خانهاخبار
بکارگیری هوش مصنوعی در دوربین پرچمدار Mi MIX 2S شیائومی

بکارگیری هوش مصنوعی در دوربین پرچمدار Mi MIX 2S شیائومی

همچنان که به تاریخ رونمایی از Mi MIX 2S نزدیک می‌شویم، خبرها و شایعه‌های بیشتری درباره آن منتشر می‌شود. تازه‌ترین تیزر تبلیغاتی این گوشی توسط سازنده در Weibo منتشر شده و از قابلیت هوش مصنوعی در ثبت تصاویر این گوشی خبر داده است.
۱۳۹۶/۱۲/۱۴

شیائومی ماه آینده سرانجام اولین پرچمدار 2018 خود را با پردازنده توانمند اسنپ‌دراگون 845 معرفی می‌کند. این کمپانی اعلام کرد که قصد دارد خبرهای هیجان انگیزی را در خلال هفته آینده درباره گوشی Mi MIX 2S اعلام کند. حالا در شرایطی که تنها یک روز از انتشار این خبر گذشته، سازنده مذکور در حساب کاربری Weibo خود با انتشار یک پوستر تبلیغاتی تأیید کرده است که دوربین پرچمدار تازه‌اش از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی (AI) بهره می‌برد.

شیائومی با انتشار تیزر پیش رو از کاربران خواسته است حدس بزنند که این تصویر با قابلیت‌های دوربین ثبت شده یا در ثبت آن از ویژگی نرم افزاری هوش مصنوعی هم کمک گرفته شده است. در ادامه متن شیائومی مشخصا اشاره شده است که Mi MIX 2S به تکنولوژی نوین هوش مصنوعی مجهز شده و تصویربرداری در آن پیشرفته‌تر شده است. البته از این جمله می‌توان اینگونه برداشت کرد که قابلیت هوش مصنوعی در موارد دیگری هم از گوشی Mi MIX 2S به کار می‌رود و تنها به دوربین آن محدود نمی‌شود.

image

پیش از این در فرم ور فاش شده Mi MIX 2S اشاره شده بود که دوربین این گوشی از ویژگی تشخیص منظره هم بهره می‌برد. این قابلیت به عکاسی پیشرفته کمک شایانی می‌کند و در تشخیص نوع منظره از خوراکی، گل، آسمان، حیوانات، گیاهان سبز تا شب، برف، دریا، پاییز، شمع، چمن، ماشین، برگ درخت، ساختمان، شهر، ابر و ... مفید است.

گفته می‌شود که لنزهای دوگانه در دوربین اصلی Mi MIX 2S شیائومی از نوع Sony IMX363 هستند. این لنز همچنین در دوربین گوشی‌های ASUS Zenfone 5 و Zenfone 5Z که چندی پیش معرفی شدند تعبیه شده است. همچنین شایعه شده است که لنزهای دوربین پرچمدار شیائومی ممکن است متفاوت باشند و تنها لنز اصلی آن از نوع IMX363 انتخاب شود.

image

هفته گذشته هم شاهد انتشار خبری درباره نتیجه بنچمارک این گوشی در ابزار AnTuTu بودیم که از عملکرد فوق العاده آن خبر می‌داد. Mi MIX 2S قرار است ماه آینده با صفحه نمایش 6 اینچی، نسبت تصویر 18:9، طراحی بدون حاشیه و پردازنده اسنپ‌دراگون 845 در دو نسخه با حافظه رم 6 و 8 گیگابایت معرفی شود. گفته می‌شود که نسخه سطح بالای آن 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)