خانهاخبار
کیفیت 4K HDR در پرچمداران Galaxy S9 سامسونگ منتفی است؟

کیفیت 4K HDR در پرچمداران Galaxy S9 سامسونگ منتفی است؟

دوگانه پرچم‌دار Galaxy S9 سامسونگ چند روز پیش با ویژگی‌های تازه معرفی شدند. در این میان باید به قابلیت فیلم برداری 4K HDR هم اشاره کنیم که وجود آن تنها چند روز پس از معرفی در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است.
۱۳۹۶/۱۲/۹

کمپانی کوالکام دو روز پیش یک بیانیه خبری تازه منتشر کرد که در آن گفته شده بود: « گوشی‌های Galaxy S9 و S9 Plus سامسونگ از پردازنده اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرند، از فیلم برداری باکیفیت Ultra HD Premium پشتیبانی می‌کنند و سرعت انتقال داده‌هایشان هم Gigabit LTE است». از طرفی این متن تنها چند ساعت پس از انتشار در پورتال خبری کوالکام و PRNewswire دستخوش تغییر شد و عبارت «Ultra HD Premium با کیفیت فیلم سینمایی » جای خود را به عبارت « تجربه بی نظیر دوربین » بخشید.

در همین اثنا کمپانی سونی دوگانه پرچم‌دار تازه خود را به نام‌های Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact رسما معرفی و اعلام کرد که گوشی‌های مذکور اولین گوشی‌های هوشمندی خواهند بود که به لطف پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 می‌توانند با کیفیت 4K HDR فیلم برداری کنند. بدین ترتیب پرچمدار تازه سونی می‌تواند از این نظر بر Galaxy S9 سامسونگ ارجحیت داشته باشد؛ هرچند این موضوع در نظر اکثر کاربران از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

image

سامسونگ ویژگی‌های متعددی را به دوربین Galaxy S9 اضافه کرده اما به قابلیت فیلم برداری 4K HDR که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پردازنده پرچم‌دار کوالکام به شمار می‌رود، اشاره نکرده است. در روزهای اخیر بارها شاهد بودیم که خبرنگاران مختلف این پرسش را مطرح کردند اما سامسونگ هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

هیچکدام از کمپانی‌های کوالکام یا سامسونگ هنوز به صورت رسمی درباره عدم پشتیبانی Galaxy S9 از قابلیت فیلم برداری 4K HDR اظهار نظر نکرده‌اند و هنوز اطلاعات مشخصی در این باره منتشر نشده است. غیرمنطقی به نظر می‌رسد که یک کمپانی محصول تازه‌اش را با ویژگی مشخصی معرفی و آن را پس از رونمایی حذف کند.

آشل ساگ، تحلیل گر مؤسسه Moor Insights and Strategy، معتقد است که عدم اظهارنظر کمپانی سامسونگ در این باره از غیرفعال شدن ویژگی مذکور خبر می‌دهد. او ادعا می‌کند که اگر قابلیت فیلم برداری 4K HDR در دوگانه Galaxy S9 وجود داشت، سامسونگ تا به حال حتما درباره آن اظهار نظر کرده بود. او می‌گوید: « آن‌ها از ابراز این مشکل نگران هستند چراکه ویژگی 4K HDR در پردازنده داخلی وجود دارد اما سامسونگ تصمیم گرفته است آن را غیرفعال کند».

آشل ساگ در ادامه ادعای خود گفته که سامسونگ ویژگی 4K HDR را در گوشی‌های Galaxy S9 و S9 Plus خود غیرفعال کرده تا نسخه اسنپ‌دراگون این دوگانه به نسخه جهانی آن با پردازنده اگزینوس، ارجحیت نداشته باشد. او اضافه کرده است: « سامسونگ مایل است ویژگی‌های گوشی‌هایش در یک سطح باشند و اگر نتواند 4K HDR را به نسخه اگزینوس اضافه کند، ترجیح می‌دهد آن را در نسخه‌های اسنپ‌دراگون هم ارائه ندهد. آن‌ها نمی‌خواهند که کاربران نسخه اگزینوس را کنار بگذارند و در پی خرید نسخه اسنپ‌دراگون باشند».

آشل ساگ همچنین معتقد است که کمی عجیب به نظر می‌رسد گوشی Xperia XZ2 سونی از قابلیت 4K HDR در فیلم برداری پشتیبانی کند اما دوگانه سطح بالای Galaxy S9 سامسونگ فاقد آن باشند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

dikant

۱۳۹۶/۱۲/۱۰
just sony...

حمیدرضا

۱۳۹۶/۱۲/۹
سلام
امیدوارم مثل 90درصد نظرام که رد میشه این رد نشه
نکته جالبی توی این مقاله بود:
"کمی عجیب به نظر می‌رسد گوشی Xperia XZ2 سونی از قابلیت 4K HDR در فیلم برداری پشتیبانی کند اما دوگانه *سطح بالای* Galaxy S9 سامسونگ فاقد آن باشند."
یعنی چنان سامسونگ رو سطح بالا و از گوشی سونی جوری صحبت شده که میگی سونی یه کمپانی ریز میزه ست که 2 ماهه راه افتاده
تا چه حد طرفداری یک سویه از یک کمپانی؟
چقدر نویسنده نگران این هستند که سونی از سامسونگ برتره

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۲/۹
دیگه الان نباید دنبال مقصر بگردیم.. ایوان‌بلس!! من باشم میرم خِرِ اونو می‌گیرم