خانهاخبار
Huawei P20 Lite فاش شد؛ متفاوت‌تر از نسل قبل!

Huawei P20 Lite فاش شد؛ متفاوت‌تر از نسل قبل!

تصویری که از نمونه واقعی گوشی P20 Lite هوآوی منتشر شده است، عرضه آن‌را با دوربین دوگانه و طراحی مانند آیفون 10 اپل تأیید می‌کند.
۱۳۹۶/۱۲/۱۲

در اوایل ماه فوریه، تصاویری رندری از گوشی Huawei P20 Lite منتشر شد؛ این مدل، احتمالاً در تاریخ 27 مارس (7 فروردین) به همراه Huawei P20 و Huawei P20 Plus معرفی خواهد شد. به‌تازگی، وب‌سایت VB تصویر واقعی را منتشر کرده است که طراحی احتمالی میان‌رده جدید هوآوی را به نمایش می‌گذارد.

مهم‌ترین تغییری که در طراحی میان‌رده 2018 هوآوی اعمال شده، ایجاد بریدگی در بالای نمایشگر است؛ هوآوی، حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش را حذف کرده و به منظور گنجاندن حسگرها و بلندگوی مخاطب در بالای گوشی، بریدگی را به سبک آیفون 10 اپل ایجاد کرده است. براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، میان‌رده  جدید هوآوی نمایشگری 5.6 اینچی با نسبت ابعاد 2 به 1 و رزولوشن FHD+ یا 1080 در 2250 پیکسل خواهد داشت؛ علت بالاتر بودن رزولوشن نمایشگر در مقایسه با گوشی‌های FHD+ دیگر، بریدگی بالای صفحه‌نمایش است.

image

با توجه به اینکه حاشیه‌ی پایین نمایشگر باریک است، امکان جای‌گیری سنسور اثرانگشت در پنل جلوی گوشی وجود نداشته؛ به همین جهت، هوآوی آن‌را به پنل پشتی منتقل کرده است. شرکت چینی از دو سنسور 16 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده خواهد کرد و همان‌طور که مشاهده می‌شود، در پایین دوربین یک فلاش LED وجود دارد.

در پنل پشتی میان‌رده جدید هوآوی، تراشه Kirin 659 با هشت هسته پردازشی جای گرفته است؛ این پردازنده را می‌توان با تراشه اسنپدراگون 630 کوالکام مقایسه کرد. شرکت چینی برای میان‌رده P20 Lite، چهار گیگابایت رم را درنظر گرفته است و تصمیم دارد تا این مدل را با 64 گیگابایت حافظه ارائه دهد؛ با توجه به محصولات پیشین هوآوی، فضای ذخیره‌سازی قابل گسترش خواهد بود. ضمن اینکه جانشین P10 Lite به باتری خیره‌کننده 3520 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است؛ با توجه به مشخصاتی که از این مدل سراغ داریم، انتظار می‌رود P20 Lite نزدیک به یک روز شارژدهی داشته باشد. سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 روی گوشی جدید هوآوی نصب شده است؛ ضمن اینکه رام EMUI 8.0، رابط‌کاربری را دستخوش تغییر کرده است. 

تصویر رندری که پیش‌تر منتشر شده بود، عرضه P20 Lite را با درگاه یواس‌بی تایپ سی و جک هدفون 3.5 میلی‌متری تأیید می‌کند. همان‌طور که از مشخصات این مدل پیداست، P20 Lite ارزان‌قیمت‌ترین گوشی هوآوی خواهد بود که از سری P20 عرضه می‌شود. در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری پیرامون قیمت‌گذاری احتمالی آن وجود ندارد. دو مدل دیگر یعنی P20 و P20 Pro با طراحی مشابه با P20 Lite عرضه خواهند شد؛ با این‌حال، مدل Pro (یا Plus) به دوربین سه‌گانه در قاب پشتی مجهز شده است و حافظه رم بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر خواهد داشت.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

حبیب بخشی

۱۳۹۶/۱۲/۱۳
اولا اصلا کپی نیست و بیشتر استفاده درست از تکنولوژی هست ضمن اینکه قبل از اپل این نوع صفحه نمایش در اسنشیال فون استفاده شده بود.

Al

۱۳۹۶/۱۲/۱۲
سلام دوست عزیز این تنوع فقط در هواوی اینطور نیست و در سامسونگ هم تغییرات خواصی در ضاحر ایجاد نشده و البته طراحی میانرده جدید هواوی کپی برداری نیست بلکه فقط یک الگو برداری از ایده جدید اپل است

ناصر

۱۳۹۶/۱۲/۱۲
یعنی چی این حرفا چیه کپی چیه پس یعنی هواوی گوشی با دوربین سه گانه زد یکی دیگه بزنه یعنی کپی یا مثلا فلان شرکت گوشی با سیستم عامل اندروید میزنه یعنی از گوگل کپی کرده یا این مثلا دکمه هوم حذف میکنه یهنی چی این حرفا این جور باشه پس گوشی هایی که پردازننده شون یکیه همشون کپین هوااوی بهترین طراحی رو روی میان رده هاشون میزنه نیس مث برند های دیگه مث سامسونگ همش تکراریو هنگی بزنه حذ میکنی نیگا میکنی الکی اسم چینو بد کردین بله کسی که هواوی 200تومنی بگیره دستش از هواوی خسته میشه خودتون مدلا پایین رده سامسونگو بگیرید سر یه ماه اسیییر میشید از بس هنگ میونه والا

امیرحسین

۱۳۹۶/۱۲/۱۲
چیه هی میگین کپی کپی اول اتفاقا ایسوس کپی کرد

_M_

۱۳۹۶/۱۲/۱۲
طراحی اپل رو سامسونگ انجام میده حالا سایتای داخل هی اپل اپل میکنن :/