خانهاخبار
گوشی پرچمدار OnePlus 6 با طراحی کاملاً جدید عرضه خواهد شد

گوشی پرچمدار OnePlus 6 با طراحی کاملاً جدید عرضه خواهد شد

با توجه به تصویری که اخیراً فاش شده است، جانشین OnePlus 5 با پنل پشتی از جنس شیشه عرضه خواهد شد و مانند iPhone X اپل در بالای نمایشگر خود بریدگی دارد.
۱۳۹۶/۱۲/۱۰

یک خبرگزاری در چین، تصاویری را از یک گوشی منتشر کرده است که گمان می‌رود مربوط به نسل جدید پرچم‌داران شرکت چینی OnePlus باشد؛ این مدل احتمالاً در تابستان 2018 به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

از آنجایی‌که منبع انتشار این تصاویر چندان شناخته شده نیست، باید با دیده شک و تردید نسبت به صحت تصاویر مربوط به پرچم‌دار OnePlus 6 نگاه کنید. با این‌حال، مدل فاش شده در پنل جلو فاقد حاشیه است؛ ضمن اینکه بریدگی موجود در بالای صفحه‌نمایش، کمک کرده است تا نزدیک به 60 درصد از حاشیه بالای صفحه‌نمایش، حذف شود. درون بریدگی، خبری از دوربین سه‌بعدی پیشرفته نیست و تنها مشاهده می‌شود که بلندگوی مخاطب و دوربین سلفی درون آن جای دارند. از آنجایی‌که شده است OnePlus 6 با سیستم تشخیص چهره مشابه با Face ID ارائه خواهد شد، شاید بریدگی بالای نمایشگر برای جای‌گیری سنسورهای دیگر نیز کاربرد داشته باشد اما فعلاً چیزی به جزء دوربین سلفی و یک بلندگو در آن مشاهده نمی‌شود! قسمت‌هایی که اکنون با ایجاد بریدگی در بالای نمایشگر در دسترس قرار دارد، برای نمایش آیکون‌های Status Bar نظیر زمان، میزان شارژ باتری یا هشدار مربوط به برنامه‌ها کاربرد خواهد داشت.

image

درون نمایشگر گوشی نیز که از ان تصاویری به‌دست آمده است، اطلاعات بیشتری پیرامون گوشی OnePlus 6 ارائه می‌شود. از جمله اینکه گوشی مذکور با شماره مدل P7891 در حال توسعه است و سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 گوگل را اجرا می‌کند. تصویر به‌دست آمده، حاکی از عرضه نسخه پایه OnePlus 6 با شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است؛ با این‌حال، نسخه‌ای از OnePlus 5T با هشت گیگابایت رم و 128 گیگابایت به فروش می‌رسد و بعید نیست پرچم‌دار 2018 وان‌پلاس، رویه مشابهی را دنبال کند.

جدا از اینکه پنل جلوی گوشی دستخوش تغییر شده است، پنل پشتی نیز با طراحی متفاوتی مشاهده می‌شود. شرکت OnePlus به جای استفاده از قاب فلزی مانند OnePlus 5 و OnePlus 5T، پرچم‌دار جدیدش را به پنل پشتی از جنس شیشه مجهز کرده است. همین موضوع باعث شده است تا پرچم‌دار 2018 شرکت چینی، طراحی براقی داشته باشد.

image

گوشی جدید وان‌پلاس به جای اینکه مانند OnePlus 5T به دوربین دوگانه افقی مجهز شده باشد، از دوربین دوگانه با چینش عمودی بهره می‌گیرد؛ حسگر اثرانگشت نیز با طراحی بیضی‌شکل در پایین دوربین اصلی جای گرفته است (OnePlus 5T که از حسگر اثرانگشت در پنل پشتی بهره می‌گیرد، به سنسور اثرانگشت مدور مجهز شده است). فلاش LED نیز برای دوربین اصلی درنظر گرفته شده است.

با توجه به تصویر به‌دست آمده، پیداست که گوشی جدید OnePlus به نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد 2 به 1 مجهز خواهد شد؛ ضمن اینکه انتظار داریم رزولوشن نمایشگر FHD+ باشد. بعید است جانشین OnePlus 5T به نمایشگری با رزولوشن بالاتر مانند QHD+ مجهز شده باشد؛ تمامی پرچم‌داران 2017 شرکت چینی، از نمایشگری با رزولوشن FHD بهره می‌گیرند.

جدا از این مدل که طراحی مانند آیفون 10 را برای خود اتخاذ کرده است، هوآوی نیز تصمیم دارد تا گوشی‌های پرچم‌دار P20 و P20 Plus را با بریدگی در بالای نمایشگر ارائه دهد؛ بدین شکل، حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش حذف خواهد شد. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)