خانهاخبار
میزو به دنبال تعبیه دوربین سلفی زیر صفحه نمایش!

میزو به دنبال تعبیه دوربین سلفی زیر صفحه نمایش!

میزو طرح تازه‌ای ثبت کرده است که نشان می‌دهد قصد دارد حسگر دوربین سلفی را به زیر صفحه نمایش گوشی‌های خود منتقل کند. این طرح به خوبی اهمیت ترند بدون حاشیه را در سال 2018 به نمایش می‌گذارد.
۱۳۹۶/۱۲/۱۴

به نظر می‌رسد که کمپانی میزو به ثبت طرح نوعی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش اقدام کرده است. این سازنده چینی قصد دارد حسگر سلفی نوینی را طراحی کند و آن را زیر صفحه نمایش گوشی‌های هوشمندش قرار دهد تا بدین ترتیب حاشیه‌های پنل دستگاه را هم به شدت کاهش دهد. منبع انتشار این خبر همچنین مدعی شده است که صفحه نمایش گوشی مورد نظر میزو از جنس گرافین (نوعی ترکیب کربن) ساخته می‌شود. این ماده می‌تواند نور را به راحتی عبور دهد تا به حسگر دوربین برسد. پیش بینی می‌شود که این ماده در تکنولوژی موردنیاز برای راهکارهای امنیتی مانند قابلیت‌های تشخیص چهره هم مورد استفاده قرار گیرد.

image

همان‌طور که می‌دانید، طراحی بدون حاشیه حالا به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ترندها در دنیای موبایل تبدیل شده است و اغلب سازندگان تمایل دارند حاشیه‌های محصولات خود را ضمن حفظ برخی ویژگی‌ها مانند حسگر اثرانگشت و دوربین سلفی به شدت کاهش دهند. برخی از این کمپانی‌ها حسگر اثرانگشت را به پنل پشتی منتقل کردند اما برخی دیگر مانند اپل، قابلیت تشخیص چهره را به جای آن معرفی کردند. از طرفی کمپانی چینی Vivo اخیرا راهکار نوین و مدرن خود را در گوشی Vivo X20 Plus UD معرفی کرد. حسگر Clear ID اثرانگشت کمپانی Synaptics زیر صفحه نمایش Super AMOLED این گوشی تعبیه شده و نسبت به فشار حساس است. این سازنده همچنین قصد دارد حسگر سلفی را در گوشی‌های هوشمند آینده خود به شکلی تعبیه کند تا در طراحی بدون حاشیه آن‌ها خللی ایجاد نشود. از طرفی میزو هم احتمالا حالا دست به کار شده است و می‌خواهد راهکار بیومتریک و امنیتی خود را به نوعی به زیر صفحه نمایش گوشی منتقل کند. البته پیش بینی می‌شود که این حسگر از نوع اثرانگشت نباشد بلکه به ویژگی تشخیص چهره مربوط شود. هنوز سند قطعی مبنی بر توسعه این تکنولوژی توسط سازنده مذکور منتشر نشده و همین طرح ثبت شده دوربین سلفی زیر صفحه نمایش در حال حاضر تنها مدرک ما دال بر این موضوع است. به زبان ساده‌تر پیش بینی می‌شود که میزو حسگر سلفی را به زیر صفحه نمایش منتقل و قابلیت تشخیص چهره را هم به کمک آن فعال کند.

مدتهاست که شایعه‌های مختلفی مبنی بر احتمال توسعه یک گوشی بدون حاشیه توسط میزو منتشر می‌شود. این گوشی فعلا 15 Plus خوانده می‌شود و بر اساس تصاویر رندر فاش شده منسوب به آن می‌توان نتیجه گرفت که کاندیدای مناسبی برای تعبیه تکنولوژی حسگر سلفی زیر صفحه نمایش است. از طرفی شایعه‌ها و خبرها درباره گوشی Meizu 15 Plus اصلا زیاد نبودند و در خلال هفته‌ها و ماه‌های اخیر هم کاهش یافتند. این سازنده چینی اخیرا میان رده تازه‌ای را تحت عنوان M6s با سیستم عامل پیش فرض اندروید نوقا و پوسته اختصاصی Flyme UI 6.2 در ماه ژانویه معرفی کرد. این گوشی صفحه نمایش 5.7 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح تصویر 1440 در 720 دارد و از نسبت نمایش 18:9 پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید که حسگر اثرانگشت گوشی M6s در کناره فریم تعبیه شده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۲/۱۴
این یعنی 《انقلاب》