خانهاخبار
Galaxy S9 Plus سامسونگ با دوربین دوگانه، برترین گوشی‌هوشمند از نظر عکاسی

Galaxy S9 Plus سامسونگ با دوربین دوگانه، برترین گوشی‌هوشمند از نظر عکاسی

DxOMark در جدیدترین بررسی خود، عملکرد دوربین دوگانه Galaxy S9 Plus را به چالش کشیده است و ادعا می‌کند که این مدل، بهترین دوربین را در میان گوشی‌های هوشمند دارد.
۱۳۹۶/۱۲/۱۰

شرکت فرانسوی DxOMark در لابراتورهای مخصوص خود، پرچم‌دار جدید Galaxy S9 Plus سامسونگ را با دوربین دوگانه مورد ارزیابی قرار داده است و ادعا می‌کند که این مدل، بهترین دوربین را در بین گوشی‌های هوشمند در اختیار دارد. DxOMark در گزارش جدید خود، اعلام کرده است که Galaxy S9 Plus موفق شده تا 99 امتیاز به‌دست آورد؛ پیش‌تر، بالاترین امتیاز در اختیار گوشی‌های پیکسل 2 قرار داشت و پرچم‌داران 2017 گوگل موفق شده بودند 98 امتیاز به‌دست آورند.

image

مشخصات دوربین Galaxy S9 Plus سامسونگ

  • سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.55 اینچ و دهانه لنزی متغیر F1.5 یا F2.4
  • سنسور ثانویه 1/3.6 اینچی با زوم دو برابری اپتیکال و دهانه لنزی ثابت F2.4
  • لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) برای هر دو دوربین
  • PDAF با فناوری پیکسل دوگانه برای دوربین اصلی
  • فلاش LED
  • فیلم‌برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه
  • فیلم‌برداری اسلوموشن 960fps با رزولوشن 720p HD
image

بررسی DxOMark حاکی از آن است که سناریورهای مختلف عکاسی توسط دوربین Galaxy S9 Plus قابل ثبت خواهند بود؛ ضمن اینکه مدل مذکور یکی از بهترین مدل‌هایی محسوب می‌شود که برای عکاسی با موبایل در بهار، قابل خریداری است. گفته می‌شود دوربین این گوشی، قادر است میزان نویز تصاویر را در هر شرایطی کنترل کند؛ در عین حال، جزئیات تصاویر به ثبت رسیده در حد مطلوبی قرار دارد. در وب‌سایت این آزمایشگاه، اشاره می‌شود که فوکوس خودکار Galaxy S9 Plus سریع‌ترین نمونه در میان گوشی‌های هوشمند نیست؛ با این‌حال، سرعت خوبی را ارائه می‌دهد و قابل اعتماد است! هرچند، گاهی اوقات سیستم فوکوس خودکار در تشخیص سوژه‌ها با مشکل مواجه می‌شد؛ البته این مشکل، برای تعداد محدودی از صدها تصویری است که با دوربین فبلت 6.2 اینچی سامسونگ به ثبت رسیده.

image

همان‌طور که در مطلب معرفی پرچم‌داران جدید سامسونگ خواندید، Galaxy S9 Plus به دو سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز شده است؛ یکی از سنسورها، دهانه لنزی F2.4 داشته و دهانه لنزی سنسور دیگر، بین F1.5 یا F2.4 متغیر است. زمانی‌که محیط کم‌نور باشد، دوربین به سنسور سریع با دهانه لنزی F1.5 سوئیچ خواهد کرد تا حداکثر نور ممکن توسط سنسور دوربین جذب شود؛ در حالتی‌که شرایط نوری مناسب باشد، دوربین از سنسور دیگر با دهانه لنزی ثابت F2.4 استفاده می‌کند. DxOMark عملکرد این دو سنسور را در مجموع رضایت‌بخش ارزیابی کرده است؛ هرچند، گاهی اوقات دوربین در سوئیچ به دهانه لنزی F1.5 با مشکل مواجه می‌شود یا شاید کاربران، تمایلی به انتخاب دستی تنظیمات نداشته باشند. 

image

آن‌طور که ادعا می‌شود، زوم اپتیکال 2 برابری Galaxy S9 Plus سامسونگ عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد؛ ضمن اینکه بزرگ‌نمایی دیجیتالی 4 برابری آن نیز، قادر است سطح قابل‌قبولی از کیفیت را ارائه دهد. در هنگام بزرگ‌نمایی چهار برابری، ادعا می‌شود دوربین Galaxy S9 Plus نویز کم‌تری نسبت به iPhone X اپل خواهد داشت و سطح جزئیات در آن بالاتر است؛ Pixel 2 گوگل که یک لنز بیشتر ندارد، عملکرد خوبی را در برابر رقبایش به نمایش می‌گذارد اما بدون لنز تله‌فوتو، قادر به رقابت با پرچم‌داران اپل یا سامسونگ نیست. DxOMark در رابطه با عملکرد دوربین پرچم‌دار جدید سامسونگ با صفحه‌نمایش 6.2 اینچی، این مدل را تحسین می‌کند؛ هرچند، جزئیات خیلی کمی از سوژه ممکن است مات شود یا اینکه دامنه داینامیکی در هنگام عکاسی با افت بوکه نسبت به حالت عادی، محدودتر است.

