البته این ترکیب رنگ به داخل کابین هم راه پیدا کرده و رگه‌های سبز و زرد رنگ در اینجا دیده می‌شود.

image
image

در نسخه کربن سنا، یک آپشن برای چرخ‌ها معرفی شده که 7 پَره دارد و از جنس آلیاژ فیبر کربن ساخته شده است و توسط McLaren Special Operations به تولید رسیده. این رینگ یک قفل در مرکز دارد و مواد به کار رفته در آن، آلومینیوم تقویت شده و فیبر کربن هستند و وزن آن تنها 7.5 کیلوگرم است. بدین ترتیب، این چرخ‌ها 10 درصد سبک‌تر از نوع موجود در نسخه استاندارد هستند. بدین ترتیب اینرسی دوران چرخ‌ها 10 تا 15 درصد کاهش یافته و این کاهش، به معنای بهبود شتاب گیری، ترمز گیری و پاسخگویی فرمان است.

انصار علی، مدیر دپارتمان MSO مک‌لارن گفت:

مکلارن سنا فیبر کربن ساخت MSO که در نمایشگاه خودرو ژنو حضور پیدا می‎‌کند، دقیقا همان پروژه‌ای است که بی‌صبرانه منتظر آن هستیم. اصلا متعجب نخواهم شد که پس از نمایش آن در معرض دید عموم، تقاضا برای خودروهای فیبر کربنی ساخت مکلارن بیشتر شود.

image
image

قوای محرکه به کار رفته در سنا فیبر کربنی، مشابه قوای محرکه موجود در سنا استاندارد است. این موتور 4.0 لیتر حجم و 8 سیلندر دارد و به پرخوران توربوشارژر مجهز شده است. قدرت این موتور به 789 اسب بخار و گشتاور آن به 800 نیوتن متر می‌رسد. به این ترتیب سنا فیبر کربن برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون تنها به 2.8 ثانیه زمان نیاز دارد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)