image

DxOMark به عملکرد دوربین دوگانه Galaxy S9 Plus در زمینه فیلم‌برداری، امتیاز بالای 91 را اعطا کرده است؛ هرچند، گوشی‌های دیگری نیز وجود دارند که در این زمینه عملکرد بهتری خواهند داشت. فوکوس خودکار عملکرد سریعی در هنگام فیلمبرداری خواهد داشت؛ ضمن اینکه میزان نوردهی قابل قبول ارزیابی می‌شود. البته ادعا می‌شود که سیستم لرزش‌گیر مورد استفاده در دوربین Galaxy S9 Plus، قادر به حذف لرزش‌های ناگهانی دست در هنگام راه‌ رفتن و فیلم‌برداری نیست؛ البته این گوشی از خیلی از رقبایش بهتر عمل می‌کند!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (26 نظر)

Sajad

۱۳۹۶/۱۲/۱۴
البته بهتره منتظر باشیم که گوشی های پرچم داره 2018عرضه بشن.مثل آیفون جدید و هواوی p20

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۱۳
کادیلاک اگه اینهمه تلاش و وقتی که روی هنگ تی سی میذاری رو کار میذاشتی الان انقدر بیکار مبودی که به همه پاسخ بیهوده بدی
سنسور اسوسل از سونی کپی شده؟ یعنی چی دقیق تر بگو...چون سنسور سامسونگ اختصاصیه وربطی به سونی نداره.به لطف دوربین دوگانه هنگ تی سی؟ بنجول سال اگه عرضه داره دوگانه خوب بزنه نه که دوگانه اش ضعیف تر از تکی هست..نکته بعد گوگل و هنگ تی سی مجبور شدن هنگی u11+ رو جایگزین پیکسل 2 بکنن خخخخخخخ این از اون حرف ها بود اصلا گوشی هنگی u11+ چه ربطی به گوگل داره حالت خوبه واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر رو ول کن فعلا هنگ تی سی جایگاه نهم رو داره و سامسونگ اوله
دیسپلی میت هم بهترین صفحه نمایش ها رو تست میکنه نه صفحات بدرد نخور ال سی دی هنگ تی سی هر شخص عادی با نگاه اول میفهمه اولد چند پله بالاتر از ال سی دیه.در مورد دوربین هم اگه اینهمه ضعیفتره چرا شد 104 و اگه اینهمه مشکل داره چرا اول شد؟ مگه در تمامی قسمت ها ضعیف تر نیست؟ به خاطر بوکه و زوم اینهمه فاصله داره؟
خوب شد تو کارشناس نشدی واقعا که آماتوری بیش نیستی

حمید رضا

۱۳۹۶/۱۲/۱۲
آخه یه چیزی بگو که بهت نحندن سامهنگ سالها پرفروشترین بوده???

رحیم

۱۳۹۶/۱۲/۱۲
فقط نوکیا 1100

cadillac

۱۳۹۶/۱۲/۱۲
Ali@
یه بار دیگه بخون کسی نگفته دوربین پیکسل دوگانه ست ، حرف ما اینه که s9 در بخش بوکه ، زوم و فوکوس که بیشتر با دوربین دوگانه انجام میشه بهتر از پیکسل ۲ بوده ‌.
.
.
امین@
این سنسور ایزوسل سامهنگ که از سونی کپی شده به لطف دوربین دوگانه ( تکنولوژی ۷ قبل htc ) به این نمره 104 رسیده ، ضمنا پرچمدار کنونی اچ تی سی +U11 هست که تو 70 درصد مقایسه ها بهتر از پیکسل 2 بوده چون در نتیجه ناکامی و مشکلات فراوان Pixel 2XL گوگل و htc مجبور شدن +U11 رو جانشین کنن .
.
.
رامین و حسین @
5 نمره اختلاف رو به دلیل وجود دوربین دوگانه گرفته که به بوکه ، فوکوس و زوم اختصاص داره ، خوبه بدونی اگە پیکسل ۲ یا +U11 دوربین دوگانه داشتن مطمئن باش کە s9 بە گرد پاشون هم نمی رسید .
.
.
Shahdad@
دوست عزیز دیسپلی میت از وقتی که بوجود اومده فقط پرچمداران اپل و سامسونگ رو مورد بررسی قرار میده ، در حالی که هر سال بالای ۱۰ گوشی پرچمدار توسط شرکتهای مختلف ساخته میشه ، هر وقت مانند DxOmark همه پرچمداران و اکثر میان رده ها را مورد بررسی قرار داد اون وقته میشه بهش اعتماد کرد ، در مورد s9 هم اون بالا توضیح دادم که به چه دلیل 104 گرفته .